    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą
    Date: Mon, 20 Aug 2012 18:24:37 +0200

    (na priv dostałem maila typu "nie rozumiem", z prośbą o rozjaśnienie, od
    nikogo z obecnych; dla uproszczenia złodzieja, bandytę, innych, wrzucam w
    jedno hasło "złodziej", tam gdzie trzeba, słowo to należy odpowiednio
    zastąpić)
    Użytkownik "Anerys" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    (ciach - i tak wiadomo, co było)

    A więc w skrócie:

    1. Nie rajcuje mnie robienie krzywdy złodziejowi i jeśli problem uda się
    skutecznie rozwiązać bez tego, czyli abo w ogóle nie dojdzie do zdarzenia,
    albo po zdarzeniu złodziej ponosi dotkliwe i nieuchronne konsekwencje,
    oczywiście adekwatne do zdarzenia, srodkami czysto prawnymi (ale nie na
    zasadzie, jak pewien gościu, co źle parkował, a kasiasty był, można było raz
    dziennie ukarać... nie wiem, na ile to prawda, jakiś policjant w telewizorze
    to mówił... to po otrzymaniu mandatu powiedział mniej-więcej "to proszę
    teraz o abonament na miesiąc, bo będę tu parkować"), to stokroć bardziej to
    wolę. Jednak w sytuacji, gdy stosowane w .pl prawo bardziej chroni sprawcę,
    niż ofiarę/poszkodowanego, to aż się prosi o samosądy, czy inne takie...
    Pamiętacie lincz we Włodowie? Tłumaczyć nie muszę. Wiadomo, że ludkowie
    wyrwali chwasta, bez dwóch zdań. Popieram w obliczu nieruchawości prawa.

    2. Na razie nie mam zamiaru podrzucać np. metanolu we flaszce po gorzale, bo
    wiem, jakie to ryzyko, zwłaszcza, jak się ma trunkowych znajomych. Jeśli
    takich będę gościć, to stuprocentowo zadbam, żeby nic woniejącego spirytem
    nie znalazło się w zasięgu ich pragnienia. Co do mocnego złodzieja, jeśli mu
    do łba przyjdzie mi, albo moim bliskim zagrażać, to trudno, do pierdla
    pójdę, ale pod nos mu podstawię flaszkę z CH3OH, albo wyrżnę mu w facjatę i
    nie obchodzi mnie, czy to poseł, czy inny dyplomata, czy Zdzisiek z
    sąsiednieg osiedla. Odsianie chwasta będzie dla mnie korzystniejsze, niż
    ancel, poświęcę się.

    3. Okazja czyni złodzieja - wiadomo. Więc diabła kusić nie należy. A
    złodziei należy wyławiać i SKUTECZNIE oddzielać od społeczeństwa. Kara musi
    być adekwatna do czynu, ale tez dotkliwa i nieuchronna jednocześnie, bo sama
    dotkliwa, to totolotek, złodziej wykalkuluje sobie, że... jak w dowcipie o
    Jasiu, który na koniec roku otrzymał cenzurkę - patrząc na świadectwo mówi
    pod nosem "Hmm... jeszcze tylko ojciec da mi pasem 5 razy po dupie i
    huuurrraaa, wakacjeee!". Kara nie może być jedynie nieuchronna - bo złodziej
    "wykupi sobie abonament".

    4. Andrzeja pre-inwektywy tylko mnie utwierdziły w przekonaniu. Tak, jestem
    mściwy, nie ukrywam. Wobec śmieci. Natomiast, jeśli komuś się "noga
    podwinęła" i warto mu podać pomocną dłoń, podam mu rękę, jeśli dam radę, to
    niejedną. A złodzieja, jak śmieci, na wysypisko. Jak będzie trzeba, to
    wszelkimi dostępnymi metodami. Podtrzymuję, ze całe ryzyko zwiazane z
    popełnianym przestępstwem spada na niego. Dlatego tu podoba mi się Szariat
    (nie cały) i Talion. Przy dalszych inwektywach przestanę dyskutować z takim
    korespondentem.

    5. ITD...