eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingzaawansowane aiRe: zaawansowane ai
  • Data: 2012-05-04 16:26:37
    Temat: Re: zaawansowane ai
    Od: " " <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    zażółcony <r...@c...pl> napisał(a):

    > W dniu 2012-04-17 19:29, f...@N...gazeta.pl pisze:
    >
    > > poruszanie to odzielny temat, moj model gierki jest prosty
    > > (bardziej toporny, kafelki sa spore itp (wrzuce moze za jakis czas
    > > pod linka ale wolalbym by sie to zrobilo choc troche grywalne)
    > > i do niego jakies bardziej skomplikowane marszruty postaci nie sa
    > > potrzebne, chce oprogramowac proste tryby ("coward" jak
    > > wspomniana wlasnie krowa "ataker" ("predator") czyli niejako
    > > odwrotnosc itd- i przede wszystkim polapac sie w tym i zobaczyc
    > > czy uda mi sie to ladnie zakodowac - co jest lekkim wyzwaniem
    >
    > Aha, jeszcze tak mi się przypomniało (po wspomnieniu Robocode).
    > Krowa nie ma oczu dookoła głowy, wiec analiza wszystkich pól
    > w jakimś promieniu jest 'nierealistyczna'. Bardziej realistyczny
    > efekt uzyskasz, kiedy np. nałożysz na siebie algorytm zapachu,
    > który jest dla krowy jedynie ogólną wskazówką, by zwrócić swoją
    > UWAGĘ w jakimś kierunku - a potem zapuszczasz mniej lub bardziej
    > dokładny algorytm podobny do raytracingu, co w przypadku tak
    > prostego, dwuwymiarowego świata sprowadza się np. do zapuszczenia
    > algorytmu 'rysowania' (badania po) odcinka aż do napotkania przeszkody
    > za którą wzrok nie sięga. Jak chcesz być bardzo dokładny, to możesz
    > badać wycinek koła, ja bym jednak poprzestał na rysowaniu/skanowaniu
    > grubszego odcinka/promienia i sprawieniu, by kierunek 'drgał', tzn. by
    > krowa w kolejnych iteracjach losowo odchylała kierunek spojrzenia i
    > omiatała nim jakiś obszar. Jest to zresztą podobne do działania gałki
    > ocznej, która w rzeczywistości intensywnie się porusza, a dopiero mózg
    > tworzy z tego wrażenie szczegółowego 'wglądu' w jakiś większy obszar
    > przestrzeni (rzeczywisty obszar widzenia ostrego i szczegółowego przez
    > oko jest bardzo mały).
    >
    > Takie rozwiązanie powinno być niekłopotliwe wydajnościowo, jak
    > plansza Ci się robi duża, to wstawiasz na nią dużo obiektów
    > przysłaniających, które ograniczą długość promieni (możesz też
    > wstawić odgórne ograniczenia).
    >
    > Możesz też ograniczyć liczbę zapachów, tzn. zapach nie musi nieść
    > informacji wróg/przyjaciel a jedynie wpływać na uwagę krowy - dokładne
    > rozpoznanie już wzrokowe.

    spox, na razie temat mnie przytloczyl (nie poszlo o ai tylko
    o to ze gierka jakos nie chce fajnie wygladac, musialbym
    sie zatrzymac myslec, myslec, poprawiac i liczyć że coś
    'zażre' (a to jest trudne, tymczasowe efekty są
    zniechecajace)) wroce do tematu jak nabiore energii





    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: