  • 11. Data: 2009-09-07 20:12:39
    Temat: Re: za mocny zasilacz
    Od: Janusz Pabłocki <j...@g...pl>

    > januszek pisze:
    > Po za tym, że dużo więcej trzeba wydać na UPS-a nic mi do głowy nie
    > przychodzi ;)
    Rozwiniesz, bo nie bardzo widzę związek.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2009-09-07 20:22:50
    Od: "MC" <m...@o...pl>

    > Po za tym, że dużo więcej trzeba wydać na UPS-a nic mi do głowy nie
    > przychodzi ;)

    Z tym upsem też niespecjalnie ci wyszło.

  • 13. Data: 2009-09-08 10:12:54
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Piter wrote:

> [...]
    ncy.jpg

    > sprawność zupełnie innego urządzenia

    Dostałeś wykres sprawności zasilacza do PC. Nie rozumiesz go?

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 14. Data: 2009-09-08 10:13:49
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Gamariel wrote:

    > ...powinny miec zapas rzedu 20,30%, wowczas dzialaja najoptymalniej :)...

    Albo coś działa optymalnie albo działa nieoptymalnie. Innych możliwości
    stopniowania nie ma ;-)

    --
    pozdrawiam
    Mikołaj

  • 15. Data: 2009-09-08 12:57:58
    Od: "Gamariel" <g...@p...onet.pl>

    > Albo coś działa optymalnie albo działa nieoptymalnie. Innych możliwości
    > stopniowania nie ma ;-)

    Niech bedzie :) Wowczas dziala optymalnie :)

  • 16. Data: 2009-09-08 13:06:15
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Rozmowa toczy się o sprawności, a nie budowie. :)
    > http://www.corsair.com/_images/charts/hx620w_efficie
    ncy.jpg

    Wynika z niego, że różnica sprawność wacha +/- 2% czyli że jest niemieżalna
    praktycznie i jeśli pomór mocy przez zasilacz komputera stanowi 5% kwoty
    rachunku a spadek sprawności spowodowany zadużym zasilaczem wyniesie 4% to
    rachunek za prąd zwiększy się o 0,2% :-)
    Czyli twoje twoje twierdzenie o większym rachunku za prąd jest hmm...
    zabawne.
    --

    __________________________________________MAT_______

  • 17. Data: 2009-09-08 14:38:30
    Od: CeBeR <n...@i...pl>

    Lagoda pisze:

> [...]
    > rachunek za prąd zwiększy się o 0,2% :-)
    > Czyli twoje twoje twierdzenie o większym rachunku za prąd jest hmm...

    Tyle, że był to wykres zasilacza z najwyższej półki, zwykle ten wykres
    ma nie tylko niższe maksimum, ale i bardziej stromo opada, zwłaszcza
    właśnie przy niskich obciążeniach. Stosowanie dwukrotnie mocniejszego
    niż potrzebny zasilacza to oprócz odczuwalnej różnicy w cenie już przy
    zakupie także znaczne zwiększenie prawdopodobieństwa, że przez większość
    czasu pracy komputera (idle) będzie on obciążony mniej niż w 20%, więc w
    zakresie, w którym wysokiej sprawności nie gwarantuje nawet certyfikat
    80 Plus.

  • 18. Data: 2009-09-11 16:10:55
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> wrote in message
    > Albo coś działa optymalnie albo działa nieoptymalnie. Innych możliwości
    > stopniowania nie ma ;-)

    pewnie ze sa :D
    jak wybierasz metode optymalizacji to wybierasz najoptymalniejsza ;)

  • 19. Data: 2009-10-10 13:41:19
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    identyfikator: 20040501 pisze:
    > czy są jakieś negatywne konsekwencje stosowania za mocnych zasilaczy w
    > PC? mam 500W, a wystarczył by 400W... czy lepiej jednak zmniejszyć?

    Skąd wiesz, że wystarczyłby 400 W? Może wystarczyłby 250 W? :)

    Negatywne konsekwencje? Zasilacz komputerowy zazwyczaj ma
    najwyższą sprawność powyżej 70% obciążenia. Typowy komputer
    pobiera w czasie pracy 50 W - 100 W.

    Oczywiście najważniejszą negatywną konsekwencją jest cena
    zasilacza. Dobry zasilacz 500 W kosztuje tak z 350 - 400 zł.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |