eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzapieczona sruba - jak ruszyc?Re: zapieczona sruba - jak ruszyc?
  • Data: 2011-06-04 11:08:41
    Temat: Re: zapieczona sruba - jak ruszyc?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-06-04 10:41, Michał Gut pisze:

    > ma stabilizator ale wydaje mi sie ze duzych naprezen teraz nie przenosi
    > poza ciagnieciem kola w dol razem na spolke ze sprezyna

    Jeżeli masz oba koła w górze, to śruba nie przenosi żadnych obciążeń
    (poza ciężarem koła), bo amortyzatory się rozciągną do samego końca.

    Jeżeli w górze jest tylko jedno koło, to przenosi całkiem spore siły i
    rozbieranie zawieszenia w takiej pozycji, to błąd, bo nawet jak to
    rozkręcisz to pewnie nie dasz rady wyjąć kolumny która nie zmieści się
    między wahaczem a kielichem.


    >> Jeżeli śruby nie chcą się kręcić, to młotek, klucz z przedłużką.
    >> Ale generalnie w miarę możliwości nie wybijaj, a wykręcaj.
    >
    > kluczem za duzo tam nie wskoram, lby srub sa za bardzo zniszczone przez
    > paprakow ktorzy wczesniej to odkrecali rzeznickimi metodami

    Próbowałeś wbić młotkiem na ten łeb klucz nasadowy w prawidłowym
    rozmiarze? Spróbuj dwunastokątny - łatwiej się wbija.

    Jak śruba jest zniszczona, można delikatnie łeb oszlifować pilnikiem i
    wbić klucz o 0.5mm mniejszy (są takie klucze, specjalnie do pooranych śrub).

    Wtedy klucz, długa rura i musi puścić - zwłaszcza że mówisz że to trzyma
    na kołnierzu, a gdzieś w środku śruby.


    > ale zaden z
    > nich nie wpadl na to zeby sruby wymienic na nowe.
    >
    > jak nie znajde zadnego rozwiazania sensownego to sprobuje kątówką to
    > ściąć. zaloze tylkosciagacze sprezyn zeby mnie to nie zabilo

    Ściągacz sprężyn raczej nie jest potrzebny na tym etapie.
    Jeżeli to taka typowa kolumna ze sprężyną dookoła amortyzatora, to u
    góry jest górne mocowanie amortyzatora które trzyma sprężynę w kupie.

    Żeby wyjąć amortyzator, demontujesz całą kolumnę, czyli amortyzator,
    sprężynę i górne mocowanie w jednym kawałku, a rozbierasz to na zewnątrz
    samochodu za pomocą ściągaczy później.
    Od góry w kielichu widać centralną nakrętkę trzymającą amortyzator (i
    tej nie odkręcasz) i zazwyczaj 3 mniejsze na około trzymające górne
    mocowanie amortyzatora (i te odkręcasz jak uporasz się ze zwrotnicą).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: