eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.motocyklez cyklu "byłem na przeglądzie"Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
  • Data: 2009-06-23 20:16:16
    Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
    Od: "Tytus" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Siemka

    ***"CUT_INZ"
    Nie raz, nie dwa zostałem tak oślepiony przez owe marketowe ksenony, że
    > przez kilkanaście sekund po tym nie widziałem nic poza "światłością" :P

    To troche nie tak, te swiatla same z siebie nie oslepiaja, oslepia ich
    nieprawidlowe ustawienie.
    BTW ilu z Was szanowne precle wie iz po wymianie zarowki w reflektorze
    powinno sie skontrolowac ustawienie swiatel ??? (sorry wiedziec to pewnie
    precle wiedza - ale kto to robi???)

    *** Pół biedy gdy taki palnik montujemy z soczewką. Wtedy światło jest w
    miarę skupione. Gorzej gdy montujemy takie wynalazki do tradycyjnych
    reflektorów lustrzanych.

    Juz o tym pisalem, nie problem tu w soczewce, problem w ryflowanym szkle -
    ono absolutnie sie nie nadaje (podobnie jak kiedys reflektory od zwyklych
    zarowek z eliptycznym szklem do zastosowania zarowki halogenowej)

    *** Drugą kwestią jest układ poziomowania i zmywania reflektorów.
    Zabrudzenia na reflektorach również prowadzą do rozproszenia wiązki światła
    i sytuacja jak wyżej.

    Kolejny czesciowy mit...uklad samopoziomowania dziala tylko przy zapaleniu
    reflektorow i kontroluje obciazenie pojazdu i zdecydowanie NIE DZIALA n.p.
    na wybojach (wiec rowniez mozna dostac po oczach)
    Uklad mycia reflektorow dziala co 5 te prysniecie na szybe - wiec rowniez
    nie jest doskonaly....

    *** W przypadku motocykla nie mam pojęcia jak rozwiązać poziomowanie
    reflektorów. Podczas przyśpieszania promień światła znacznie się podnosi
    oślepiając kierowców z przeciwka. Jeśli dodamy do tego palnik ksenonowy
    sytuacja robi się wręcz niebezpieczna.

    Zapraszam do ogledzin...mam w moto Bi-Xenon z allegro, chyba konkurencja
    wyeliminowala te najtansze i moj jest wykonany calkiem calkiem...Pare osob
    na ktorych testowalem ustawienie lampy nie narzekalo na oslepianie, ale w
    korkach tez nie zauwazylem jakiegos szczegolnego zwiekszenia postrzegania (w
    prawdzie nie liczylem tez na to ze bede zdmuchiwal z jezdni innych).
    Problem oslepiania rozwiazujemy po prostu odpowiednio ustawiajac swiatla,
    BTW zwykle halogeny w moto ustawiam ok 0,5 cm ponizej standardu a HID ok 1
    cm...

    *** BMW oferuje ksenony do swoich motocykli. Ale jak piszą: "ksenonowe
    światło mijania zaprojektowane specjalnie do motocykli" Nie wiem na czym
    polega ta "specjalność"

    Specjalnosc to slowo klucz dla "prezesow" i ich motocykli BMW, lampa ma
    zapewne homologowana oprawke do lampy HID, ale nie jest to dopuszczone do
    ruchu w motocyklu w UE.
    Ano bo "Motocykl i motorower nie moga byc wyposazone w lampe HID"

    --
    Tytus
    żółte najszybsze



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: