  • Data: 2011-06-04 13:33:11
    Temat: Re: zapieczona sruba - jak ruszyc?
    Od: Michał Gut <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jeżeli masz oba koła w górze, to śruba nie przenosi żadnych obciążeń (poza
    > ciężarem koła), bo amortyzatory się rozciągną do samego końca.
    >
    > Jeżeli w górze jest tylko jedno koło, to przenosi całkiem spore siły i
    > rozbieranie zawieszenia w takiej pozycji, to błąd, bo nawet jak to
    > rozkręcisz to pewnie nie dasz rady wyjąć kolumny która nie zmieści się
    > między wahaczem a kielichem.

    dzieki za wskazowke - podniose druga strone i zobacze jak sie zachowa. moze
    faktycznie tu problem tkwi.....(ale bym sie wkur...l).

    > Próbowałeś wbić młotkiem na ten łeb klucz nasadowy w prawidłowym
    > rozmiarze? Spróbuj dwunastokątny - łatwiej się wbija.

    nasadka wchodzi ale zjezdza przy wiekszej sile

    > Jak śruba jest zniszczona, można delikatnie łeb oszlifować pilnikiem i
    > wbić klucz o 0.5mm mniejszy (są takie klucze, specjalnie do pooranych
    > śrub).

    nie mam takich teraz...

    > Wtedy klucz, długa rura i musi puścić - zwłaszcza że mówisz że to trzyma
    > na kołnierzu, a gdzieś w środku śruby.

    > Ściągacz sprężyn raczej nie jest potrzebny na tym etapie.
    > Jeżeli to taka typowa kolumna ze sprężyną dookoła amortyzatora, to u góry
    > jest górne mocowanie amortyzatora które trzyma sprężynę w kupie.

    no wlasnie chcialem zdjac obciazenia sciagajac sprezyne ale teraz sie
    zastanowilem ze to glupota bo masz racje - tylko drazek dziala sila na
    wahacz

    > Żeby wyjąć amortyzator, demontujesz całą kolumnę, czyli amortyzator,
    > sprężynę i górne mocowanie w jednym kawałku, a rozbierasz to na zewnątrz
    > samochodu za pomocą ściągaczy później.

    jasne:)

    > Od góry w kielichu widać centralną nakrętkę trzymającą amortyzator (i tej
    > nie odkręcasz) i zazwyczaj 3 mniejsze na około trzymające górne mocowanie
    > amortyzatora (i te odkręcasz jak uporasz się ze zwrotnicą).

    w manualu mam info zeby tylko poluzpowac jak amor zamontopwany jeszcze a
    zdemontowac calosc od budy(2 sruby u mnie)

    ogolnie wszystko dalbym rade zrobic gdyby te wsiowe sruby dalys ie odkrecic
    ale tak amm ze wszystkimi... zacisku tez nie moglem rozkrecic i wymienilem
    zacisk i jarzmo na nowe bo inaczej sie nie dzialo:)
    13 lat zrobilo swoje:P