eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzamarzająca szyba › Re: zamarzaj?ca szyba
  • Data: 2014-01-29 08:41:10
    Temat: Re: zamarzaj?ca szyba
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-01-28 23:44, k...@g...com pisze:
    > W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 22:18:42 UTC+1 użytkownik Marcin Kenickie Mydlak
    napisał:
    >> W dniu 2014-01-26 23:31, k...@g...com pisze:
    >>
    >>>
    >>
    >>> Debil taki jak ty nawet wkręcenie zaślepek spierdoli. Koło chuja mi lata czy
    wiesz od czego powinno zapalać się wtryśnięte paliwo czy nie wiesz. Możesz umrzeć w
    niewiedzy mając dyplom wiejskiego głupka.
    >>
    >>>
    >>
    >>
    >>
    >> A coś merytorycznie? Czy może próbujesz atakować, bo wiesz, że
    >>
    >> strzeliłeś babola, ale nie masz za grosz godności by się do tego
    >>
    >> przyznać? Za cienki w grzebyku jesteś, kurczaczku.
    >>
    >>
    >>
    >> --
    >>
    >> Marcin "Kenickie" Mydlak
    >>
    >> Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
    >>
    >> P307 2.0HDi/90
    >>
    >> "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."
    >
    > Merytorycznie to tak ze mądry wie o co chodzi z uproszczeniem w stylu wyjmij świecę
    żarową. Ona jest tak potrzebna jak powietrze do oddychania. Mądry nawet jak nie
    wiedział to się zastanowi i uzna że potrzebna. Wiejski głupek będzie szukał dziury w
    całym. Każdy pełnosprawny dizel zapali w korzystnych warunkach bez świec. Ludzie
    jesienią się dowiadują że coś za długo muszą kręcić rozrusznikiem. Po wymianie świec
    usterka znika. Przy -10 świeca nie jest w stanie z wyjątkiem siebie nic ugrzać. Nie
    ta moc. Wtryśnięte paliwo wcale nie musi się zapalić. Ale jak trafi na coś ugrzane do
    kilkuset stopni to zapali się na 100%. W czasie pracy świeca jest rozgrzana do
    kilkuset stopni ciepłem spalania w cylindrze. I to że jest bardzo gorąca ułatwia
    zapłon. Zapłon nie może być w dowolnym miejscu w cylindrze. Płomień musi rozejść się
    w sposób kontrolowany, bo tylko wtedy spali się cała albo prawie cała ilość
    wtryśniętego paliwa. Jak tego ni
    e rozumiesz to nie jest to mój problem tylko twój. Pracujący silnik wysokoprężny z
    rozgrzaną do kilkuset stopni świecą żarową która ułatwia zapłon paliwa dalej jest
    silnikiem o zapłonie samoczynnym. Bo do zapłonu nie potrzebuje energii z zewnętrznego
    źródła.
    >

    Zauważcie jeszcze chłopaki, zanim się pobijecie ;) że są starsze dizle z
    komorą wstępną - i te trudno odpalić bez podgrzania świec, i są nowsze z
    wtryskiem bezpośrednim, ale też o 2 głównych konstrukcjach - ze świecami
    płytkowymi i świecami prętowymi.
    Ponadto silniki uturbione są odprężone względem podobnych konstrukcyjnie
    wolnossących.
    Bez grzania świec najłatwiej odpalić wersje CR-2 (wtryskiwacze pracujące
    na ok. 1600 do 1800 bar) oraz CR-3 (ponad 2000 bar) - powinny w okolicy
    zera Celsiusza odpalić od razu.

    Przykładowo Freelander 1 po liftingu, silnik TD4 (czyli M47R) - palił
    przy zerze bez grzania jak gdyby nic, tylko przez chwilę były białe,
    "naftowe" spaliny i smród. Common Rail 2 gen, ok. 1650 bar, turbo.

    Silnik Mitsubishi 4M40 (np. Pajero II, 2.8TD) - już przy zerze miewa
    problemy (bez świec). Wtrysk pośredni i turbo.

    Niektóre czołgi w czasie II W.Ś. paliły bez grzania, ale miały "wtrysk"
    sprężonego powietrza ;)



    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: