eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingzaawansowane aiRe: zaawansowane ai
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " " <f...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: zaawansowane ai
    Date: Tue, 17 Apr 2012 17:29:39 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 68
    Message-ID: <jmk9a3$pnd$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jmhnji$fi6$1@inews.gazeta.pl> <jmi22j$19n$1@inews.gazeta.pl>
    <jmj41g$euf$1@inews.gazeta.pl> <jmj8cs$poh$1@inews.gazeta.pl>
    <jmjk3l$rd8$1@inews.gazeta.pl> <jmjmm3$5aq$1@inews.gazeta.pl>
    <jmjnm0$7ua$1@inews.gazeta.pl> <jmjp8b$c8l$1@inews.gazeta.pl>
    <jmjtjo$p5o$1@inews.gazeta.pl> <jmju56$5h5$1@news.task.gda.pl>
    <jmjvkr$tk$1@inews.gazeta.pl> <jmk0aq$2j0$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1334683779 26349 172.20.26.235 (17 Apr 2012 17:29:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Apr 2012 17:29:39 +0000 (UTC)
    X-User: fir
    X-Forwarded-For: 31.60.6.178
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.programming:196841
    [ ukryj nagłówki ]

    M.M. <m...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > <f...@N...gazeta.pl> napisał(a):
    >
    > > zażółcony <r...@c...pl> napisał(a):
    > >
    > > > W dniu 2012-04-17 16:10, f...@N...gazeta.pl pisze:
    > > > >>
    > > > >> Nie wiem... zasymulować to może magnesami i tarciem? Wrogowie to
    > > > >> magnesy odpychające, zielone pastwiska to magnesy przyciągające. Do
    > > > >> tego uwzględnić tarcie (wystarczy statyczne) aby krowa nie rozpędzała
    > > > >
    > > > > za to dobrze ze poruszasz temat pastwisk, tez rozwazalem pola
    > > > > z trawa przyciagajace krowe, ale chwilowo staram sie wyklepac
    > > > > jakos 'ogolne ai' z ktorego krowa jest jednym z przypadkow (cowarda),
    > > > >
    > > > > oprogramowanie samej krowy jednak tez mnie interesuje np
    > > > > koncepcja by krowa po wejsciu w tryb pragnienia skierowala sie
    > > > > w poszukiwaniu wody - problemem by bylo okreslic algorytm
    > > > > poszukiwania wody ale mozna po prostu podac krowie stale wspolrzedne
    > > > > np rzeki i skierowac tam krowe przez A* lub prostrzy lokalny
    > > > > sposob docierania do punktu (mysle by nie uzywac A* (choc mam juz
    > > > > napisany bo lata temu uzywalem) tylko opracowac jakis uproszczony
    > > > > lokalny algorytm typu skieruj sie w lini prostej do celu jesli
    > > > > przeszkoda na drodzewylosuj pole w bok (albo wylosuj pole randem
    > > > > kilka tur) - chodzi o taki algorytm ktory dzialalby chocby
    > > > > dla przypadkow prostych przeszkud po drodze na trudniejszych moglby
    > > > > ew krowe zwodzic - zna ktos taki lokalny algorytm ktory by
    > > > > dzialal?
    > > >
    > > > I tu znów polecam algorytm zapachu. Możesz zaimplementować
    > > > kilka różnych zapachów, jedne są dla krowy atrakcyjne, inne
    > > > wręcz odrażające. W największym uproszczeniu masz tylko dwa zapachy
    > > > - zapach jedzenia(wody) i zapach wroga. Ale możesz mieć ich więcej,
    > > > np. zapach nagrzanego byka, który ma w sobie zarówno coś z
    > > > atrakcyjności, jak i smaczek niebezpieczeństwa :) a krowa musi
    > > > podejmować decyzję - co ważniejsze :)
    > > >
    > > > Całkiem serio mówię :)
    > >
    > > to z bykiem to mi sie za bardzo nie podoba ;-) to jest
    > > dobre jako konepcja symulowania zapachu ale jako podloze
    > > do danej sytuacji z krowa zbyt kosztowne (mam duza mape +
    > > duzo postaci szukam stosunkowo dobrze dzialajacych uproszczen
    >
    > Cele krowy padają blisko niej. A więc jak dowolną metodą wyznaczasz
    > trasę, to kontrolujesz odległość. Jeśli odległość przekroczy
    > pewną wartość, to nie szukasz dalej. Zadanie okazało się zbyt
    > trudne dla krowy, a algorytm nie musi męczyć się z ogromną
    > mapą:)
    > Pozdrawiam
    >

    poruszanie to odzielny temat, moj model gierki jest prosty
    (bardziej toporny, kafelki sa spore itp (wrzuce moze za jakis czas
    pod linka ale wolalbym by sie to zrobilo choc troche grywalne)
    i do niego jakies bardziej skomplikowane marszruty postaci nie sa
    potrzebne, chce oprogramowac proste tryby ("coward" jak
    wspomniana wlasnie krowa "ataker" ("predator") czyli niejako
    odwrotnosc itd- i przede wszystkim polapac sie w tym i zobaczyc
    czy uda mi sie to ladnie zakodowac - co jest lekkim wyzwaniem





    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: