-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.185.234.91.122
!not-for-mail
From: Janusz <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Date: Sun, 20 Aug 2023 10:10:52 +0200
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <ubshk4$h5g$1$Janusz@news.chmurka.net>
References: <ubr5a7$8jr$17$Shrek@news.chmurka.net> <ubr6il$104av$1@dont-email.me>
<ubseqb$18qnk$1@dont-email.me> <ubsfbk$8jr$30$Shrek@news.chmurka.net>
Reply-To: j...@o...pl
NNTP-Posting-Host: 185.234.91.122
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 20 Aug 2023 08:07:32 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Janusz";
posting-host="185.234.91.122"; logging-data="17584";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.13.0
Cancel-Lock: sha1:2au3Kq+YkKhxe4yBUIXIOgvnzIE=
sha256:DxDGPKa4KVCqu/hwQxUx0LrKw9Kpcba8CDkslum0+CM=
sha1:Z9i3TLekOVd0UvRCpwbvomdwlVA=
sha256:eli8pj2/vBwe+NcV0V1Lf0Q5MaedfMrKGBAtlXUZSrE=
Content-Language: pl-PL
In-Reply-To: <ubsfbk$8jr$30$Shrek@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2716172
[ ukryj nagłówki ]W dniu 20.08.2023 o 09:32, Shrek pisze:
>
> Problem ze szrekiem jest taki, że gdzieś tak dekadę temu pisał, że cała
> ta elektrorewolucja skończy się tym, że elektyka nie będziesz miał a za
> niego dopłacisz w dotacjach dla bogatych, elektyki nie będą tanie tylko
> dlatego że prostsze a wręcz będą drogie, że prąd do nich nie będzie po
> 0,05 euro za kWh tylko bliżej 0,5 euro, i że pokątne ładowanie będzie
> albo opodatkowane albo tępione.
Dokładnie, ja niedawno czytałem bloga pod znamiennym tytułem
"Następna generacja samochodów elektrycznych zostanie pozbawiona
możliwości ładowania z domowego gniazdka. Tak wynika mi z obliczeń
matematycznych."
Autor przekonuje że producenci wycofują się rakiem z ładowania aut w
domu nze zwykłego gniazdka, dzieje się to etapami, wpierw
"Gdy na rynek wchodziły pierwsze samochody elektryczne, z małymi
akumulatorami, w przekazie reklamowym odwoływano się do możliwości
ładowania ich ze zwykłego gniazdka domowego w garażu. Zachwalano, że nie
musisz odwiedzać już stacji benzynowych, bo auto możesz podłączyć we
własnym domu i zawsze rano wyjeżdżać naładowanym. To były te słodkie,
pionierskie czasy Mitsubishi i-MiEV czy Nissana Leaf."
Potem przekaz się zmienił
"Potem ten przekaz po cichu zniknął z reklam
Nikt już nie podawał ile trwa naładowanie samochodu ze zwykłego gniazdka
230V. Po części dlatego, że powiększyły się akumulatory i ta wartość
byłaby absurdalna, typu 28 godzin. Jednak częściowo również dlatego, że...
z punktu widzenia producenta to nie ma żadnego sensu, ponieważ nikt na
tym nie zarabia. Jest to nieuzasadniona korzyść finansowa dla
użytkownika, możliwość obejścia systemu i wykorzystania normalnej sieci
elektrycznej do naładowania samochodu - do czego ta sieć zasadniczo nie
została zaprojektowana. Jeśli podłączasz swoje auto na prąd do ładowania
na noc i korzystasz z tańszej taryfy nocnej to ty jako użytkownik masz z
tego korzyść. "
bo mało kto na tym zarabia, a można zarobić więcej więc kierunek jest
taki żeby zlikwidować ładowanie w domu z gniazdka na rzecz specjalnych
wallbox-ów w kolejnych generacjach elektryków.
Już to się zaczyna dziać, zacytuję
"Niedawno na forum samochodyelektryczne.org był wątek na temat ładowania
Renault Zoe. Osoba, która miała takich aut osiem - bo nimi handluje -
zauważyła, że Renault Zoe fatalnie znosi ładowanie z gniazdka
sieciowego. W porównaniu do innych podobnych aut elektrycznych, Zoe
miało największe straty, sięgające aż 25 proc. Oznacza to, że 1/4 prądu
idzie w kosmos, a my płacimy rachunki za nic. Z jakiegoś powodu, pewnie
,,naukowo wytłumaczalnego", przy ładowaniu z firmowego wallboxa Renault,
straty były nieporównanie mniejsze. Pomijając oczywiście stratę w
postaci tego, że takiego wallboxa musieliśmy sobie kupić i jeszcze go
zainstalować.
Podobnie zachowywał się Mercedes EQS SUV
Nikt raczej nie naładuje jego ponad 100-kilowatogodzinnej baterii z
gniazdka domowego, ale przyjmował o wiele mniejszy prąd niż by mógł
podczas 10-godzinnego ładowania."
"Z tego wszystkiego płynie prosty wniosek. Następna generacja samochodów
elektrycznych nie będzie miała możliwości ładowania z gniazdka
sieciowego, może poza produktami typu Dacia. Albo kupujesz wallboxa,
albo jeździsz na płatne ładowarki i stoisz tam w kolejce."
https://spidersweb.pl/autoblog/ladowanie-z-gniazdka-
samochody-elektryczne-zniknie/
--
Janusz
Następne wpisy z tego wątku
- 20.08.23 10:19 Shrek
- 20.08.23 10:26 heby
- 20.08.23 10:33 Shrek
- 20.08.23 10:42 heby
- 20.08.23 10:43 heby
- 20.08.23 11:25 ddddddddddd
- 20.08.23 11:28 Shrek
- 20.08.23 11:28 Lisciasty
- 20.08.23 11:28 Shrek
- 20.08.23 11:43 Shrek
- 20.08.23 12:06 Jacek
- 20.08.23 12:14 heby
- 20.08.23 12:51 Cavallino
- 20.08.23 13:00 Cavallino
- 20.08.23 13:08 heby
Najnowsze wątki z tej grupy
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 Filtr do pompy ruskiej
- 2024-11-12 Gdzie kosz?
- 2024-11-13 elektrycznie
- 2024-11-12 Jebane kurwa, kurwy.
- 2024-11-13 karta parkingowa
- 2024-11-13 Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- 2024-11-12 I3C
- 2024-11-13 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2024-11-13 Łódź => Senior SAP HANA Developer <=
- 2024-11-13 Zabrze => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-13 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-13 Kraków => QA Inżynier <=
- 2024-11-13 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-11-13 Lublin => Delphi Programmer <=