  • From: "Big Jack" <a...@b...zz>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakup auta z konczšcš sie polisš OC
    Date: Sat, 19 Mar 2011 16:54:42 +0100

    W wiadomości
    u...@4...com
    *J.F.* napisał(-a):

    > Ciagle jednak dochodzi automatyczne przedluzenie. I nie sa "happy"
    > tylko platne i to relatywnie slono, bo dodatkowa ochrone mozesz miec
    > na 1 dzien, a zaplacic musisz za caly miesiac.

    O ile dobrze zrozumielm intencje MZ, to "happy days" miały być z powodu
    jazdy na ubezpieczeniu sfinansowanym przez sprzedajacego już po
    sprzedaży auta. No szkoda, że BearBag nie wykoncypował jeszcze tankowań
    na jego koszt przez 30 dni.

    > Watpliwosci budza tylko nakladajace sie przepisy gdy kupiles w
    > ostatnim miesiacu i wypowiedziales przed uplywem umowy.
    > A wtedy niektorzy, a wrecz wiekszosc specjalistow, twierdza ze przepis
    > szczegolny jest wazniejszy niz ogolny.
    > Czyli w przypadku sprzedazy pojazdu - art 31, ktory szczegolowo
    > opisuje przypadek sprzedazy. I przedluzyla sie umowa na 30 dni od
    > zakupu :-)

    Wszystko zależy w trybie którego artykułu nabywca wypowiada umowę. Ale
    jeśli to jest ostatni miesiąc, to najsensowniej jest wypowiedzieć z
    upływem terminu na jaki była polisa, czyli art. 28. Nie mniej, kupujący
    ma _prawo_ w ciągu 30 dni od dnia nabycia pojazdu wypowiedzieć to
    ubezpieczenie (art 31). Może się zdarzyć, że te 30 dni upływają już po
    terminie wznowienia polisy.
    Wtedy kupujący nie traci prawa do wypowiedzenia w ciągu tych 30 dni, ale
    TU przysługuje zwrot składki za dni udzielonej ochrony ubezpieczeniowej.
    W skrajnym wypadku będzie ich właśnie 30, jeśli pojazd kupuje się w
    ostatnim dniu ważności polisy i nie można już wypowiedzieć ubezpieczenia
    w trybie art. 28, ust. 1. Nie musi to być 30 dni nawet jeśli to był 1
    dzień ochrony. Zdaje się, zmieniła to któraś z nowelizacji ustawy.
    Niestety, nie wszystkie TU chcą tak podchodzić do tematu i z autoamtu
    walą nabywcy ubezpieczenie na cały rok. Dobrze, jeśli robią to na raty,
    a poźniej zwracają część niewykorzystanej składki uznając tak
    wypowiedziane ubezpieczenie.

    Mam wątpliwości z jakiej agencji była babka wykładająca wiedzę userowi
    BearBag... ;)

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675