  • 11. Data: 2017-06-03 13:44:42
    Temat: Re: zakup auta demonstracyjnego
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-06-2017 o 09:27, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Penie tak jest, dla mnie ważna jest cena zakupu.
    > Za demo w najwyższej wersji zapłacę tyle co za wariant uboższy z max
    > rabatami.
    > Wątpliwości moje wynikają z tego czy np nie będę miał w przyszłości
    > problemów z nadmiernym zużyciem oleju - bo auto było "pałowane" już od
    > przebiegu 5km. Nikt przy demo pewnie nie czekał aż silnik złapie trochę
    > temp. - od razy zaczynały się testy "dynamicznej jazdy" itp, itp.
    > Czy to może mieć jakieś znaczenie?

    Oczywiście że tak.
    Pytanie - czy auto ma gwarancję dłuższą niż zamierzasz nim jeździć?
    Jeśli tak, to ryzyko niewielkie.

  • 12. Data: 2017-06-03 13:54:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 13:44 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Pytanie - czy auto ma gwarancję dłuższą niż zamierzasz nim jeździć?
    > Jeśli tak, to ryzyko niewielkie.

    Gwarancja dłuższa, to Kia Sorento. Ale z drugiej strony co mi po gwarancji
    jak auto będzie żłopało 0,5L oleju na 1000km a norma jest do 0,6L (nie
    sprawdzałem czy w tym modelu tak jest).
    Wizualnie takie auto to "nówka sztuka nieśmigania", jakieś drobne ryski są
    dla mnie bez znaczenia -zaraz i tak będę miał swoje. Jedyna niewiadoma to
    silnik, osprzęt i skrzynia.

    TG

  • 13. Data: 2017-06-03 13:55:37
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 13:43 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Ale zazwyczaj jest używane ŹLE.

    Ano właśnie, dlatego też od tygodnia nie mogę się zdecydować.

    TG

  • 14. Data: 2017-06-03 14:03:08
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 13:54 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Gwarancja dłuższa, to Kia Sorento.

    Chodzi między innymi o to auto (są jeszcze 3 z podobnym przebiegiem
    niewystawione na otomoto)

    https://www.otomoto.pl/oferta/kia-sorento-demo-2-0cr
    di-xl-nve-ice-autoryzowany-dealer-kia-ID6yU8fd.html#
    5bc4d00a0a

    kombinuję, że to Białystok. Klientów pewnie na to za dużo nie mieli.
    Jeździ nim być może jakiś handlowiec lub Dyr. sprzedaży. Rejestracja luty
    2017.

    TG

  • 15. Data: 2017-06-03 14:10:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > A byłeś kiedyś na jeździe próbnej?
    > Jesteś przekonany, że zużyłeś auto dokładnie tak samo, niż gdybyś
    > przejechał ten sam odcinek swoim własnym autem, które eksploatujesz na
    > codzień?

    Ale nie wiesz jak używane auto ktoś eksploatował...
    Myślisz że ktoś, kto dusi auto na niskich obrotach na jeździe próbnej
    nagle przestanie tak dusić jak sobie go kupi na własność?
    Skąd wiesz, że jak kupisz używane to poprzedni właściciel umiał
    jeździć? Nie wiesz.

    > Bo ja jestem przekonany, że jednak eksploatuję swoje LEPIEJ.
    > Czyli nie duszę go na zimnym, daję odpocząć turbinie na wolnych obrotach
    > po jeździe, nie ruszam z piskiem opon, rzadko odpalam na minutę, żeby
    > przestawić w inne miejsce na placu itd itp

    > Ale zazwyczaj jest używane ŹLE.

    Przesadzasz - te 2k czy 6k na liczniku nie zrobiło żadnej krzywdy silnikowi.
    Właśnie taki mały przebieg wolałbym wziąć niż auto w tej samej cenie
    co zrobiło 20k po mieście.

  • 16. Data: 2017-06-03 14:12:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]

    Nikt normalny nie czeka aż "silnik złapie trochę temperatury".
    Szkoda benzyny w imię iluzorycznych korzyści.

    > Oczywiście że tak.
    > Pytanie - czy auto ma gwarancję dłuższą niż zamierzasz nim jeździć?
    > Jeśli tak, to ryzyko niewielkie.

    :-) czyli Kia najlepszym autem na świecie :-)
    Sorry, ja wolę Hondę z mniejszą gwarancją.

  • 17. Data: 2017-06-03 14:13:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> wrote in message

    > Gwarancja dłuższa, to Kia Sorento. Ale z drugiej strony co mi po gwarancji
    > jak auto będzie żłopało 0,5L oleju na 1000km a norma jest do 0,6L (nie
    > sprawdzałem czy w tym modelu tak jest).

    Trzymaj się generalnie z daleka od Kia i Hyundajów.

    > Wizualnie takie auto to "nówka sztuka nieśmigania", jakieś drobne ryski są
    > dla mnie bez znaczenia -zaraz i tak będę miał swoje. Jedyna niewiadoma to
    > silnik, osprzęt i skrzynia.

    Jedyna niewiadoma to że to jest Kia i będzie ciągle w serwisie (nawet
    na gwarancji) zamiast u Ciebie w garażu... Trzymaj się z daleka.

  • 18. Data: 2017-06-03 14:14:56
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 03-06-2017 o 13:54, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Gwarancja dłuższa, to Kia Sorento.

    To bym się tak bardzo nie bał.
    Silnik też raczej większy niż mniejszy, więc klienci raczej nie mieli
    fizycznej możliwości, żeby mu coś zrobić ostrzejszą jazdą - bo może za
    dużo jak na warunki jazdy próbnej.

    > Ale z drugiej strony co mi po
    > gwarancji jak auto będzie żłopało 0,5L oleju na 1000km a norma jest do
    > 0,6L (nie sprawdzałem czy w tym modelu tak jest).

    A przebieg jaki?
    Tak czy tak - kijanki raczej są robione z dużym zapasem, to nie Dacia
    czy Renault.

    > Wizualnie takie auto to "nówka sztuka nieśmigania", jakieś drobne ryski
    > są dla mnie bez znaczenia -zaraz i tak będę miał swoje. Jedyna
    > niewiadoma to silnik, osprzęt i skrzynia.

    Jeśli to nie automat, to skrzynią nie przejmowałbym się w ogóle.

  • 19. Data: 2017-06-03 14:16:41
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2017 o 14:13 Pszemol <P...@p...com> pisze:

    > Jedyna niewiadoma to że to jest Kia i będzie ciągle w serwisie (nawet
    > na gwarancji) zamiast u Ciebie w garażu... Trzymaj się z daleka.

    Masz jakieś doświadczenia z sorento? Jedną Kia już mam - 3 letnie
    Sportage. Złego słowa o niej nie dam powiedzieć. Sorento w necie też ma
    same pozytywy...

    TG

  • 20. Data: 2017-06-03 14:19:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Masz jakieś doświadczenia z sorento? Jedną Kia już mam - 3 letnie
    > Sportage. Złego słowa o niej nie dam powiedzieć. Sorento w necie
    > też ma same pozytywy...

    Nie mam własnego doświadczenia - ale właścicieli mam wśród
    kolegów i narzekają i opowiadają jak to znają ASO mechaników
    po imieniu a ja swoimi Hondami jeżdzę i ASO nie odwiedzam.