  • Data: 2014-12-25 01:24:29
    Temat: Re: zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25/12/14 00:04, Tomasz Pyra wrote:
    > Ale nie ma to nic wspólnego z tym, że jeżeli stłuczesz komuś filiżankę
    > Rosentahala, to jesteś mu winien koszt Rosenthala.

    Zgadzam się (z całą resztą też).
    Jednakowoż sytuacja kiedy winowajca oddaje trzosik dukatów na kupno
    Rosenthala, a poszkodowany kupuje Madeinchina, nie jest z punktu
    widzenia winowajcy uczciwa. Wiem, wiem, było nie tłuc. Ale się stłukło.

    Sam obserwowałem taką sytuację: drzwi drapnięte na parkingu jakimiś
    drutami zbrojeniowymi ze słupa, blacha poszła na jakieś 10 cm długości i
    2 cm szerokości. AC wprawdzie, wycena na circa 2000, drzwi ze złomu za
    700 nawet bez potrzeby lakierowania, i parę złotych za przełożenie. W
    dodatku złomiarz chciał wziąć drapnięte drzwi, ewidentnie żeby podstawić
    komu innemu w celu wiadomym. Nie czułem się komfortowo, może bo ja wiem,
    że tysiak (lub więcej) 'nadmiarowego' zwrotu dla kogoś wróci do mnie i
    do Ciebie w postaci większej składki. Inni widzą tylko tego tysiaka.

    --
    Alf/red/