-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Date: Fri, 28 Mar 2014 14:00:12 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 123
Message-ID: <lh3ros$1hb$2@node2.news.atman.pl>
References: <lgvibv$i7f$1@news.vectranet.pl> <lgvjea$v6h$1@node2.news.atman.pl>
<kv4au7sytu00$.dlg@myjk.org> <lh0qu9$nm6$1@node1.news.atman.pl>
<1...@m...org> <lh0tgj$5om$1@node2.news.atman.pl>
<lh0tuu$qqa$1@node1.news.atman.pl> <lh0vqg$801$1@node2.news.atman.pl>
<lh10nv$8r5$1@node2.news.atman.pl> <lh12q5$am$1@node1.news.atman.pl>
<lh19b7$7ja$1@node1.news.atman.pl> <lh1g6q$o8i$1@node2.news.atman.pl>
<lh1j34$rdf$1@node2.news.atman.pl>
<533452e1$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
<lh1ocs$mfc$1@usenet.news.interia.pl>
<53347393$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>
<lh3brs$cgl$1@node1.news.atman.pl> <lh3d5q$i5n$3@node2.news.atman.pl>
<lh3daa$i8a$1@node2.news.atman.pl> <lh3e1s$jih$1@node2.news.atman.pl>
<lh3ej1$i8a$2@node2.news.atman.pl> <lh3h7m$mof$1@node2.news.atman.pl>
<lh3iou$i8a$4@node2.news.atman.pl> <lh3kg0$q1e$1@node2.news.atman.pl>
<lh3lkb$i8a$5@node2.news.atman.pl> <lh3mnh$sb2$1@node2.news.atman.pl>
<lh3o0e$i8a$6@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1396011612 1579 159.253.247.138 (28 Mar 2014 13:00:12
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Mar 2014 13:00:12 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <lh3o0e$i8a$6@node2.news.atman.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528472
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-03-28 12:55, AZ pisze:
> On 2014-03-28, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:
>>
>> No zaraz - skoro karze im się ZAWSZE (podkreślenie nie moje) sprawdzać
>> czy ktoś przypadkiem nie jedzie kolejnym pasem i jeszcze twierdzi,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> że mają taki obowiązek to chyba jednak mówi i to nie jedna osoba.
>>
> Bo maja zanim postawia noge na jezdni.
Mowa było o przechodzenie przez kolejne pasy jezdni, a nie
pierwsze wejście.
>> Statystyka wypadków mówi, że jednak niespecjalnie - zbyt dużo jest
>> wypadków z winy kierowców i to ewidentnej.
>>
> No przeciez napisalem, ze sprawcami i winnym sa kierowcy. Tylko gdyby ci
> piesi mimo, ze sa na prawie, uwazali troche bardziej to statystyka by
> wygladala inaczej.
Napisałem, że raczej niespecjalnie, ponieważ statystyka mówi jasno, że
na obecną chwilę to kierowcy są problemem, a nie piesi. Nie trafią
takiego bardziej uważającego to trafią mniej, czy zmęczonego, który
nie ucieknie...
> Czemu robi sie idiotyczne akcje "10 mniej ratuje zycie"
Akcja "10 mniej ratuje zycie" jak najbardziej jest sensowna.
> a nie "2 spojrzenia wiecej ratuje zycie" - gdzie gosc z zakupami zamiast
> jak w pierwotnej reklamie wejsc na jezdnie, robi spojrzenie w lewo i sie
> zatrzymuje a ofiarami sa jedynie zbite kurze jajka w siatce z zakupami ktora
> to opuscil gdy zobaczyl samochod...
Tak akcje też by się przydały, ale nie w oderwaniu od "wpływu" na
zachowanie kierowców.
>> Jak widzisz można mieć wątpliwości, szczególnie że piesi mogą tego typu
>> rzeczy nie zauważyć z różnych przyczyn - mieć słaby wzrok, nie widzieć
>> zza samochodu stojącego przed pasami itd.
>>
> No to jak nie masz widocznosci to zachowujesz wieksza ostroznosc a nie idziesz
> na pewniaka bo skoro nie widze, to znaczy, ze tam nic nie jedzie.
Hmmm, jak stoi dostawcza przed "twoim" pasem to się wychylasz
i sprawdzasz czy na drugim pasie coś przypadkiem nie jedzie? Nie żeby
to nie miało w ogóle sensu, ale zasadniczo to trudno od ludzi oczekiwać
by tak postępowali zawsze itd.
>> Piszesz o dość specyficznej sytuacji i nie chcę pytać czemu ich nie
>> zauważyłeś wcześniej, skoro oni mają widzieć będąc pomiędzy
>> przeszkodami ;)
>>
> A jak mialem ich zauwazyc wczesniej?
Otóż to :) A jak oni mają coś zobaczyć? ;)
> Jade wolniej bo licze sie z taka
> ewentualnoscia, gdybym jechal szybciej pewnie wielu bym rozjechal :-)
Sensowne podejście, ale ciężko czegoś takiego oczekiwać od zwykłych
pieszych - taka jest rzeczywistość. Zresztą, różne zdarzenia z
motocyklami to kolejna para kaloszy.
> Oczywiscie to tylko zwieksza prawdopodobienstwo mniejszych obrazen
> u takiego delikwenta, bo moze sie zdarzyc, ze wejdzie mi prosto pod
> kola i choc ogromnych checi nie zdaze zareagowac.
Cóż, takie zdarzenia mają czasem miejsce, ale generalnie chodzi
raczej o typowe sytuacje.
>> Nie ma takiego obowiązku i często jest to fizycznie niemożliwe.
>> Oczywiście, można co chwilę stawać, zrobić research otoczenia,
>> znowu kawałem i tak w kółko.
>>
> Tak, ten gosc z filmiku nie mial obowiazku, teraz juz nie ma totalnie zadnych.
Już pisałem co doprowadziło to tego wypadku i daruj sobie ten patetyczny
ton, że już nic musi.
> No i troszke tu przesadzasz, jakie stawac, jaki research?
Skoro miał zgodnie z prawem przed każdym pasem sprawdzać dokładnie
czy coś nie jedzie...
> Idziesz przez
> jednokierunkowa droge to patrzysz w strone nadjezdzajacych samochodow,
> idziesz przez dwukierunkowa to przez jedna polowe patrzysz w lewo, przez druga
> w prawo - nie ma tu zadnej filozofii ani uciazliwosci.
W internetowym tekście wygląda to niby łatwo, prosto i przyjemnie,
tymczasem IRL wygląda to niekoniecznie tak samo. Zresztą jak
pisałem - trudno na każdym pasie wypatrywać czy ktoś przypadkiem
nie uznała za stosowne sobie innych wyprzedzić. Wiem, że napiszesz,
że z punktu widzenia bezpieczeństwa tak, ale to kwalifikuje
do paranoi, że należy wszędzie idiotów wypatrywać. Nie tędy
droga - idiotów trzeba tępić.
>> Inne to znaczy jakie? Brak zaufania do wszystkich?
>>
> Ufaj ale kontroluj :-) Nikt nie broni Ci miec zaufania do kierowcy ktory
> dojezdza do przejscia gdy na nie wchodzisz, ale zdrowy rozsadek podpowiada
> by miec na niego oko.
Jak jeden stoi, a drugiego nie widzę? Ciężko mieć oko na wszystkich.
Mógłbym parę rzeczy z życia przytoczyć w tej materii (tak, pasy,
zachowania i wypadki), ale to może później.
>> To chyba piszesz o czymś zupełnie innym - z wiekiem/doświadczeniem
>> /kilometrami oraz przy pewnych predyspozycjach można dość dobrze
>> przewidywać zachowania innych, ale to nadal nie zmienia kwestii
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> zasadniczej, czyli zasady ograniczonego zaufania.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>>
> No to juz jest calkiem osobna sprawa ale nie zupelnie inna - to wlasnie
> wiedza o tym jak bardzo trzeba miec to ograniczone zaufanie :-)
Podkreślone.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.03.14 14:03 cef
- 28.03.14 14:05 J.F
- 28.03.14 14:20 Artur Maśląg
- 28.03.14 14:20 AZ
- 28.03.14 14:25 Artur Maśląg
- 28.03.14 14:38 WOJO
- 28.03.14 15:25 Ergie
- 28.03.14 16:02 Czesław Wiśniak
- 28.03.14 16:55 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:13 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:39 Artur Maśląg
- 28.03.14 17:52 cef
- 28.03.14 18:11 Ergie
- 28.03.14 18:17 Artur Maśląg
- 28.03.14 18:22 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-03 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-02-03 Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=