  • Data: 2017-07-11 08:16:55
    Temat: Re: zarobki w elektronice
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 11 lipca 2017 02:15:00 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:
    > "jacek pozniak" <j...@f...pl> wrote in message
    >
    > Dlaczego polskiego??

    Tu masz racje, to zachowanie jest dosyć popularne.

    > Pracodawca nie chce ujawniać zarobków
    > wynegocjowanych z każdym z pracowników z osobna bo byłyby
    > niesnaski, konflikty, kłótnie "a bo on zarabia więcej"...

    A tu juz nie. Ujawniać nie chce bo musiał by wyrównać wynagrodzenia.
    Albo okazało by się że jedne stanowiska/osoby nie sa tak produktywne jak inne.

    Kiedyś w polsce było ogólnie z grubsza wiadomo ile kto zarabia i jakoś niesnasek nie
    było.

    > W ogóle byłaby niezgoda w zespole - a tak? Każdy zarabia tyle
    > na ile sobie wynegocjował i jest zadowolony nie wiedząc że
    > kolega zarabia 2x więcej od niego :-) Ja tak w swojej 2 pracy
    > "wynegocjowałem" 2 x więcej niż zarabiałem w pierwszej a potem
    > się dowiedziałem że koledzy zarabiają tam normalnie 2x tyle :-))))
    > I po co mi to było? Byłbym zadowolony a tak poszedłem do szefa
    > na kolejne negocjacje :-)))

    A mnie to dziwi. W sklepie masz ceny napisane i nie jest tak że jak jesteś pachnący
    to masz zniżke a jak jesteś blondyn to cena jest 2x wyższa.
    Praca to zwykły towar i jakoś nikogo nie dręczy że ratownik medyczny zarabia 2200,
    nauczyciel 2600 a programista 10000.
    Dzieki temu kazdy wie ze nauczycielem sie jest jak nic innego sie w życiu nie daje
    robic albo robiąc to co sie robi idzie się do szkoły zarobic dodatkowo.

    > Ale to jest normalne: pracodawca naturalnie chce za talent jak
    > najmniej zapłacić a pracownik chce za swój talent najwięcej dostać.
    > Kart się nie odkrywa w czasie gry, to chyba dosyć oczywiste jest?

    No nie.
    Oczywiste nie. Znaczy sie oczywiste ze tak sie robi ale nie oczywiste ze jest jakis
    przymus.

    Ale z drugiej strony ludzie raczej nie chcą pytać/wiedzieć ile zarabia kolega.
    Nie wiem czemu, moze rzeczywiscie było by im smutno?