  • Data: 2009-05-26 12:25:59
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - świeżyzna :-)
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> szukaj wiadomości tego autora

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Dyskusja nie jest o tym, czy 100 albo 676 baniek to za darmo, ani o
    > tym czy PTC i Polkomtel dostały coś za darmo, tylko o warunki wejścia
    > Centertela w biznes. Centertel wszedł na luziku, bez tych dodatkowych
    > pieniędzy z "wyniku przetargu" i bez olbrzymich nakładów początkowych,
    > jakie ponosiła konkurencja.

    A co to za dodatkowe nakłady początkowe, których Centertel nie musiał
    ponieść? Edukacja klientów, marketing? Takie prawo rynku - ktoś musi być
    pierwszy. Startując z DCS też mieli "nakłady początkowe".

    > W 1998, a tym bardziej w 1986 nikt nie wiedział co to P4. Tak samo nie
    > wiedziano, co to UMTS. Czyli to trochę inna sprawa.

    Nie wiem, dlaczego inna. P4 też weszła na rynek taniej i później -
    sytuacja jest analogiczna.

    > Ech, Panie Marku, Panu to wszystko trzeba tłumaczyć. Na początku
    > tylko się inwestuje, a dochodów nie widać. Nawet przychody się
    > jakoś tak powoli i ślamazarnie pojawiają. Nie są to tylko inwestycje
    > w opłaty koncesyjne, nie tylko w sieć, ale przede wszystkim w klientów.

    Nie, nie trzeba mi tego tłumaczyć. Sugeruję tylko, że podejście "ktoś
    miał lepiej" to tylko jedna strona medalu - Ci, którzy niby mieli gorzej
    wcale nie musieli rozpoczynać działalności, tylko poczekać na lepsze
    czasy (o ile by nadeszły). Widać przedsięwzięcie miało sens, mimo iż
    wiadomo było o czyhającej się za krzakami konkurencji.

    > Jasne, obowiązku nie było. Ja na przykład nie startowałem. No i nie
    > mam teraz sieci GSM. Ale jak ktoś chciał mieć, to startować przecież
    > musiał. Nawet (a nawet zwłaszcza) gdy wiadomo było, że będzie Ten Trzeci
    > (a nawet kim on będzie).

    I wszystko gra. Widać stać ich było, by sieć stworzyć. A że pojawiła się
    konkurencja? To dobrze, zwłaszcza dla klientów. Nie widzę w tym nic
    nadzwyczajnego.

    > I co, źle na tym wyszli?

    Ameritech - raczej kiepsko, bo z Centertela się wycofał. Centertel miał
    sporo do nadrobienia, by móc konkurować na rynku. Widać potrafili to
    robić - zawalczyli ceną. Tak jak teraz P4.

    Marek