  • 51. Data: 2014-06-23 22:44:36
    Temat: Re: zag?uszacz
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.info> napisał w wiadomości
    news:539ce622$0$17025$c3e8da3$dd9697d2@news.astraweb
    .com...
    > a co robią? właśnie zakłócają propagacje sygnału. <rs>

    Zakłócić sygnał telefonu komórkowego można na dwa sposoby:
    - pasywny, poprzez przeszkody i to jest dozwolone. W praktyce trzebaby było
    wejść do tzw. puszki Faraday'a.
    - aktywny, poprzez wygenerowanie tzw. fali nośnej zakłócającej kontakt z
    BTS-em i jest to przestępstwem.

  • 52. Data: 2014-06-23 23:05:42
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-06-23 22:44, Robert Tomasik pisze:

    > Zakłócić sygnał telefonu komórkowego można na dwa sposoby:
    > - pasywny, poprzez przeszkody i to jest dozwolone. W praktyce trzebaby
    > było wejść do tzw. puszki Faraday'a.

    to się nie nazywa zagłuszaniem tylko tłumieniem

  • 53. Data: 2014-06-24 00:00:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > to się nie nazywa zagłuszaniem tylko tłumieniem

    Nie będę się spierał, ale chodziło mi o zasadę. Mozesz sobie uziemioną
    siatkę w tynk wpleść i odciąć dom od wszelkich fal, ale żadnych zagłuszarek
    emitujących sygnał instalować Ci nie wolno. Natomiast z tego co pamiętam w
    niektórych pasmach można bez zezwolenia nadawać niewielką określoną w
    przepisach mocą. Tak działają przykładowo te emitery w samochodach. W takim
    paśmie nadają telefony bezprzewodowe (nie o GSM mi chodzi).

  • 54. Data: 2014-06-24 00:17:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.info> napisał w wiadomości
    .com...

    > dzięki, ale sprzęt to ja już wygooglałem. chciałem się dowiedzieć, czy
    > ktoś miał do czynienia z takim sprzętem i mógł się podzielić własnymi
    > wrażeniami z użytkowania. <rs>

    Legalnie sprzedawane w UE urządzenie powinno mieć homologację. A jeśli ma
    homologację, to nie może nadawać z mocą większą od dopuszczalnej - Waldek
    to opisał szczegółowo, więc nie będę rozwijał. Takie urządzenie ma zasięg
    kilku metrów. Mozesz odciąć łączność w samochodzie. Kilkoma urządzeniami
    możesz zablokować łączność w pomieszczeniu (przykładowo przywołanym domu
    pogrzebowym). Co nie jest zabronione, jest dozwolone, zatem nie przychodzi
    mi do głowy przepis karny ścigający uzytkowników legalnych posiadających
    homologacje urządzeń. Natomiast ich zasięg jest minimalny.

    Istnieją do zastosować specjalnych urządzenia o dużej mocy pozwalające na
    zablokowanie łączności w promieniu kilkuset metrów. Ale to przede wszystkim
    są duże przedmioty. Taka stacja zakłóceniowa używana do blokowania
    radiowych zapalników przy ochronie VIP-ów, to jest samochód dostawczy :-)
    Patrzę przykładowo na stację:
    http://www.jammer4uk.com/6-antenna-desktop-phone-3g-
    4g-ltewimax-jammer-p-45.html?zenid=bgon9kn41vmuauabj
    1hs91eft2.
    13 Watów mocy to raczej nie jest moc na antenie. Podają zasięg 2~50 metrów.
    To 50 metrów, to chyba bardzo optymistycznie.

  • 55. Data: 2014-06-24 00:33:16
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/23/2014 6:00 PM, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > siatkę w tynk wpleść i odciąć dom od wszelkich fal, ale żadnych
    > zagłuszarek emitujących sygnał instalować Ci nie wolno.

    sądzę, że w tym konkretnym przypadku, jaki jest poruszany w tym wątku to
    się mylisz (nie tylko ty, nawet uwzględniając teren Polski, który nie
    był zadany), ale jeśli uważasz że nie, to poproszę o konkretny paragraf
    z prawa telekomunikacyjnego, łącznie z kontekstem którego dotyczy. <rs>

  • 56. Data: 2014-06-24 01:11:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.info> napisał w wiadomości
    .com...

> [...]
    > zadany), ale jeśli uważasz że nie, to poproszę o konkretny paragraf z
    > prawa telekomunikacyjnego, łącznie z kontekstem którego dotyczy. <rs>

    Art. 208 i 209 USTAWY z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

  • 57. Data: 2014-06-24 01:29:02
    Temat: Re: zagłuszacz
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "rs" wydumał(a) w wiadomości ID
    com

    > czytanie ze zrozumieniem musi boleć. tyle już na ten temat zostało napisane.
    > powiedz mi skąd się bierze takie parcie na bycie policjantem i wymierzaniem
    > wyroków?
    A skąd się bierze takie "buldoczenie" w stosunku do próby łamania prawa?
    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 58. Data: 2014-06-24 04:55:42
    Od: A.L. <a...@a...com>

    wrote:

    >pan kolega chyba niedowidzacy, albo pijany i podwojnie widzacy. 10m to
    >nie to samo co 100m. powiedz to architektom wielu budynkow, w ktorych
    >niektore pomieszczenia sa tak usytuowane, ze elementy budowlane
    >zaklocaja sygnal telefonii komorkowej.

    Nie zaklocaja a TLUMIA. Widac ze kolega Expert.

    >bzdury opowiadasz. przez 20 lat uzywalem domowego nadajnika FM do
    >transmisji dzwieku po domu i bylem w pasmie jakies slabej stacji, ktora
    >ewidentnie moj sprzet zagluszal. pisalem w innym poscie. w kazdym
    >sklepie "rybnym" mozesz kupic domowe/samochodowe nadajniki FM. w sklepie
    >apple rowniez. na amazonie jest tego zatrzesienie. ty uwazasz ze to
    >przestepstwo?
    >http://amzn.to/1lytDnC

    Domowe/saqmochodowe nadajniki musa zpelniac okreslone warunki
    dotyczace mocy i czestotliwosci i musza miec homologacje

    >moze na niego doniosles i dlatego. poza tym skad wiesz w jakim kraju ja
    >tego jammera bede uzywac i jakie jest w nim prawo? spytać to nie, ale
    >straszyc to zwarty i gotowy. <rs>

    W Korei Polnocnej, domyslam sie

    A.L.

  • 59. Data: 2014-06-24 08:37:59
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2014-06-24 00:17, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > zatem nie przychodzi mi do głowy przepis karny ścigający uzytkowników
    > legalnych posiadających homologacje urządzeń. Natomiast ich zasięg jest

    Legalnie UŻYWANE urządzenie nadawcze musi mieć przede wszystkim
    POZWOLENIE RADIOWE określające m.in. lokalizację, moc, pasmo i sposób
    modulacji. Pewna część urządzeń, wymieniona w stosownym rozporządzeniu,
    jest zwolniona z tego obowiązku. Są to m.in. telefony przenośne i
    komórkowe, urządzenia do sieci WiFi, systemy alarmowe, zdalnego
    sterowania itp.

    Po to, żeby zagłuszyć np. telefon komórkowy, musisz mieć urządzenie
    które będzie nadawało na tych częstotliwościach, na których normalnie
    telefon odbiera sygnał ze stacji bazowej. Już ten warunek automatycznie
    delegalizuje wszelkiego typu takie urządzenia.

  • 60. Data: 2014-06-24 08:51:22
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 24 Jun 2014 00:17:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Legalnie sprzedawane w UE urządzenie powinno mieć homologację. A jeśli ma
    > homologację, to nie może nadawać z mocą większą od dopuszczalnej -

    Nie ma czegoś takiego jak homologacja

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.