  • Data: 2012-09-23 17:24:07
    Temat: Re: zapaść na rynku fotografów
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Bernard Wybierała" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Nie chcę Cię krytykować - ale liczysz zdecydowanie za mało... Przede
    > wszystkim - liczy się nie czas a licencję na zdjęcia. To gdzie będą
    > wykorzystywane itd. Poza tym - > niestety - właśnie takie cenniki psują
    > rynek.

    Z całym szacunkiem, ale pisanie o "psuciu rynku" to jakieś pierdolenie
    starego komucha zrzeszonego w cechu który się skarży na to że nastał wolny
    rynek. Nikomu nic do tego na ile wyceniam swój czas.

    > Klient musi wiedzieć że nie płaci za pstryki, ale za publikację i za prawa
    > do wykorzystania zdjęć na określonych polach eksploatacji.

    A to już mnie nie obchodzi. Ja daję licencję na wszystko i dokładam RAW'y
    aby każdy mógł sobie z nimi zrobić co zechce. W czasach analogowych zawsze
    dawałem negatywy. Uważam, że tak jest w porządku. Nie mam zamiaru
    wykorzystywać niewiedzy klientów by na tym dodatkowo zarabiać. Jak np.
    niektórzy, którzy dają zdjęcia w formacie 600x800 px a za większy każą sobie
    dodatkowo zapłacić oczywiście już _po_ wykonaniu usługi.

> [...]
    > jeden dzień przy dobrej pogodzie - kiedy jest najładniejsze światło.
    > Później poczekać na podobną pogodę, wstać o 5 rano, > przytargać statyw,
    > sprzęt, rozstawić toto i czekać. Kiedy nadejdzie owe dobre światło trzeba
    > przez owe pół godziny zrobić kilkanaście ujęć z kilku perspektyw. Więc
    > ujęcie, sprzęt na plecy, marsz, kolejne ujęcie itd. A później klient
    > dostanie takie zdjęcie za 600 pln i opublikuje we wszystkich możliwych
    > kampaniach w kraju i za
    > granicą a ty dostaniesz 600 PLN. Toż to kpina panie kolego i psucie

    Mnie te 600 PLN wystarcza i nikomu nic do tego. Jeśli uważasz że to za mało
    to sobie przyjmij że zajmuję się tym charytatywnie, ale nie pisz o "psuciu
    rynku" bo przykro czytać takie hasła w dzisiejszych czasach.

    ozdrawiam
    Ergie