  • Data: 2009-11-27 18:26:45
    Temat: Re: xenon zasilanie
    Od: dekoder <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > osobną sprawą jest to że temperatura mostka rzędu 65 stopni jest w miarę
    > normalna temperaturą - pytanie jaką temperaturę ma obudowa lampy? Bo
    > zewnętrzne elementy zasadniczo nie powinny się nagrzewać powyżej 55
    > stopni - inaczej stważają ryzyko poparzenia kogoś i takie urządzenie nie
    > kwalifikuje się do użytku powszechnego tylko dla przeszkolonych
    > użytkowników.
    > --
    > Darek

    rozumiem i pozostawiam lampy takimi jakie są obecnie .... sprawdzałem
    i w zasadzie nic złego w środku się nie dzieje
    obudowy lamp jakie wykorzystałem pracowały w bardziej ekstremalnych
    warunkach - grzał w nich palnik 150W HQI więc temperatura była
    znacznie wyższa nie tylko samej lampy ale i otoczenia.
    akwaryści jednak mają cechę poszukiwania nowych rozwiązań, w tym
    przypadku udało się w 100% i skoro mostek ma grzać - niech grzeje !
    najważniejsze, że lampy dają bezcenne doznania ....

    a tak nawiasem mówiąc to czy ktoś z kolegów podjąłby się zbudowania
    prototypu przetwornicy z 230V dla lamp HID - tych
    samochodowych ...? ? ?
    a może taka przetwornica istnieje, a może jest to wyważanie otwartych
    drzwi ....
    sam znalazłem zastosowanie dla palników HID do oświetlania zbiornika z
    rybami, dlaczego czegoś takiego szukałem - a no bo .... akwarium ma
    ok. 80cm słupa wody i standardowe oświetlenie akwarystyczne nie
    zaspokaja potrzeb na tej głębokości ... powiecie tak jest HQI -
    oczywiście ale ten to dopiero grzeje !!!
    Palniki xsenonowe to ta sama grupa lamp HID, ale są zdecydowanie
    chłodniejsze - szyba zbiornika doskonale przewodzi ciepło i
    nagrzewanie jej lampą z jednej strony a z drugiej chłodzenie wodą
    powoduje ryzykowne naprężenia ...
    oprócz mnie jeszcze jeden z kolegów wykorzystuje xsenony do nurkowania
    i podobnie jak ja uważa swoją lampę za hit.
    więc może jak już wspomniałem ... 230 - HID ... a dalej znajdzie się
    zastosowanie ..

    dekoder