-
Data: 2012-04-20 20:00:01
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: "M.M. " <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]zażółcony <r...@c...pl> napisał(a):
> Krowa, tak jak Twój kot, szybko nauczyłaby się chodzić do wodopoju
> utartą ścieżką. Tego faktu uczenia nie widać w tych algorytmach,
> które tu omawiamy. 'Głupia' krowa nie wejdzie w ognisko, ale
> może dostać histerii, kiedy pojawi się ono nieoczekiwanie
> na utartej ścieżce :)
Dopiero się rozkręcamy to nie widać ;-)
Są różne gry. W jednych grach lepiej dostarczyć użytkownikowi gotowej
AI, w drugich lepiej gdy AI dostosowuje się np. do sposobu w jaki
użytkownik gra. Tutaj raczej chodzi o to żeby dostarczyć użytkownikowi
grę w której krowy zachowują się jak krowy znane nam z rzeczywistości.
Aby osiągnąć w grze efekt takiej krowy trzeba:
1) albo napisać samemu odpowiedni algorytm,
2) albo zebrać przykłady uczące i zapuścić jakiś AI
Można np. zebrać takie dane uczące:
1) odległość od najbliższego wodopoju
2) odległość od najbliższego dobrego pastwiska
3) odległość od przeciętnego pastwiska
4) czy bieżące pole nadaje się jako pastwisko
5) odległość od najbliższego ostatnio spotkanego zagrożenia (krowa ma pamięć)
6) odległość od drugiego najbliższego ostatnio spotkanego zagrożenia
7) poziom głodu krowy
8) poziom pragnienia krowy
9) gotowość do rozrodu
10) czy jest z potomstwem
11) odległość od najbliższej krowy (efekt stadny)
12) odległość od drugiej najbliższej krowy
13) kierunek w jakim ostatnio poruszała się krowa
Potem można na mapie wskazać w wielu sytuacjach jak krowa powinna się
zachowywać aby wyglądało realistycznie. Następnie trzeba wyuczyć jakąś
bazę reguł, kilka neuronów, czy co tam innego. Ciekawe jakby to
działało.
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 21.04.12 00:14 M.M.
- 04.05.12 15:59 zażółcony
- 04.05.12 16:26
- 04.05.12 16:54 zażółcony
- 04.05.12 19:02 M.M.
- 10.05.12 12:15 Jan Tryn
Najnowsze wątki z tej grupy
- Alg. kompresji LZW
- Popr. 14. Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz