eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzakaz pokątnego ładwowaniaRe: zakaz pokątnego ładwowania
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.122
    !not-for-mail
    From: Janusz <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
    Date: Sun, 20 Aug 2023 10:10:52 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <ubshk4$h5g$1$Janusz@news.chmurka.net>
    References: <ubr5a7$8jr$17$Shrek@news.chmurka.net> <ubr6il$104av$1@dont-email.me>
    <ubseqb$18qnk$1@dont-email.me> <ubsfbk$8jr$30$Shrek@news.chmurka.net>
    Reply-To: j...@o...pl
    NNTP-Posting-Host: 185.234.91.122
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 20 Aug 2023 08:07:32 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
    posting-host="185.234.91.122"; logging-data="17584";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.13.0
    Cancel-Lock: sha1:2au3Kq+YkKhxe4yBUIXIOgvnzIE=
    sha256:DxDGPKa4KVCqu/hwQxUx0LrKw9Kpcba8CDkslum0+CM=
    sha1:Z9i3TLekOVd0UvRCpwbvomdwlVA=
    sha256:eli8pj2/vBwe+NcV0V1Lf0Q5MaedfMrKGBAtlXUZSrE=
    Content-Language: pl-PL
    In-Reply-To: <ubsfbk$8jr$30$Shrek@news.chmurka.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716172
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.08.2023 o 09:32, Shrek pisze:
    >
    > Problem ze szrekiem jest taki, że gdzieś tak dekadę temu pisał, że cała
    > ta elektrorewolucja skończy się tym, że elektyka nie będziesz miał a za
    > niego dopłacisz w dotacjach dla bogatych, elektyki nie będą tanie tylko
    > dlatego że prostsze a wręcz będą drogie, że prąd do nich nie będzie po
    > 0,05 euro za kWh tylko bliżej 0,5 euro, i że pokątne ładowanie będzie
    > albo opodatkowane albo tępione.
    Dokładnie, ja niedawno czytałem bloga pod znamiennym tytułem
    "Następna generacja samochodów elektrycznych zostanie pozbawiona
    możliwości ładowania z domowego gniazdka. Tak wynika mi z obliczeń
    matematycznych."

    Autor przekonuje że producenci wycofują się rakiem z ładowania aut w
    domu nze zwykłego gniazdka, dzieje się to etapami, wpierw

    "Gdy na rynek wchodziły pierwsze samochody elektryczne, z małymi
    akumulatorami, w przekazie reklamowym odwoływano się do możliwości
    ładowania ich ze zwykłego gniazdka domowego w garażu. Zachwalano, że nie
    musisz odwiedzać już stacji benzynowych, bo auto możesz podłączyć we
    własnym domu i zawsze rano wyjeżdżać naładowanym. To były te słodkie,
    pionierskie czasy Mitsubishi i-MiEV czy Nissana Leaf."

    Potem przekaz się zmienił
    "Potem ten przekaz po cichu zniknął z reklam

    Nikt już nie podawał ile trwa naładowanie samochodu ze zwykłego gniazdka
    230V. Po części dlatego, że powiększyły się akumulatory i ta wartość
    byłaby absurdalna, typu 28 godzin. Jednak częściowo również dlatego, że...
    z punktu widzenia producenta to nie ma żadnego sensu, ponieważ nikt na
    tym nie zarabia. Jest to nieuzasadniona korzyść finansowa dla
    użytkownika, możliwość obejścia systemu i wykorzystania normalnej sieci
    elektrycznej do naładowania samochodu - do czego ta sieć zasadniczo nie
    została zaprojektowana. Jeśli podłączasz swoje auto na prąd do ładowania
    na noc i korzystasz z tańszej taryfy nocnej to ty jako użytkownik masz z
    tego korzyść. "

    bo mało kto na tym zarabia, a można zarobić więcej więc kierunek jest
    taki żeby zlikwidować ładowanie w domu z gniazdka na rzecz specjalnych
    wallbox-ów w kolejnych generacjach elektryków.

    Już to się zaczyna dziać, zacytuję
    "Niedawno na forum samochodyelektryczne.org był wątek na temat ładowania
    Renault Zoe. Osoba, która miała takich aut osiem - bo nimi handluje -
    zauważyła, że Renault Zoe fatalnie znosi ładowanie z gniazdka
    sieciowego. W porównaniu do innych podobnych aut elektrycznych, Zoe
    miało największe straty, sięgające aż 25 proc. Oznacza to, że 1/4 prądu
    idzie w kosmos, a my płacimy rachunki za nic. Z jakiegoś powodu, pewnie
    ,,naukowo wytłumaczalnego", przy ładowaniu z firmowego wallboxa Renault,
    straty były nieporównanie mniejsze. Pomijając oczywiście stratę w
    postaci tego, że takiego wallboxa musieliśmy sobie kupić i jeszcze go
    zainstalować.
    Podobnie zachowywał się Mercedes EQS SUV

    Nikt raczej nie naładuje jego ponad 100-kilowatogodzinnej baterii z
    gniazdka domowego, ale przyjmował o wiele mniejszy prąd niż by mógł
    podczas 10-godzinnego ładowania."
    "Z tego wszystkiego płynie prosty wniosek. Następna generacja samochodów
    elektrycznych nie będzie miała możliwości ładowania z gniazdka
    sieciowego, może poza produktami typu Dacia. Albo kupujesz wallboxa,
    albo jeździsz na płatne ładowarki i stoisz tam w kolejce."

    https://spidersweb.pl/autoblog/ladowanie-z-gniazdka-
    samochody-elektryczne-zniknie/

    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: