eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingzaawansowane aiRe: zaawansowane ai
  • Data: 2012-05-04 15:59:18
    Temat: Re: zaawansowane ai
    Od: zażółcony <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-04-17 19:29, f...@N...gazeta.pl pisze:

    > poruszanie to odzielny temat, moj model gierki jest prosty
    > (bardziej toporny, kafelki sa spore itp (wrzuce moze za jakis czas
    > pod linka ale wolalbym by sie to zrobilo choc troche grywalne)
    > i do niego jakies bardziej skomplikowane marszruty postaci nie sa
    > potrzebne, chce oprogramowac proste tryby ("coward" jak
    > wspomniana wlasnie krowa "ataker" ("predator") czyli niejako
    > odwrotnosc itd- i przede wszystkim polapac sie w tym i zobaczyc
    > czy uda mi sie to ladnie zakodowac - co jest lekkim wyzwaniem

    Aha, jeszcze tak mi się przypomniało (po wspomnieniu Robocode).
    Krowa nie ma oczu dookoła głowy, wiec analiza wszystkich pól
    w jakimś promieniu jest 'nierealistyczna'. Bardziej realistyczny
    efekt uzyskasz, kiedy np. nałożysz na siebie algorytm zapachu,
    który jest dla krowy jedynie ogólną wskazówką, by zwrócić swoją
    UWAGĘ w jakimś kierunku - a potem zapuszczasz mniej lub bardziej
    dokładny algorytm podobny do raytracingu, co w przypadku tak
    prostego, dwuwymiarowego świata sprowadza się np. do zapuszczenia
    algorytmu 'rysowania' (badania po) odcinka aż do napotkania przeszkody
    za którą wzrok nie sięga. Jak chcesz być bardzo dokładny, to możesz
    badać wycinek koła, ja bym jednak poprzestał na rysowaniu/skanowaniu
    grubszego odcinka/promienia i sprawieniu, by kierunek 'drgał', tzn. by
    krowa w kolejnych iteracjach losowo odchylała kierunek spojrzenia i
    omiatała nim jakiś obszar. Jest to zresztą podobne do działania gałki
    ocznej, która w rzeczywistości intensywnie się porusza, a dopiero mózg
    tworzy z tego wrażenie szczegółowego 'wglądu' w jakiś większy obszar
    przestrzeni (rzeczywisty obszar widzenia ostrego i szczegółowego przez
    oko jest bardzo mały).

    Takie rozwiązanie powinno być niekłopotliwe wydajnościowo, jak
    plansza Ci się robi duża, to wstawiasz na nią dużo obiektów
    przysłaniających, które ograniczą długość promieni (możesz też
    wstawić odgórne ograniczenia).

    Możesz też ograniczyć liczbę zapachów, tzn. zapach nie musi nieść
    informacji wróg/przyjaciel a jedynie wpływać na uwagę krowy - dokładne
    rozpoznanie już wzrokowe.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: