  • 11. Data: 2009-06-28 18:54:58
    Temat: Re: za dobry monitor?
    Od: "Gajowy" <g...@t...net.pl>

    > np:
    > http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/1402701

    hmm... pracuje na SUN >> CRT z kineskopem Sony, przygotowujac zdjecia do
    poligrafii i co z tego... skoro pokazalas zdjecia BW i pozostale
    "kolorowe" - jedyne zdjecie do oceny wyswietlania koloru to schiff ale to z
    kolei zrobione w technice high-key. Jezleli to nie mial byc high-key to...
    napisz gdzie jest taka woda ;)

    Tak wiec jezeli chcesz oceny wyswietlania swoich zdjec - musisz pokazac
    zdjecia przed Twoimi wizjami stworzonymi w PS, ktore mozna odniesc do tego
    co ogladajacy zna.

    Ja do netu zdjecia przygotowuje tak samo jak dla polografii z tym, ze
    konwertuje je do profilu sRGB.

    gajowy

  • 12. Data: 2009-06-28 19:23:54
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    sylwia pisze:
    > bardziej chodzilo mi o to czy przygotowywujac zdjecia do publikacji w
    > necie uzywacie jakiejs specjalnej obrobki(kontrast, saturacja),
    > zmieniacie profil monitora itp. (np z srgb na text ;) )?

    Jeśli bardzo Ci zależy na ciągłości tonalnej, zrób taki myk: daj
    ''czarne'' tło (szeroką ramkę), ale niech to nie będzie czerń 0%, tylko
    powiedzmy 5% albo deko więcej i oczywiście podnieś czernie zdjęcia to
    tego poziomu. Podobnie, obniż biele o kilka procent. Da to gwarancję, że
    nawet na najsłabszych monitorach nie pojawią się czarne dziury i białe
    przepały.
    Tu przykład (dość sporo, 8% czerni i bieli):
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/kompresja_
    przestrzeni.jpg

    Jeśli chodzi o barwę - tu jest już nieciekawie, bo wciąż ~9300K spotyka
    się dość często. Trzeba zatem wybrać jakiś kompromis, ale raczej nie za
    wielki - 7kK będzie dość. Albo się nie przejmuj, sRGB wciąż się umacnia
    (6500K) i kto tak nie ma niech cierpi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 13. Data: 2009-06-28 19:42:18
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Sun, 28 Jun 2009 21:23:54 +0200, Janko Muzykant napisał(a):

    > Tu przykład (dość sporo, 8% czerni i bieli):
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/kompresja_
    przestrzeni.jpg

    U mnie to foto jest szare. Tak ma być?
    Nec 1990fx kalibrowany empirycznie do labu.
    --
    pozdrawiam
    trud

  • 14. Data: 2009-06-28 19:54:40
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W niedziela 28 czerwiec 2009 20:13, sylwia wyraził następujacą opinię:

    > a odpiszesz jaki masz monitor i jak u ciebie to wyglada ;)
    > np:
    > http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/1402701

    Nie wiem w czym problem, widzę szczegóły w światłach {oprócz oczywistych
    przepaleń}, szarości są OK, cienie też {znów, z wyjątkiem miejsc gdzie ma
    być czerń} są i pastele i kolory mocno wysycone, wydaje się że wszystko jest
    na miejscu.
    Może powiedz których elementów obrazu nie widzisz na cudzych monitorach?

    Monitor? "Zajechany" CRT EIZO FlexScan F931 kalibrowany "zabawkowym"
    Spiderem :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 15. Data: 2009-06-28 19:56:12
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    sylwia wrote:
    > kupilam sobie jakis czas temu eizo z matryca s-pva i jestem z niego
    > bardzo zadowolona,

    jaki konkretnie i czy masz do niego profil? Jeżeli monitor jest
    wide-gamut i nie masz profilu, to oprogramowanie może zakładać że to
    jest sRGB. Wtedy efekty obróbki będą żałosne. Jeżeli oprogramowanie (na
    kórym obrabiasz zdjęcia) nie obsługuje profili, to z monitorem wide
    gamut jest ... kiepsko.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 16. Data: 2009-06-28 20:16:16
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    sylwia wrote:

    > a odpiszesz jaki masz monitor i jak u ciebie to wyglada ;)
    >
    > np:
    > http://www.fotocommunity.de/pc/pc/mypics/1402701
    >
    > pozdrawiam, sylwia

    mnie twoje zdjęcia wyglądają dobrze (miło się je ogląda, czemu nie jestem
    kobietą ;-)

    Eizo S2110W

  • 17. Data: 2009-06-28 20:40:19
    Od: "cichy bartko" <c...@g...com>

    Dnia 28-06-2009 o 21:42:18 trud <t...@o...eu> napisał(a):

    przestrzeni.jpg

    > U mnie to foto jest szare. Tak ma być?
    > Nec 1990fx kalibrowany empirycznie do labu.

    mam takie samo odczucie. monitor kalibrowany wedłóg strony Muzykanta ;).

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 18. Data: 2009-06-28 21:23:03
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    trud pisze:
    przestrzeni.jpg

    > U mnie to foto jest szare. Tak ma być?

    No przecież napisałem, że to kompromis, by nie stracić szczegółów w
    głębokich cieniach i światłach, dodatkowo trochę ''przesadzony'', żeby
    pojąć istotę.
    Jutro sobie obejrzę to zdjęcie na benqach u księgowych, z szarego zrobi
    się czarne :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że praca jest męcząca/

  • 19. Data: 2009-06-28 21:41:29
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    trud wrote:

    przestrzeni.jpg

    > U mnie to foto jest szare. Tak ma być?
    > Nec 1990fx kalibrowany empirycznie do labu.

    A weź se zakraplacz w PS i zobacz ile tam szarego ;-)

    U mnie morze nie jest szare na tym zdjęciu, po sprawdzeniu usrednionego
    kawalka (137,158,176)...

    PS: Teraz juz wiesz dlaczego monitora nie kalibruje sie do labu?!

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 20. Data: 2009-06-29 03:16:24
    Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>

    Proces trud <t...@o...eu> zwrócił błąd:

    przestrzeni.jpg

    > U mnie to foto jest szare. Tak ma być?
    > Nec 1990fx kalibrowany empirycznie do labu.

    U mnie na wszystkich moniakach jest może nie zupełnie żywe, ale wyraźne
    i zdecydowanie kolorowe w sensie woda jest niebieska (kalibrowane i1-2
    na 6500K), do tego szczegóły widać. Czyli IMO dobre.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8