-
Data: 2023-08-20 12:14:41
Temat: Re: zakaz pokątnego ładwowania
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 20/08/2023 11:28, Shrek wrote:
>> Tak, pokazuje on, że niebezpieczeństwo jest wszędzie. Głównie z powodu
>> obecności debili, też wszędzie.
> No własnie jak masz gniazdo 16A to nie trzeba być debilem - przecież
> nikt go w zasadzie nie sprawdza - nawet jak ktoś robi przegląd i to
> solidny co pięć lat, to przecież gniazd nie otwiera.
Czy ja wiem, u mnie otwiera. Może nie widziałeś nigdy solidnego przeglądu.
> No i z jakiś
> powodów ktoś wymyślił i zatwierdził normę na złącza rozłaczalne do
> ładowania samochodów elektrycznych i nie umieścił w niej gniazdka
> domowego 16A.
Może głównie z powodu powolności tego typu zasilania i założenia, że to
"awaryjne". Jednak te 3.5kW/h to nie wystaczy nawet do Żabki po czteropak.
> tylko uszkodzone
> łączenie i dlatego wziąłem w cudzysłów "zwarcie w instalacji
> elektrycznej" które zwykle jest podawane jako przyczyna pozarów.
Więc powinien się zaintereować w końcu jakiś prokurator, nagiminnym
łagrstwem Straży Pożarnej.
> I na to
> bezpiecznik nie pomoże.
Na to pomoże inteligentna ładowarka w samochodzie.
> Ostatnio dyskutowałem na ten temat ze strażakiem
> - skoro się spaliło to znaczy że "zwarcie w instalacji elektycznej" i
> czemu bezpiecznik nie zadzałał? No i tłumacze, ale nie uwierzył - on
> uważał że na grzejący się styk coś bezpiecznik powinien poradzić. Nawet
> tu w tym wątku ktoś pisał, że przecież jest bezpiecznik więc nic się nie
> stanie.
Dlatego uważam że strażacy są głupi, jeśli mają zajmować się szukaniem
przyczyny pożaru.
Dlatego też nie dam wiary w to "zwarcie" ani też nie daję wiary w to, że
jak nie wiadomo co, to na pewno prąd.
Ale urzędnicy może dali radę, to głównie odpady intelektualne i oni nie
widzą potrzeby zastanowiaenia się skąd ten wniosek, tylko wpisują do
rubryczki "przyczyna pożarów".
Na pewno ten przygłupi piszący artykuł dał. Wygląda na takiego, co by dał.
>> Jeśli opisywany przez Ciebie przypadek został nazwany przez strażaka
>> "zwarciem" to strażak jest imbecylem. Zazwyczaj z resztą jest, wiedza
>> z zakresu czegokolwiek technicznego, u strażaków, jest zerowa.
> Ten akurat ma większą. Imbecylem bym go zresztą nie nazwał. Wiedzę
> techniczną też ma zdecydowanie wiekszą niż typowy strażak;)
> Sformułowanie "pożar został spowodowany przez zwarcie w instalacji
> elektrycznej" ma długą brodę.
Jest niepoprawne. Zwarcia w instalacji elektrycznej praktycznie nie są
powodem czegokolwiek niebezpiecznego. Poza meliną żuli w Łodzi, oni tam
mają gwoździe we wkładkach.
> BTW - ostatnio miałem pożar (no dobra pożar to może za duże słowo, bo co
> prawda tylko urządzenie się paliło i to mało efektownie) spowodowany...
> zwarciem w instalacji przeciwpożarowej;)
Woda się paliła?
>> Dlaczego nie ma przepisu? Ja wielkiej różnicy nie widzę. Ale urzędnik
>> widzi. Gdzie ona, gdzie?
> Spytaj urzędnika - wynika moim zdaniem z faktu, że ktoś zrobił normę na
> połączenia rozłączalne do samochodów a do farelek nie.
Dlaczego? Widzisz, mnie nie interesuje papierowy powód. Mnie interesuje
powód fizyczny. W sensie bazujący na fizyce.
> Ktoś to zauważył,
> no i albo trzeba uznać że norma na połączenia ma przesadzone wymagania,
> albo skoro ma dobre to należy ją stosować. Z punktu widzenia urzędnika
> sprawa jest oczywista.
Czyli nieuchronnie idziemy w kierunku typowego problemu prawa: zajmują
się nim imbecyle.
>> Nie rozumiesz: mowa o dynamicznym spadku. Czyli ładowarka powoli sobie
>> zaczyna ładować samochód i widzi, że jak zwiększa obciązenie z 100W do
>> 3kW to napięcie siada o 10V. To jest powód, by natychmiast przerwać
>> ładowanie i zaraportować błąd. W normalnej sytuacji poprawnie
>> wykonanej instalacji coś takiego nie wystąpi.
> Dobra - liczymy - żeby połącznie się znacząco grzało to potrzeba gdzieś
> 20W
Za mało aby spowodować jakiś poważny problem.
> - jak nie wierzysz to złap do ręki żarówkę od stopów z samochodu.
Ja ledwo wytrzymuję 45 stopni. Tworzywo wytrzyma ~200. Dodatkowo,
konstrukcja gniazda jest taka, że elementy metoalowe są "podtrzymywane"
zarówno przez wtyczkę jak i przewody w ścianie, w pozycji mniej więcej
takiej, jaka jest domyślna.
> 16A, P=20W. P=I^2xR. R=P/I^2=20/16^2=0,08 oma.
> Spadek napięcia przy 16A: U=I*R=16*0,08=1,3V a nie żadne 10.
> Przy spadku o 10V to wydziela ci się 160W = wtedy to już świeci.
Nie, jeszcze nie. Akurat spadek ~10V na śrubce miałem i zmierzyłem.
Gniazdo jest gorące i nadtopione, ale nic nie świeci.
>> To robi *każdy* UPS ładujący swój akumulator, w celu sprawdzania
>> rezystancji wewnętrznej akumulatora.
> NIe rozmwiamy o rezystancji wewnętrznej aku (i wątpię żeby to robił
> każdy UPS, bo tam idzie to w miliomy i nie tak łatwo pomierzyć) a o
> rezystancji wewnętrznej źródła zasilania - czyli od gniazda
Operacja pomiaru nie różni się niczym. Badasz napięcie dla kilku różnych
poziomów obciązenia i wyliczasz sobie R. W ten sposób możesz łatwo
określić, czy instalacja do której jesteś wpięty jest czy nie
bezpieczna. Operację powtarzasz co sekundę.
> - wątpię
> żeby się nadmiernie ładowarki interesowały pojedynczymi voltami na
> zasilaniu.
Jaki widzisz problem ,aby się interesowały?
>> Nie ma absolutnie śladu powodu, dla którego tego nie można robić po
>> drugiej stronei druta, czyli na wejściu.
> Owszem są powody - choćby takie, że napięcie w sieci, zwłaszcza na
> zadupiach się zmienia.
Dlatego nie bazujesz na zafiksowanym napięci, tylko badasz od strony
ładowarki w sposób inteligentny jego reakcję na zmianę obciążenia.
>>> Nic takiego nie ma miejsca - ładowarki nie badają rezystancji źródła.
>> To niech zaczną. To trywialne: kilka podpisów tumanistów na jakimś
>> dekrecie i "samo się zrobi".
> Widać uznali że lepiej zrobić dobre gniazda.
Ale dobre gniazdo też może byc złe.
Kto niby zabroni przykręcić porządną ładowarkę samochodową do instalacji
od żarówki w garażu?
> I pewnie sami tego nie
> wymyślili, tylko spytali technicnych.
Wątpie, aby przecietny tumanista odróżnił technicznego od akwizytora.
Przeceniasz ich poziom intelektualny.
> Być może stronniczych, boć może
> pytanie kretyńsko zadali, ale zapewniam cię że to nie tumaniści za tym
> stoją. Tumaniści się na tym nie znają.
Wręcz przeciwnie, cały machanizm prawny dowolnego państwa ma solidny
fundament tumanistyczny. Nie widzę powodów, aby tutaj nagle miał
merytoryczny.
>> Nie. Obie sprawy są wyimaginowane jako problem Do tego stopnia, że ten
>> autor, jako wzorcowy tumanista,
> Jak dla mnie to stawiasz odważne tezy. Koleś powołuje się na normy i
> akty prawne ty na przedłużacz do pieca od pizzy. No nie wiem kto tu
> większe zaufanie budzi;)
Koleś bredzi o podpinaiu kilku urządzeń do jednego gniazdka
przekraczając jego zdolności znamionowe. Jest debilem - to nigdy nie
zadziała. To stawia pod znakiem zapytania jego umiejtności intelektualne
prawidłowego argumentowania czegokolwiek.
>>> Poczytaj sobie o cyklach pracy - najpoularniejszy to AC3.
>> Jesteś pewny, że trwałośc łączeniowa AC3 dotyczy gniazdek domowych?
> Jestem prawie pewny ze nie.
OK.
Ale masz tu przykład, że to nie tak że jak
> Natomiast jak ci wychodzi wkładka bezpiecznikowa 160A to mimo że jest do
> niej dostępna podstawa 160A daje się następną z typoszeregu, żeby
> podstawa nie pracowała na granicy prądu znamionowego. Podobnie jak
> lączniki oświetleniowe mają 10A to żaden szanujący się projektant nie
> powiesi na nich 2kW opraw oświetleniowych.
Nikt nie projektuje instalacji elektrycznej na styk. To dlatego masz
2.5mm2 na gniazdku 16A, mimo że spokojnie wystarczyło by 1.5mm2.
Następne wpisy z tego wątku
- 20.08.23 12:51 Cavallino
- 20.08.23 13:00 Cavallino
- 20.08.23 13:08 heby
- 20.08.23 14:41 io
- 20.08.23 14:53 io
- 20.08.23 15:11 cef
- 20.08.23 15:22 Lisciasty
- 20.08.23 15:25 io
- 20.08.23 15:30 io
- 20.08.23 15:37 io
- 20.08.23 19:36 io
- 20.08.23 20:04 Cavallino
- 20.08.23 20:05 Cavallino
- 20.08.23 20:22 To.Ja
- 20.08.23 20:56 nadir
Najnowsze wątki z tej grupy
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
Najnowsze wątki
- 2025-03-05 Środa Wielkopolska => Konsultant wewnętrzny SAP FI/CO <=
- 2025-03-05 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-05 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-05 Zaniepokojeni mieszkańcy
- 2025-03-05 Ile pieniędzy ma bank?
- 2025-03-05 Ostrów Świętokrzy => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (Angular13+) <=
- 2025-03-05 Warszawa => Frontend Developer (obszar Angular13+) <=
- 2025-03-05 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-05 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-05 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=