  • Data: 2011-07-06 11:12:22
    Temat: Re: zapinanie kasku
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-07-06 12:18:32 +0200, The_EaGle <e...@j...com> said:

    > Co ty opowiadasz, jeżdżę często rowerem i wiem jakie są prędkości
    > 30km/h to mogę jechać przez 20-30km

    Pogratulować kondycji. Ja, w szczycie rowerowej formy stałe 30 to byłem
    w stanie utrzymać na może 15 km. A porównując się wtedy z dużo
    jeżdżącymi kumplami, nie byłem jakimś szczególnym cieniasem. No chyba
    że to problem Twojego licznika ;-) Lub poginasz na cieniarce po ulicach.

    > Mniej niż 20 to chyba dotyczy paniusi która ma problemy ze wszystkim i
    > jedzie na wigry 3.

    Zwolnij czasem i poobserwuj z jakimi prędkościami jeżdżą zwykli ludzie,
    nie maniacy, fascynaci, maratończycy, tylko tacy zwykli weekendowi
    rowerzyści.

    > Nawet podróżując z dzieckiem z fotelikiem na rowerze i jadąc spokojnie
    > z żoną to są prędkości rzędu 20kilku km/h a to lajtowa podróż z
    > podziwianiem krajobrazów.

    Nie wiem gdzie Ty jeździsz, ale u mnie przy foteliku prędkość powyżej
    ~20 km/h sprawia, że na wybojach czy innych krawężnikach fotelikiem
    rzuca jak gestapo Żydem, co owocuje pokwękiwaniem z tylnego rzędu.

    > Sprint to pod 40km/h (~38km/h) dla poziomu olimpijskiego. Każda
    > przeciętna, zdrowa fleja przebiegnie 100m w 13 sekund a to 28km/h.
    > Normany zdrowy człowiek potrafi przebiec w około 12 - 12.5 z groszami
    > 100m. a to już ponad 30km/h

    Ty to chyba całkiem niedawno liceum kończyłeś, co? ;-) Pogadamy za 10 lat ;-)

    > Mój rekord w liceum to poniżej 12s chyba 11,50 sekund a najszybszy nie
    > byłem a to oznacza że w wieku 16 -17 lat biegałem z prędkością 31km/h.
    > Aby biec 22km/h na 100 to trzeba mieć czas na 100m ponad 16 sekund to
    > nie pamiętam aby nawet koleś z dużą nadwagą miał tak marny czas.

    Napisałbym boldem, ale pewnie i tak nie zobaczysz, więc wyobraź sobie
    że tu jest: _w liceum_. Idź i zmierz sobie ten czas teraz. I jeszcze
    oderwij sąsiada od kiborda i jemu też zmierz.

    > Bieganie truchtem to nie jest bieganie z prędkością 30 a około 20km/h

    Ty to się chyba w jakiejś wiosce olimpijskiej wychowywałeś, co? ;-)

    > Już dawno to do mnie dotarło - obecnie jestem jeszcze na etapie
    > pogadania o tym choć pewnie za parę lat w ogóle mnie to nie będzie
    > ruszać.

    A jeszcze później sam będziesz głosił, że tak jest lepiej ;-)

    de Fresz