  • 1. Data: 2013-10-28 09:35:49
    Temat: Laptop bez baterii
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Cześć
    mam zamiar kupić laptpop Acera bez baterii. Mam pytanie - czy mozna
    eksploatować laptop bez obecności baterii, nawet zużytej?
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2013-10-28 09:57:07
    Temat: Re: Laptop bez baterii
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Cześć
    > mam zamiar kupić laptpop Acera bez baterii. Mam pytanie - czy mozna
    > eksploatować laptop bez obecności baterii, nawet zużytej?

    Można. Pod warunkiem, że masz zasilacz. Chociaż i bez zasilacza, można
    znaleźć zastosowanie...

  • 3. Data: 2013-10-28 10:06:43
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Oct 2013 09:57:07 +0100, Robson napisał(a):

    > Można. Pod warunkiem, że masz zasilacz.

    :) Jasne.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2013-10-28 10:12:01
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> wrote in message
    > mam zamiar kupić laptpop Acera bez baterii. Mam pytanie - czy mozna
    > eksploatować laptop bez obecności baterii, nawet zużytej?

    mozna* a nawet jest to wskazane ze wzgledu na mniejsze zuzycie pradu

    jedyne problemy na jakie mozesz napotkac to brak mozliwosci aktualizacji
    biosu (czesto naladowana bateria jest warunkiem koniecznym) oraz fakt
    ze nierzadko sa na niej naklejone stopki wiec trzeba pokombinowac
    z ustabilizowaniem laptopa

    *oczywiscie moga zdarzyc sie jakies modele ktore pracy odmowia, ale to
    rzadkie wyjatki dotyczace zazwyczaj starszego sprzetu

    --
    http://db.org.pl/

  • 5. Data: 2013-10-28 12:21:30
    Od: Robson <r...@...pl>

    > :) Jasne.

    W czasach, gdy wyznacznikiem żywotności baterii jest ilość cykli
    ładowania a nie zużycie ogniw, praca bez baterii jest bardziej
    ekonomiczna. Mam np. 4-letniego HP Pavillona i akumulatory (jeden
    normalny i jeden o większej pojemności) kupione razem z lapkiem trzymają
    raptem ze 15-20 minut krócej niż na początku. A mam kolegę, który w
    pracy ma stację dokująca a w domu podłącza zasilacz, u niego akumulator
    po 7 miesiącach jest do wyrzucenia.

  • 6. Data: 2013-10-28 12:30:07
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-10-28 12:21, Robson wrote:

> [...]
    > raptem ze 15-20 minut krócej niż na początku. A mam kolegę, który w
    > pracy ma stację dokująca a w domu podłącza zasilacz, u niego akumulator

    Mozna tez po prostu uzywac oprogramowania zarzadzajacego praca baterii i
    progami przy ktorych zaczyna sie dopiero jej ladowanie. O ile
    producent urzadzenia udostepnil taka mozliwosc i laptop ma smart battery.

    --

    memento lorem ipsum

  • 7. Data: 2013-10-28 14:52:16
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Mozna tez po prostu uzywac oprogramowania zarzadzajacego praca baterii i
    > progami przy ktorych zaczyna sie dopiero jej ladowanie. O ile
    > producent urzadzenia udostepnil taka mozliwosc i laptop ma smart battery.

    Przy wyłączonym laptopie, podłączając zasilacz, ciężko używać
    jakiegokolwiek oprogramowania.

  • 8. Data: 2013-10-28 15:20:35
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2013-10-28 14:52, Robson wrote:

    > Przy wyłączonym laptopie, podłączając zasilacz, ciężko używać
    > jakiegokolwiek oprogramowania.

    I od tego jest wlasnie madra bateria + sterowanie zasilaniem ktore
    pamieta ustawienia klikniete wczesniej w oprogramowaniu.
    Wiesz ze np. w thinkpadowym power managerze bedzie to dzialac wlasnie
    w sytuacji o jakiej piszesz?

    --

    memento lorem ipsum

  • 9. Data: 2013-10-28 15:21:26
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

  • 10. Data: 2013-10-28 15:57:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-28 15:21, elmer radi radisson pisze:

> [...]
    > pamieta ustawienia klikniete wczesniej w oprogramowaniu.
    >
    > Wiesz ze np. w thinkpadowym power managerze bedzie to dzialac wlasnie

    Zgadza się.
    Ale u mnie nie do końca :(

    Mam kilka OS-ów. Laptok to Lenovo R500.
    Wszystko jest OK, dopóki nie wystartuję w Fedora Core na jajku 3.x
    (jednym z najnowszych) - wtedy akumulator zaczyna się ładować.
    Jeszcze nie sprawdzałem, gdzie tkwi problem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.