  • Data: 2012-08-30 15:16:36
    Temat: Re: zapaść na rynku fotografów
    Od: Waldek Godel <n...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 30 Aug 2012 12:59:25 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Mówimy o mediach, które mają dwadzieścia lat historii (a czasem i
    > więcej). Zarząd/właściciele takiegoż dobra mają zbyt dużo wapna w
    > mózgach, żeby radzić sobie ze zmianami i jedyne, co potrafią, to ciąć
    > koszty, dziwić się, czemu to wszystko przestaje działać i narzekać. Jak
    > widać jednak, zwłaszcza wśród ludzi młodych, centrum mediów przeniosło
    > się w sieć, a tam karierę robią przede wszystkim ludzie zdolni (czy to w
    > sensie talentu do sztuki, czy biznesu). Budżety często bywają śmiesznie
    > małe czy wręcz brak takowych w ogóle. Jeśli już jacyś wielcy chcą tam
> [...]

    20 lat temu (i więcej) nie było internetowych banków informacji, które
    dostarczały za jednym kliknięciem (i za grosze) zupełnie przypadkowych
    fotek które mogą posłużyć do ilustracji dowolnie przypadkowej ilustracji.

    Najbardziej klinicznym przypadkiem tej aberracji jest np. dziennik.pl który
    potrafi pięcioakapitowy tekst rozbić na 10 slajdów i zrobić z tego tekstu
    podpisy do 10 zupełnie przypadkowych fotek ze shutterstocka.
    Bóg, klikalność, honorarium. Bo już nawet nie wierszówka.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.