  • Data: 2014-12-26 01:05:08
    Temat: Re: zaniżone odszkodowanie OC - jak walczyć?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 25 Dec 2014 18:31:50 +0100, dddddddd napisał(a):

    > może częściowo ceny w ASO są właśnie z tego powodu, ale jest też druga
    > strona - skoro jest wielu ludzi którzy lubią przepłacić bo uważają że w
    > ASO usługa będzie wykonana lepiej- cenę można podwyższyć. A skoro kupił
    > auto za 300.000, to i zapłaci więcej za jego serwis.

    Z tego co wiem, to jednak ASO żyją praktycznie tylko z OC.
    Reszta klientów, to w sumie niewiele znaczący dodatek, a takie rzeczy jak
    sprzedaż nowych samochodów, to coś do czego centrala ich przymusza (warunek
    autoryzacji), bo często z tego nie ma żadnych pieniędzy.

    W Polsce po prostu handel nowymi samochodami, to nie jest duży rynek, w
    dodatku spora konkurencja, a rynek napraw z OC jest ogromny i konkurencja
    cenowa nieistotna, bo zazwyczaj "cena nie gra roli".

    > Za pompkę paliwa
    > (daje wstępne ciśnienie przed pompą CR) z nadrukiem BMW można zapłacić
    > 900zł, z nadrukiem cośtamAUTOMOTIVE (dokładnie ten sam producent tylko
    > bez dodatkowego wytłoczenia BMW) 600zł, za chińczyka 150zł.

    Ale tu rozmawiamy o pojedyńczych, względnie tanich częściach. Taka prawa że
    jak ktoś ma konieczność kupienia takiej pompy, to istotnie często będzie
    wolał zapłacić 900zł niż zaoszczędzić 300zł zastanawiając się co to w ogóle
    jest to "cośtamAUTOMOTIVE" i czy to aby dobra firma.
    Ale z tego też nie utrzymasz takiego ASO.

    Bo jak już przychodzi do droższych rzeczy (dwumasy, katalizatory, FAPy czy
    poważniejsze awarie), to się okazuje że cennik ASO szybko wskakuje w
    pięciocyfrowe okolice i wtedy już tylko naprawdę najbogatszych stać na
    luskus niezastanawiania się czy nie warto coś poszukać taniej.

    Luksus niezastanawiania się ma za to każdy poszkodowany likwidujący szkodę
    z OC i to właśnie pod nich ustawiony jest cennik.

    Bo jakoś nie sądzę żeby było wielu chętnych na taki np. przedni zderzak do
    Civica który kosztuje jakieś 4500zł, plus malowanie, plus montaż, czyli z
    6000zł.
    A żeby tak sobie z OC taki ufundować, to czemu nie?