-
Data: 2012-05-04 15:59:18
Temat: Re: zaawansowane ai
Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-04-17 19:29, f...@N...gazeta.pl pisze:
> poruszanie to odzielny temat, moj model gierki jest prosty
> (bardziej toporny, kafelki sa spore itp (wrzuce moze za jakis czas
> pod linka ale wolalbym by sie to zrobilo choc troche grywalne)
> i do niego jakies bardziej skomplikowane marszruty postaci nie sa
> potrzebne, chce oprogramowac proste tryby ("coward" jak
> wspomniana wlasnie krowa "ataker" ("predator") czyli niejako
> odwrotnosc itd- i przede wszystkim polapac sie w tym i zobaczyc
> czy uda mi sie to ladnie zakodowac - co jest lekkim wyzwaniem
Aha, jeszcze tak mi się przypomniało (po wspomnieniu Robocode).
Krowa nie ma oczu dookoła głowy, wiec analiza wszystkich pól
w jakimś promieniu jest 'nierealistyczna'. Bardziej realistyczny
efekt uzyskasz, kiedy np. nałożysz na siebie algorytm zapachu,
który jest dla krowy jedynie ogólną wskazówką, by zwrócić swoją
UWAGĘ w jakimś kierunku - a potem zapuszczasz mniej lub bardziej
dokładny algorytm podobny do raytracingu, co w przypadku tak
prostego, dwuwymiarowego świata sprowadza się np. do zapuszczenia
algorytmu 'rysowania' (badania po) odcinka aż do napotkania przeszkody
za którą wzrok nie sięga. Jak chcesz być bardzo dokładny, to możesz
badać wycinek koła, ja bym jednak poprzestał na rysowaniu/skanowaniu
grubszego odcinka/promienia i sprawieniu, by kierunek 'drgał', tzn. by
krowa w kolejnych iteracjach losowo odchylała kierunek spojrzenia i
omiatała nim jakiś obszar. Jest to zresztą podobne do działania gałki
ocznej, która w rzeczywistości intensywnie się porusza, a dopiero mózg
tworzy z tego wrażenie szczegółowego 'wglądu' w jakiś większy obszar
przestrzeni (rzeczywisty obszar widzenia ostrego i szczegółowego przez
oko jest bardzo mały).
Takie rozwiązanie powinno być niekłopotliwe wydajnościowo, jak
plansza Ci się robi duża, to wstawiasz na nią dużo obiektów
przysłaniających, które ograniczą długość promieni (możesz też
wstawić odgórne ograniczenia).
Możesz też ograniczyć liczbę zapachów, tzn. zapach nie musi nieść
informacji wróg/przyjaciel a jedynie wpływać na uwagę krowy - dokładne
rozpoznanie już wzrokowe.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- TCL - problem z escape ostatniego \ w nawiasach {}
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- testy-wyd-sort - Podsumowanie
- Tworzenie Programów Nieuprzywilejowanych Opartych Na Wtyczkach
- Do czego nadaje się QDockWidget z bibl. Qt?
- Bibl. Qt jest sztucznie ograniczona - jest nieprzydatna do celów komercyjnych
- Co sciaga kretynow
- AEiC 2024 - Ada-Europe conference - Deadlines Approaching
- Jakie są dobre zasady programowania programów opartych na wtyczkach?
- sprawdzanie słów kluczowych dot. zła
- Re: W czym sie teraz pisze programy??
- Re: (PDF) Surgical Pathology of Non-neoplastic Gastrointestinal Diseases by Lizhi Zhang
- CfC 28th Ada-Europe Int. Conf. Reliable Software Technologies
- Młodzi programiści i tajna policja
- Ada 2022 Language Reference Manual to be Published by Springer
Najnowsze wątki
- 2024-11-02 piszę list do św Mikołaja
- 2024-11-01 karta SIM nie działa w konkretnym smartfonie.
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-01 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-01 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-01 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-11-01 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-01 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-01 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-01 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-11-01 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=