  • 11. Data: 2009-06-23 14:46:22
    Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

    Elou!
    "Tytus" <t...@g...pl> wrote in message
    news:h1qors$q2c$1@inews.gazeta.pl...
    > Siemka
    >
    > ***Użytkownik "Kefir"
    > Panowie "diagnosci" takze zapominaja o motocyklach. Pojechalem do Janek.
    > Pan
    > wrazil sonde w wydech i stwierdzil ze 5-ciokrotnie przekraczam norme a
    > skoro
    > pojazd jest zarejestrowany po roku 1995 to (SIC!) powinien miec
    > katalizator
    >
    > Ach Ty Brutusie...dopiero jak Cie inny pogonil to do kolegi sie zwrociles
    > (:(:(:

    Opowiadalem przeca. Sa po drodze praca - dom a do Ciebie to wyprawa i 10 km
    na polsprzegle ;) Ale doceniam i skonczylem z Brutusowaniem raz na zawsze.

    Jesli roznica w masie K48N/V46N na rzecz Kappy jest mniejsza od pol
    kilograma a roznica w cenie nie przekroczy 50 PLN, niech bedzie wola Twoja.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef & padaki 955 / 660
    weFAQ&v=qvj

  • 12. Data: 2009-06-23 14:49:43
    Od: "Kefir" <k...@r...pl>

  • 13. Data: 2009-06-23 15:01:31
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka
    "Marcin N"
    Boją się dopuścić do ruchu w pełni sprawne pojazdy, co chyba wynika z
    niedokładnej znajomości przepisów.

    Nie ma w pelni sprawnych pojazdów (:...
    przynajmniej wg ustawodawcy

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

    P.S. Ja sie nie boje

  • 14. Data: 2009-06-23 15:23:35
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Vir pisze:
    > Pan diagnosta przyczepił się do ksenonu (niefabryczny). Po pierwsze -
    > nie może być niebieski (jak kupowałem to wybrałem barwę ciepłą i on jest
    > po prostu biały). Po drugie - nie mam układu poziomującego reflektor i
    > spryskiwacza (sic!)

    Ale jest w tym dużo racji, że się przyczepił. Zdajesz sobie sprawy jak
    takie pseudo ksenony z marketu czy z allegro oślepiają innych? W
    motocyklu ten efekt znacznie się nasila z racji podnoszenia wiązki
    światła podczas przyśpieszania.

    --
    Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
    Honda VFR 800A V-TEC '08

    NIE JESTEM Z WARSZAWY

  • 15. Data: 2009-06-23 16:30:54
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Tytus pisze:
    > *** "(pj)"
    > Ale faktem jest, ze stacje diagnostyczne cus ostatnio bardziej dokladnie
    > sprawdzaja moto.
    >
    > Pierwsze efekty raportu NIK z kontroli WK w starostwach i bardzo dobrze...
    > Wiecej: http://skocz.pl/raport_NIK

    A ić! jakichs urzedniczych wypocin na 70 stron czytac mam obrzydzenie.
    Ja rozumiem, ze dla Ciebie - jako "nowego", super-hiper wyuczonego i
    wyposazonego diagnosty, to bardzo dobrze, ze biora sie za dupy starych
    pierdzieli po fachu, co niewiela umia. Ale dla nasz, w krotkich
    zolnierskich slowach, bys wnioski podal, co dla szaraka wynika z nowych
    tryndow, na co uwage zwracac, no i w ogole: dlaczego tak drogo?
    Zwlaszcza te dodatkowe: 1 zl! ;-)

    > ***a pan i tak stwierdzil, ze mialem "szczescie" ze nie mogl
    > dokonac pomiaru. Tez podbil - laski w sumie nie robil... ;-)
    >
    > Jak to nie mogl???

    no instrument mu nie zadzialal bez zasilania bateryjnego

    --

    pozdr
    pj

  • 16. Data: 2009-06-23 16:33:28
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    CUT_INZ pisze:
    > Zdajesz sobie sprawy jak
    > takie pseudo ksenony z marketu czy z allegro oślepiają innych? W
    > motocyklu ten efekt znacznie się nasila z racji podnoszenia wiązki
    > światła podczas przyśpieszania.

    ja sobie nie zdaje - moglbys przyblizyc w szczegolach?

    --

    pozdr
    pj

  • 17. Data: 2009-06-23 16:57:43
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Czesc

    ***Użytkownik "(pj)"
    Ja rozumiem, ze dla Ciebie - jako "nowego", super-hiper wyuczonego i
    wyposazonego diagnosty, to bardzo dobrze, ze biora sie za dupy starych
    pierdzieli po fachu, co niewiela umia.

    Piotr to nie dla mnie dobrze...to dobrze dla wszystkich ktory poruszaja sie
    po drogach. I nie jestem wcale hiper wyuczony tylko nie poddaje sie tryndom
    :)

    ***na co uwage zwracac, no i w ogole: dlaczego tak drogo?
    Zwlaszcza te dodatkowe: 1 zl! ;-)

    No wlasnie masz objawy starego...ceny sa niezmiennie urzedowe od 2004 r jak
    rowniez tzw CEPIK
    na co podobno idzie ta wlasnie zlotowka...

    *** no instrument mu nie zadzialal bez zasilania bateryjnego

    To i tak dobrze ze w ogole wiedzial ze go ma...ciekawe jak by mierzyl
    dwukominowy motocykl (:
    Nie bede sie rozpisywal, dzwonic jakby co...

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

  • 18. Data: 2009-06-23 19:11:23
    Od: Kuba Łacki <yahoo@spamma_killa.riders.pl>

    Tytus napisał(a):

    > Na szczescie sobie nie dasz...
    > Cieplo chlopaki cieplo
    > VIR - lec i czytaj co masz napisane na reflektorze...

    > ...bo mi sie wydaje ze HR/C a nie DR/C i po ptakach...
    > Ciesze sie ze moglem pomoc

    Tit, a możesz to jednak jakoś po ludzku? Do mnie to zupełnie nie trafia,
    nic mi to nie mówi. Nie będe dzwonić, nie po to dyskusja jest na
    publiku, żeby po wnioski trza było walić na priv ;)

    --
    pzdr

  • 19. Data: 2009-06-23 19:13:57
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    (pj) pisze:

    > ja sobie nie zdaje - moglbys przyblizyc w szczegolach?

    O jakie szczegóły Ci chodzi? Piszę o doświadczeniach z autopsji. Nie
    raz, nie dwa zostałem tak oślepiony przez owe marketowe ksenony, że
    przez kilkanaście sekund po tym nie widziałem nic poza "światłością" :P

    Pół biedy gdy taki palnik montujemy z soczewką. Wtedy światło jest w
    miarę skupione. Gorzej gdy montujemy takie wynalazki do tradycyjnych
    reflektorów lustrzanych. Wtedy rozproszone światło ksenonowe nieźle daje
    po oczach.

    Drugą kwestią jest układ poziomowania i zmywania reflektorów.
    Zabrudzenia na reflektorach również prowadzą do rozproszenia wiązki
    światła i sytuacja jak wyżej. W przypadku motocykla nie mam pojęcia jak
    rozwiązać poziomowanie reflektorów. Podczas przyśpieszania promień
    światła znacznie się podnosi oślepiając kierowców z przeciwka. Jeśli
    dodamy do tego palnik ksenonowy sytuacja robi się wręcz niebezpieczna.

    BMW oferuje ksenony do swoich motocykli. Ale jak piszą: "ksenonowe
    światło mijania zaprojektowane specjalnie do motocykli" Nie wiem na czym
    polega ta "specjalność"
    http://www.bmw-motorrad.pl/Technologia/Bezpieczenstw
    o/Swiatlo_ksenonowe.html

    --
    Opel Corsa C 1,8 16V GSI '02
    Honda VFR 800A V-TEC '08

    NIE JESTEM Z WARSZAWY

  • 20. Data: 2009-06-23 20:16:16
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***"CUT_INZ"
    Nie raz, nie dwa zostałem tak oślepiony przez owe marketowe ksenony, że
    > przez kilkanaście sekund po tym nie widziałem nic poza "światłością" :P

    To troche nie tak, te swiatla same z siebie nie oslepiaja, oslepia ich
    nieprawidlowe ustawienie.
    BTW ilu z Was szanowne precle wie iz po wymianie zarowki w reflektorze
    powinno sie skontrolowac ustawienie swiatel ??? (sorry wiedziec to pewnie
    precle wiedza - ale kto to robi???)

    *** Pół biedy gdy taki palnik montujemy z soczewką. Wtedy światło jest w
    miarę skupione. Gorzej gdy montujemy takie wynalazki do tradycyjnych
    reflektorów lustrzanych.

    Juz o tym pisalem, nie problem tu w soczewce, problem w ryflowanym szkle -
    ono absolutnie sie nie nadaje (podobnie jak kiedys reflektory od zwyklych
    zarowek z eliptycznym szklem do zastosowania zarowki halogenowej)

    *** Drugą kwestią jest układ poziomowania i zmywania reflektorów.
    Zabrudzenia na reflektorach również prowadzą do rozproszenia wiązki światła
    i sytuacja jak wyżej.

    Kolejny czesciowy mit...uklad samopoziomowania dziala tylko przy zapaleniu
    reflektorow i kontroluje obciazenie pojazdu i zdecydowanie NIE DZIALA n.p.
    na wybojach (wiec rowniez mozna dostac po oczach)
    Uklad mycia reflektorow dziala co 5 te prysniecie na szybe - wiec rowniez
    nie jest doskonaly....

[...]

    Zapraszam do ogledzin...mam w moto Bi-Xenon z allegro, chyba konkurencja
    wyeliminowala te najtansze i moj jest wykonany calkiem calkiem...Pare osob
    na ktorych testowalem ustawienie lampy nie narzekalo na oslepianie, ale w
    korkach tez nie zauwazylem jakiegos szczegolnego zwiekszenia postrzegania (w
    prawdzie nie liczylem tez na to ze bede zdmuchiwal z jezdni innych).
    Problem oslepiania rozwiazujemy po prostu odpowiednio ustawiajac swiatla,
    BTW zwykle halogeny w moto ustawiam ok 0,5 cm ponizej standardu a HID ok 1
    cm...

    *** BMW oferuje ksenony do swoich motocykli. Ale jak piszą: "ksenonowe
    światło mijania zaprojektowane specjalnie do motocykli" Nie wiem na czym
    polega ta "specjalność"

    Specjalnosc to slowo klucz dla "prezesow" i ich motocykli BMW, lampa ma
    zapewne homologowana oprawke do lampy HID, ale nie jest to dopuszczone do
    ruchu w motocyklu w UE.
    Ano bo "Motocykl i motorower nie moga byc wyposazone w lampe HID"

    --
    Tytus
    żółte najszybsze