  • Data: 2012-09-25 20:27:45
    Temat: Re: zapaść na rynku fotografów
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-09-24, Ergie <e...@s...pl> wrote:
    > Po prostu nie brakuje mi roboty, więc nie muszę liczyć droższych stawek by
    > mieć z czego żyć w chudych latach :-)

    No ale pracujesz, mógłbyś zarabiać więcej i odkładać. Przecież nie
    zarabiasz tylko na bieżące potrzeby, nieżyjesz z dnia na dzień.

    Ja też nie wydaję wszystkiego, co przelewa mi pracodawca, ale nie
    poszedłbym do niego z prośbą o obniżenie, bo mi starczy mniej... :]

    > Rozumiem fotografów którzy przez cały miesiąc żyją z czterech ślubów - oni
    > muszą liczyć drożej za te cztery dni by im starczyło na cały miesiąc.

    Oni nie żyją z czterech ślubów tylko mogą z nich żyć. Gdyby chcieli -
    robiliby zlecenia innego typu (i pewnie robią). Zresztą robota "ślubna"
    to nie tylko kościół i wesele. To także fotki "na pamiątkę" (w parkach
    itp), w urzędzie, przygotowania w domu i tak dalej. Spokojnie można
    sobie jednym ślubem wypełnić ze 4 dni (i odpowiednio to wycenić).

    > PS a 20 zł / godzinę to przy 40 godzinnym tygodniu pracy daje 3200 na rękę
    > na miesiąc i drugie tyle na amortyzację sprzętu, więc jak na śląskie warunki

    Nie wiem jak Ty to obliczyłeś. 20 zł/h daje ~3200 (z hakiem) w sumie :).

    Poza tym jednak fotografia (szczególnie samodzielna działalność) to
    praca bez klasycznej ścieżki kariery. Może z czasem będziesz miał lepszą
    "markę" i klientów z grubszym portfelem, ale chyba jednak wielu
    fotografów zarabia tyle samo (względem siły nabywczej) przez całe życie.

    pozdrawiam,
    PK