  • Data: 2012-08-21 20:33:23
    Temat: [OT] Re: zabezpieczenie kabla ziemnego przed kradzieżą
    Od: n...@m...invalid szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.08.2012 r. 14:55, Anerys pisze:

    > Użytkownik "Michoo" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    Czyli pozą Polską spoko? Przykład taki, to Meksyk i USA. W pierwszym
    nie ma dostępu do broni, w drugim do innych towarów kontrolowanych. Tak
    więc kwitnie barter na granicy.

    Dziś broń palną legalnie może posiadać harcerz (sic!), celnik, strażnik
    miejski, leśny albo wodny, a policjanci regularni i skarbowi ubiegają
    się o prawo do odstrzału ciężarnych kobiet i dzieci w razie zagrożenia.
    Jak *to* zatrzymać?!

    Policji (wliczam do adwersarzy) jest kilkaset tysięcy i nie maleje,
    opryszków i gangsterów nie tak wielu, ale ponieważ systemy ze
    społeczeństwem nadzorowanym przejawiają raczej tendencję do
    rozbudowywania represji (i jeszcze trzebaby pisać[*]), to i stosunki
    społeczne przypuszczalnie się zaostrzą, a motywacje ku posiadaniu broni
    wzrosną.

    > Jestem, nie ukrywam. Bo by paru pożałowało swych niecnych czynów. I nie
    > o politykach mówię, na nich są bardziej finezyjne sposoby, tylko o
    > bandytach.

    > No, na pewno nie zamierzałbym poprzestać na pogrożeniu paluszkiem.
    > Jeszcze zależy co zrobi, jak nic nie niszcząc i nie kradnąc dobrowolnie
    > spyli, to może nawet kopa w dupę nie dostanie?
    Na podobne dictum ciśnie mi się na klawiaturę przypowieść o tym, jak
    niżej niepodpisanemu ukradli raz rower na mieście.
    Po jednośladzie zostały łańcuch i kłódka. Przeszedły się więc po
    okolicy, rozglądając po bramach, rower się znalazł, złodziej też --
    fakt, że odkryci zostali po półgodzinnym śledztwie raczej nie świadczył
    o ich profesjonalizmie. Ekspropriacją zajął się prawdopodobnie
    młodzieniec na oko przedgimnazjalny, którego ogarnął wprost stupor na
    mój widok, zdołał tylko wydukać, że "to nie on zrobił".
    Nic go ode mnie nie spotkało.
    Opowiedział za to, po co, według niego, mu ten rower, co z nim zamierzał
    zrobić i skąd jest. Ode mnie wziął naukę, że dla niektórych to jest
    jedyny indywidualny środek transportu, a nie kaprys hipstera. Na koniec
    powiedziałem mu "no to cześć" i odjechałem.

    Chciałbym mieć nadzieję, że przedpiśca nie pomyśli teraz o tym, że
    pomiłowany recydywista się utwardzi i za 5-10 lat przyjdzie do jego domu.

    [*] -- Naomi Klein, "Doktryna szoku".