  • Data: 2009-06-24 06:54:39
    Temat: Re: z cyklu "byłem na przeglądzie"
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tytus wydusił z siebie te słowy:

    > Kolejny czesciowy mit...uklad samopoziomowania dziala tylko przy
    > zapaleniu reflektorow i kontroluje obciazenie pojazdu i zdecydowanie
    > NIE DZIALA n.p. na wybojach (wiec rowniez mozna dostac po oczach)
    > Uklad mycia reflektorow dziala co 5 te prysniecie na szybe - wiec
    > rowniez nie jest doskonaly....

    No i Ty też wciskasz częsciową prawdę.
    Uklady samopoziomowania dzialają różnie w różnych samochodach ... w
    większości dzialają dynamicznie podczas jazdy. Oczywiście nie oznacza to
    regulacji przy każdej dziurze - tak sie nie da i byloby z tego więcej strat
    niż pożytku ..ale zmiana obciążenia auta powoduje ustawienie reflektorów.
    Co do spryskiwaczy - widze, ze podajesz przyklada jakiegoś jednego samochodu
    (trudno mi nawet wymyslić jakiego) bo większość ma albo spryskiwane
    reflektory za każdym razem albo co drugi raz, a niektore mają tak, ze
    spryskują za każdym pierszym użyciem spryskiwacza na szybe w ciągu np. 2
    min - czyli spryskujesz szybe, myją sie przy okazji lampy, ale jesli szybe
    spryskasz jeszcze kilka razy w tym samym czasei to lampy już nie.
    Bądz więc tak dobry i nie opowiadaj bzdur.
    ps. to, ze jak odpalasz auto to lampy sie ruszą i stoją nie oznacza, ze sie
    wtedy poziomują, tylko uklad sprawdza swoją sprawność.

    > *** W przypadku motocykla nie mam pojęcia jak rozwiązać poziomowanie
    > reflektorów. Podczas przyśpieszania promień światła znacznie się
    > podnosi oślepiając kierowców z przeciwka. Jeśli dodamy do tego palnik
    > ksenonowy sytuacja robi się wręcz niebezpieczna.

    Tak samo jak w samochodzie. Nie ma tu absolutnie żadnej różnicy.
    Samochód także zmienia swój "poziom" podczas ruszania i przyspieszania

    > Zapraszam do ogledzin...mam w moto Bi-Xenon z allegro, chyba
    > konkurencja wyeliminowala te najtansze i moj jest wykonany calkiem
    > calkiem...Pare osob na ktorych testowalem ustawienie lampy nie
    > narzekalo na oslepianie, ale w korkach tez nie zauwazylem jakiegos
    > szczegolnego zwiekszenia postrzegania (w prawdzie nie liczylem tez na
    > to ze bede zdmuchiwal z jezdni innych). Problem oslepiania
    > rozwiazujemy po prostu odpowiednio ustawiajac swiatla, BTW zwykle
    > halogeny w moto ustawiam ok 0,5 cm ponizej standardu a HID ok 1 cm...

    ustawienie swiateł poniżej wymaganej linii powoduje tyle, ze ... mniej
    widzisz przed sobą. Po co więc w ogole zakladać ksenon?
    Rozumiem, ze dla bajeru, a to, ze przy okazji mniej widzisz, bo niżej
    ustawiasz lampe oraz to, ze również mozesz oślepiać innych to już masz
    gdzies.
    Dlaczego mozesz oślepiac-ano wlasnie dlatego, ze swiatło ksenonowe ma
    zdecydowanie większą tendencje do rozpraszania sie - np. przez zabrudzenie
    reflektora (stąd wymóg spryskiwaczy)

    > *** BMW oferuje ksenony do swoich motocykli. Ale jak piszą: "ksenonowe
    > światło mijania zaprojektowane specjalnie do motocykli" Nie wiem na
    > czym polega ta "specjalność"
    >
    > Specjalnosc to slowo klucz dla "prezesow" i ich motocykli BMW, lampa
    > ma zapewne homologowana oprawke do lampy HID, ale nie jest to
    > dopuszczone do ruchu w motocyklu w UE.
    > Ano bo "Motocykl i motorower nie moga byc wyposazone w lampe HID"

    dobrze, ze montujesz sobie na moto coś, co wg Twojej wiedzy jest zabronione.

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI