    From: The_EaGle <e...@j...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: zapinanie kasku
    Date: Wed, 06 Jul 2011 12:18:32 +0200

    W dniu 2011-07-05 20:27, de Fresz pisze:

    > Z tymi 30 km/h dla rowerów to się nieco zapędziłeś. Bardziej to będzie
    > 20 i mniej.

    Co ty opowiadasz, jeżdżę często rowerem i wiem jakie są prędkości 30km/h
    to mogę jechać przez 20-30km a chwilowo rozpędzę się do 40 , z górki do
    50-60km/h.Mniej niż 20 to chyba dotyczy paniusi która ma problemy ze
    wszystkim i jedzie na wigry 3.
    Dodam że kolega z pracy który startuje amatorsko w górskich MTB ma o
    jakieś 5-10km/h większe średnie prędkości i w weekendy w 3h potrafi
    przejechać 100km dystans.

    Nawet podróżując z dzieckiem z fotelikiem na rowerze i jadąc spokojnie z
    żoną to są prędkości rzędu 20kilku km/h a to lajtowa podróż z
    podziwianiem krajobrazów.

    > I to naprawdę wystarczy, żeby się zdrowo poobijać, a było i
    > paru takich, co po glebie z taką prędkością lądowało w szpitalu. I w
    > kostnicy też.

    > To są prędkości człowieka biegnącego sprintem. Wiele znasz osób, które
    > utrzymają taką prędkość dłużej niż na 100 metrach i tak na przełaj,
    > przez miasto, hyc hyc? Typowy jogging to będzie 8-12 kmh. Widzisz pewną
    > różnicę?

    Sprint to pod 40km/h (~38km/h) dla poziomu olimpijskiego. Każda
    przeciętna, zdrowa fleja przebiegnie 100m w 13 sekund a to 28km/h.
    Normany zdrowy człowiek potrafi przebiec w około 12 - 12.5 z groszami
    100m. a to już ponad 30km/h

    > Nie ja to narzuciłem. Równie dobrze mógłbyś argumentować (i tu chętnie
    > przyklasnę), że ograniczenia prędkości to sprawa indywidualnego zdrowego
    > rozsądku. Jakoś to cholera nie chce tak działać.

    > Ja nie wiem gdzieś Ty się tak rozbiegał, ale obecny rekord Polski, czyli
    > 100 m w 10 sekund daje prędkość 36 km/h. Jak przeciętny śmiertelnik
    > przekroczy 22-24 na 100, to już będzie dobry wynik.

    Mój rekord w liceum to poniżej 12s chyba 11,50 sekund a najszybszy nie
    byłem a to oznacza że w wieku 16 -17 lat biegałem z prędkością 31km/h.
    Aby biec 22km/h na 100 to trzeba mieć czas na 100m ponad 16 sekund to
    nie pamiętam aby nawet koleś z dużą nadwagą miał tak marny czas.

    Różnice po między rekordem a przeciętnym Kowalskim w wieku 20 kilku lat
    to 1-2s a nie 6 s jak by wynikało z twoich wyliczeń. To nie jest maraton
    a bieg na 100m.

    > No gdyby ludzie biegali z takimi prędkościami po ulicach, to byłbym za
    > tymi kaskami. Póki jednak osiągają znacznie mniejsze prędkości niż
    > podane przez Ciebie i biegają po parkach, nie widzę takiej potrzeby. I
    > jednak czym innym zazwyczaj jest przewrócić się z poziomu własnych nóg,
    > a czym innym już gleba na choćby rowerze.

    Bieganie truchtem to nie jest bieganie z prędkością 30 a około 20km/h
    jednak skoro człowiek jest naturalnie przygotowany do biegania około 30
    i ponad km/h to oznacza że ta prędkość nie jest dla niego niebezpieczna.

    > Mogę Cię conajwyczej poklepać po ramieniu, na tym się kończą moje
    > możliwości ulżenia Ci w cierpieniu ;-)

    OK :)

    > Samo się raczej nie zmieni, więc nie pozostaje Ci nic innego, jak
    > pogodzić się z tym okrutnym światem, gdzie inni decydują za Ciebie.

    Już dawno to do mnie dotarło - obecnie jestem jeszcze na etapie
    pogadania o tym choć pewnie za parę lat w ogóle mnie to nie będzie ruszać.

    Pozdrawiam
    Rafał