  • 11. Data: 2013-10-29 04:35:29
    Temat: Re: zachcialo sie radeona
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

    W dniu 2013-10-28 22:57, K pisze:

    > tylko gdzie szukac. karta nie ma opcji podlaczenia dodakowego zasilania.
    > plyta tez nie ma opcji dodatkowego zasilania pci-e. bsody leca w 99%
    > przypadkow w momencie jak na kompie sie nic nie dzieje. nigdy sie nie
    > pojawiaja gdy w cos gram (CS) albo ogladam film .mkv w HD (1080).
    > zasilacz tagan 580W, plyta GA-G41M-Combo. wg gpu-z, temp wynosi
    > 31stopni, napiecie VDDC 0,8000V i podnosi sie podczas wysilku (np
    > przewijanie strony)

    Zacząć od wyczyszczenia pozostałości sterowników Driver Cleanerem itp. w
    safe mode. Jak nie pomoże wskazana reinstalacja systemu. Sterowniki nv i
    ATI/AMD potrafią bruździć nawzajem - nvidia napracowała się by utrudnić
    współistnienie obu grafik w tym samym komputerze by przypadkiem ktoś nie
    wpadł na pomysł zainstalowania GF jako drugiej karty np: do PhysX.
    Problem ze zmianą sterowników nV -> ATI/AMD jest znany od dawna. Co
    ciekawe nie było tego problemu praktycznie do czasu gdy nVidia nie
    wykupiła Ageii. Zresztą system po dłuższym używaniu i licznych
    przejściach potrafi być niestabilny nawet przy sprawnym sprzęcie. Pod
    koniec na Win7 x64 wywalał mi się explorer co kilkanaście sekund -
    trudno było nawet uruchomić program backupu.
    Nie mówiąc już nawet o tym że komunikat o błędzie w sterowniku grafiki
    wcale nie musi oznaczać problemów z grafiką. Na obecnej płycie mam np:
    tak, że ~pół roku zaczyna dostawać BSODy, najpierw z rzadka, potem coraz
    częściej i to właśnie wyłącznie przy braku obciążenia - przy graniu itp.
    to się nie zdarza. Komunikaty BSODów są bardzo różne - od problemów ze
    sterownikiem graficznym, sterownikiem USB, RAM, IRQ not less or equal
    itp. Naszukałem się dość długo przyczyny podejrzewając uszkodzenie
    któregoś z tych komponentów. Okazało się że płyty Asusa po dłuższym
    czasie mają problemy z CMOS - niestety nie pomaga zwykłe wyczyszczenie
    CMOS - trzeba (UWAGA, UWAGA - to jak z dowcipu o informatyku oraz
    wsiadaniu i wysiadaniu do samochodu by rozwiązać problem) - wyjąć CPU z
    podstawki i włożyć go ponownie by BIOS rozpoznał go jako "new CPU" i
    zresetował ustawienia. Wszystkie BSODy przechodzą wtedy jak ręką odjął
    co najmniej na pół roku, po czym problem wraca.
    Na pewno CPU się nie przegrzewa (monitorowanie temperatury z obudowy i
    każdego rdenia z osobna), pasta nie zasycha (sprawdzane już z 5-6
    różnych rodzajów pasty - od dość drogich ze specjalnymi dodatkami, po
    najzwyklejszy biały silikon - to samo).
    Płyty Gigabyte też miewają podobne problemy, zwłaszcza budżetówki jak ta
    GA-G41M-Combo (swoją drogą dziwi mnie również Tagan 580W do tej płyty -
    wystarczy spojrzeć jaką ona ma sekcję zasilania - ten PSU nie ma po
    prostu co zasilać w takiej konfiguracji. Sam mam U33 II 600, ale u mnie
    ciągnie trochę sprzętu (Phenom X4 955 BE OC, 4x2GB (HyperX @1600 1,65V),
    R7870 i R5750 oraz łącznie 6 dysków + trochę sprzętu na USB.

    --
    /MB

  • 12. Data: 2013-10-29 10:56:20
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    On 28/10/2013 23:08, animka wrote:

    > Zainstalowałeś sterowniji ATI do chipsetu (czy jak mu tam?)
    > http://support.amd.com/en-us/download
    > http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/Windo
    ws8ConsumerPreviewDrivers.aspx

    O! To da sie je uzywaz z chipsetem Intela? ;)

    --
    Pozdr

  • 13. Data: 2013-10-29 16:08:22
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-10-29 10:56, G Nowak pisze:
    >>> 7750. wywaliem sterowniki nvidi, wyczyscilem rejestr, zainstalowalem

    ws8ConsumerPreviewDrivers.aspx

    > O! To da sie je uzywaz z chipsetem Intela? ;)

    Musisz sobie znaleźć swój chipset.

    --
    animka

  • 14. Data: 2013-10-29 19:02:42
    Od: "ww" <w...@o...pl>

    Użytkownik "K" <...@...c> napisał w wiadomości
> [...]
    > dwa tygodnie bez problemu, a moze wywalic BSODa przy starcie systemu. inne
    > porady mowia o zainstalowaniu sterownikow beta...

    Ja przetestowałem chyba z 10 wersji sterowników zanim pozbyłem się
    blue screenów powodowanych przez radeona. Efekt był bardzo podobny.
    Ale to było jakieś 6 lat temu.

  • 15. Data: 2013-10-29 19:05:20
    Od: "August" <a...@b...xxx.xxx>

    > czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

    Wyjmij kartę i przeczyść styki karty odpowiednim srodkiem

  • 16. Data: 2013-10-29 19:44:46
    Od: K <...@...c>

    W dniu 29-10-2013 04:35, Michal pisze:

    > Zacząć od wyczyszczenia pozostałości sterowników Driver Cleanerem itp. w

    wreszcie ktos na temat ;]
    dzieki zabieram sie do pracy.

  • 17. Data: 2013-10-30 23:02:50
    Od: "maX" <a...@i...pl>

> [...]
    > nvdia. ostatnio podkusiolo mnie zeby wziac tym razem radeona, padlo na
    > 7750. wywaliem sterowniki nvidi, wyczyscilem rejestr

    Nieraz już zmieniałem karty graficzne (z Nvidia na AMD lub odwrotnie) i
    zawsze używałem tylko standardowego uninstallera, żadnych driver cleanerów.

    > inne porady mowia o zainstalowaniu sterownikow beta...

    A wogóle jakichś innych sterowników próbowałeś?

    > problem nie wystepuje z karta nvidii lub zintegrowanym intelem.
    > win7 pro 32bit, zasilacz 600W, 4GB ram, core2duo.

    Jak procesor dwurdzeniowy to GPU od AMD jest zdecydowanie dobrym wyborem,
    nawet za cenę crashu raz na tydzień. Sterowniki do Geforce niezbyt dobrze
    współpracują z dwurdzeniowymi CPU (wysokie obciążenie procesora), co objawia
    się tym że w miejscach zaleznych od CPU na Radeonie jest wyższa wydajność
    niz na Geforce.
    Masz przykład na najnowszym Battlefield 4:
    http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/10
    /bf4/charts/bf4_cpu_geforce.png
    http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/chaostheory/2013/10
    /bf4/charts/bf4_cpu_radeon.png
    Jak widać przy dwurdzeniowym CPU na Radeonie jest ponad 20% szybciej niż na
    Geforce.

    > czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

    Paradoksalnie to zbyt silny do tego zestawu zasilacz może byc przyczyną. Te
    zasilacze mogą źle pracować przy małym obciążeniu. Więc jak nic nie robisz
    to GPU się przełącza w stan energooszczędny, CPU tak samo, wtedy zasilacz
    nie ma co zasilać i następują takie jaja.

  • 18. Data: 2013-11-11 19:14:22
    Od: "Kamil" <k...@n...pl>

    Użytkownik "K" napisał:

    > problem nie wystepuje z karta nvidii lub zintegrowanym intelem.
    > win7 pro 32bit, zasilacz 600W, 4GB ram, core2duo.

    > czy ati jest poprostu takim gownem, czy trzeba szukac innej przyczyny?

    Najbardziej prawdopodobna przyczyną jest ATI. Moje doświadczenia z tymi kartami
    są jak najgorsze. ATI w przeciwieństwie do nVidia pożera bardzo mocno zasoby
    komputera. Zaprzęga do swojej roboty procesor główny i RAM. Często wchodzi w
    kolizję z działającymi programami. Troche tu winy systemu, ale jednak inne
    sterowniki tego nie powodują.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2013-11-12 02:43:38
    Od: Filip454 <f...@f...pl>

    On 11.11.2013 19:14, Kamil wrote:

> [...]
    >kolizję z działającymi programami. Troche tu winy systemu, ale jednak inne

    Zależy w jakiej konfiguracji.
    Radki to dobre karty, ale w segmencie mid end.

    Ostatnio wybierałem tacie laptopa i testowałem na nim gry, on ma radka 7670,
    a ja gtx 660 i radek daje rade. Minusem jest brak wsparcia physx, ale to
    martwa technologia...

    W swojej skrzynce mam 5750 i też prócz black screenów nigdy mnie nie
    zawiódł. Odpalałem na nim gry za połowę ceny nvidii, a koledzy się pytali
    ile dałem i co tak mało i jak ten szrot tak dobrze działa w grach. Coś w
    tym jest.

    Myślę, że konstrukcje są świetne, ale brak dobrych programistów = słabe
    stery = problemy i niechęć userów.

    Jedyny taki Filip na Usenecie