    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: zag uszacz
    Date: Tue, 24 Jun 2014 00:17:59 +0200

    Użytkownik "rs" <n...@n...spam.info> napisał w wiadomości
    news:539c6f34$0$17030$c3e8da3$dd9697d2@news.astraweb
    .com...

    > dzięki, ale sprzęt to ja już wygooglałem. chciałem się dowiedzieć, czy
    > ktoś miał do czynienia z takim sprzętem i mógł się podzielić własnymi
    > wrażeniami z użytkowania. <rs>

    Legalnie sprzedawane w UE urządzenie powinno mieć homologację. A jeśli ma
    homologację, to nie może nadawać z mocą większą od dopuszczalnej - Waldek
    to opisał szczegółowo, więc nie będę rozwijał. Takie urządzenie ma zasięg
    kilku metrów. Mozesz odciąć łączność w samochodzie. Kilkoma urządzeniami
    możesz zablokować łączność w pomieszczeniu (przykładowo przywołanym domu
    pogrzebowym). Co nie jest zabronione, jest dozwolone, zatem nie przychodzi
    mi do głowy przepis karny ścigający uzytkowników legalnych posiadających
    homologacje urządzeń. Natomiast ich zasięg jest minimalny.

    Istnieją do zastosować specjalnych urządzenia o dużej mocy pozwalające na
    zablokowanie łączności w promieniu kilkuset metrów. Ale to przede wszystkim
    są duże przedmioty. Taka stacja zakłóceniowa używana do blokowania
    radiowych zapalników przy ochronie VIP-ów, to jest samochód dostawczy :-)
    Patrzę przykładowo na stację:
    http://www.jammer4uk.com/6-antenna-desktop-phone-3g-
    4g-ltewimax-jammer-p-45.html?zenid=bgon9kn41vmuauabj
    1hs91eft2.
    13 Watów mocy to raczej nie jest moc na antenie. Podają zasięg 2~50 metrów.
    To 50 metrów, to chyba bardzo optymistycznie.