-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Artur Maśląg <n...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
Date: Thu, 27 Mar 2014 13:41:38 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 100
Message-ID: <lh16a2$44q$1@node1.news.atman.pl>
References: <lgvibv$i7f$1@news.vectranet.pl> <lgvjea$v6h$1@node2.news.atman.pl>
<kv4au7sytu00$.dlg@myjk.org> <lh0opi$1nuk$1@news2.ipartners.pl>
<v...@m...org> <lh0r8j$nvc$1@node1.news.atman.pl>
<16waj27n08wos$.dlg@myjk.org> <lh0t23$1pkq$1@news2.ipartners.pl>
<12nvszf48uxo5$.dlg@myjk.org>
<533401df$0$2240$65785112@news.neostrada.pl>
<lh119c$ueh$1@node1.news.atman.pl>
<53341682$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: serwer.sekocenbud.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1395924098 4250 159.253.247.138 (27 Mar 2014 12:41:38
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Mar 2014 12:41:38 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.23) Gecko/20090812
Thunderbird/2.0.0.23 Mnenhy/0.7.6.666
In-Reply-To: <53341682$0$2158$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2528263
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2014-03-27 13:16, Jaroslaw Postawa pisze:
> W dniu 2014-03-27 12:15, Artur Maśląg pisze:
>
>>> Szkoda człowieka, ale ewidentnie widać, że sam doprowadził do takiej
>>> sytuacji.
>>
>> Niezupełnie, można najwyżej uznać, że w jakimś stopniu jest współwinny.
>
> Nie.
Tak, czas też, byś sam do tego doszedł.
> Doprowadził do tej sytuacji i złamał przepisy, które już wcześniej
> tutaj cytowano.
Nieprawda, podobnie ciężko twierdzić o złamaniu przepisów.
PoRD, Rozdzial 2 Ruch pieszych Art. 14.?
Zabrania sie:
1) wchodzenia na jezdnie:
a) bezposrednio przed jadacy pojazd, w tym równiez na przejsciu dla
pieszych,
Nie wszedł bezpośrednio - został uderzony po koniec prawej części
jezdni.
b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczajacej widocznosc drogi;
Podobnie ciężko twierdzić, że wszedł spoza pojazdu itd. Nie wiadomo
też ile widział. Mógł uznać, że autobus go puści, a samochodu
z tyłu nie widział.
> Kierowca też dał ciała, ale nie wiadomo jak bardzo, bo
> nie wiemy, jaka tam jest dozwolona prędkość i kiedy zaczął hamować. Na
> filmie generalnie cały czas ma stopy włączone, ale za późno je widać.
Głownie kierowca dał ciała i o tym już pisałem - przystanek, autobus,
pasy, piesi, a ten "zapiernicza" na ślepo.
>>> Nawet na moment nie stanął przed wejściem na pasy, nie
>>
>> Nie ma takiego obowiązku.
>
> Jak myślisz, ile drogi mógł widzieć zza tego autobusu? 5m? 10m?
> Zatrzymać się oczywiście nie musiał, ale takim rzutem oka nic nie mógł
> zobaczyć. Szczególnie biorąc pod uwagę sposób działania ludzkiego mózgu.
> Jak już chciał wychodzić, to głowa w lewo i powoli.
Wyżej masz ile rzeczy zignorował kierowca, który powinien myśleć.
> Zauważ że w Niemczech jest obowiązek przepuszczenia pieszego, ale pieszy
> i tak grzecznie czeka, aż się wszyscy zatrzymają.
Jeden czeka, inny nie, samochody się zatrzymują. Generalnie łażąc
po cywilizowanej Europie nie zauważyłem żadnych problemów z
przechodzeniem przez pasy, a po powrocie do Polski to mnie na pasach
są gotowi przejechać.
Co do Europy - zapomniałeś, że w niektórych krajach to nawet na
czerwonym wolno przechodzić, ale pod pewnymi warunkami.
>>> popatrzył czy coś jedzie z jednej i drugiej strony, tylko wpakował się
>>> na pasy nie patrząc co z lewej i licząc, że autobus i tak się zatrzyma.
>>
>> Popatrzył, uznał że może iść itd. Autobus się zatrzymał, poszedł.
>
> No to już wiemy, że źle uznał. Wypadki najczęściej są dlatego, że "komuś
> się zdawało" lub "uznał, że...". I to trzeba zapamiętać.
To sobie zapamiętaj i to dobrze, ponieważ to kluczowe. Pieszy mógł
tak uznać, kierowca już nie powinien.
>>> O tym, że nie mógł poczekać te 10 sekund i zmusił auta z drugiej strony
>>> do hamowania to już nie wspominam, bo aczkolwiek mało kulturalne to
>>> było, to przynajmniej zgodne z przepisami.
>>
>> Ciekawe podejście :> Pieszy jest mało kulturalny, ponieważ chciał
>> skorzystać z przejścia dla pieszych i innych zmusił do zatrzymania,
>> a ci kierowcy oczywiście kwintesencja kultury i dobroci - niech sobie
>> ludki w deszczu i kałużach poczekają, przecież to niegrzecznie im
>> przeszkadzać :>
>>
> No jasne. Jadą 4 samochody w typowych odstępach, za nimi pusto, ale
> nie... wpier... się pomiędzy nie, żeby wiedziały, że król podziemia
> idzie.
Wspaniałe podsumowanie - tak, dużo wody w Wiśle upłynie nim kierowcy
w Polsce zaczną myśleć również o innych.
> Pozostała dwójka zachowała się poprawnie i nic im się nie stało.
Zobaczyli samochód i odskoczyli do tyłu.
> A w tej sytuacji kierowca nawet nie miał za bardzo jak reagować.
> Próbował trochę, ale co miał zrobić? Iść na czołówkę?
Litości - miał dużo czasu na myślenie, reakcję itd., a tak
poszedł w ciemno, ignorując elementarne zasady bezpieczeństwa.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.03.14 14:08 SW3
- 27.03.14 14:28 Ariusz
- 27.03.14 14:31 Artur Maśląg
- 27.03.14 14:33 Ergie
- 27.03.14 14:34 Artur Maśląg
- 27.03.14 14:42 Adam Wysocki
- 27.03.14 14:54 AZ
- 27.03.14 14:57 Artur Maśląg
- 27.03.14 15:42 WOJO
- 27.03.14 15:47 WOJO
- 27.03.14 15:47 AZ
- 27.03.14 15:47 AZ
- 27.03.14 16:08 Czesław Wiśniak
- 27.03.14 16:29 Czesław Wiśniak
- 27.03.14 16:45 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?