  • 1. Data: 2013-10-27 16:02:21
    Temat: Windows 8 OEM i wirtualizacja
    Od: 2late <d...@w...pl>

    Hej,

    Mam zamiar kupic licencje OEM na Windows 8 Pro. Ale stac mnie na tylko
    jedna a slyszalem, ze teraz nie ma okresu probnego zanim sie aktywuje
    Windows, miesiac czy cos takiego. Caly czas sie zastanawiam czy zainstaluje
    ESXi i na tym Windowsa czy Windowsa i na tym VMWare. Moglby ktos
    zasugerowac jakies rozwiazanie?
    Komputer bede sam skladal wiec fajnie byloby na szybkiego zainstalowac cos
    co sprawdzi wszyskie podzespoly i Windows wydaje sie do tego idealny ale
    nie wiem czy da sie go potem ponownie zainstalowac i aktywowac jako guest
    na ESXi.
    Jakies dobre rady? ;)

    2. Czy jak zainstaluje Windows 8 64bit na ESXi i puszcze na nim kompresje
    wideo, to wydajnosc bedzie taka sama jak na czystym Windowsie czy
    ograniczona do 2 rdzeni przyznanych wirtualnej maszynie, czy cos w tym rodzaju?

  • 2. Data: 2013-11-19 16:00:38
    Temat: Re: Windows 8 OEM i wirtualizacja
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    2late pisze:
> [...]
    > cos co sprawdzi wszyskie podzespoly i Windows wydaje sie do tego idealny
    > ale nie wiem czy da sie go potem ponownie zainstalowac i aktywowac jako

    ESXi ma dość nietypowe wymagania (np. co do CPU). Może się okazać że nie
    da się go zainstalować/uruchomić na konkretnym steppingu procesora. Jak
    zbierzesz już sprzęt, to zacznij od testu instalacji/uruchomienia ESXi.
    Być może po tym nie będziesz już miał wyboru.
    A do testów sprawności komponentów - zainstaluj po prostu Win 8 Evaluation.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 3. Data: 2013-11-19 20:17:48
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 19/11/2013 15:00, Piotr Rezmer wrote:

> [...]
    > może po tym nie będziesz już miał wyboru.
    > A do testów sprawności komponentów - zainstaluj po prostu Win 8 Evaluation.

    Dzieki.
    Sciaga sie.
    Cos czuje ze sie do swiat nie wyrobie z tym testowaniem. ;)