  • Data: 2009-11-21 18:00:13
    Temat: Re: xenon zasilanie
    Od: Marcin <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ja choćbym chciał, to już sobie nie ponurkuję. Natomiast elementarna
    > przyzwoitość zakazała mi, z braku doświadczenia i odpowiednich
    > materiałów podjąć się konstrukcji tego transformatora. Bo nie lubię
    > konstruować rzeczy zawodnych. Czy to naprawdę tak trudno zrozumieć?

    To ja moze wytlumacze - latarki owszem i do jaskin ale i nie tylko.
    Nawet zwyczajne nurkowanie na 30 - 40m jest przyjemniejsze z dobrym
    swiatlem, mozna pozagladac w szczeliny i pod glazy.
    http://www.bawolski.byethost11.com/drupal-6.6/node/2
    5
    Na nocne i jakiekolwiek bardziej zaawansowane bierze sie wiecej
    swiatla. Jaskin jednak nie praktykuje...Kiedys partner po nurkowaniu
    powiedzial, ze moja lampa wyglada jakby ciezarowka na dlugich
    swiatlach wjechala do wody :)

    A zeby nie bylo calkiem nieelektronicznie, to rozumiem RoMana, jesli
    cos robic to dobrze. Ja sam moge nurkowac z latarka ktora zapala sie
    np. za drugim razem, a po zgaszeniu trzeba poczekac az zarowka
    ostygnie. Goracy HID ma wewnatrz cisnienie ok 100 bar i potrzebuje
    wyzszego napiecia do zaplonu. Nie-elektronikowi bym jej jednak nie
    dal, nie mowiac o probie sprzedawania czegos takiego.
    Co do kontroli zarowki, to przetwornica mierzy i prad i napiecie.
    W mojej wersji lampa dziala na pradzie DC, wiec dlawik ma niewielka
    mozliwosc stabilizacji pradu( a wlasciwie mocy). W samochodowych jest
    zwykle mostek na IRF740 i lampa zasilana jest AC jakies 100 - 300Hz
    Dlawik o kilkudziesieciu zwojach ma za mala indukcyjnosc zeby
    jakkolwiek stabilizowac punkt pracy przy tak niskiej czestotliwosci.
    Pomiar pradu i napiecia na lampie pozwala tak sterowac kluczem, zeby
    utrzymywac te 35W.

    Marcin