  • Data: 2009-11-26 23:23:08
    Temat: Re: xenon zasilanie
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek Lewandowski pisze:

    > Zacznie jeszcze bardziej.
    > Im "większa" dioda tym wiecej spadku napięcia na niej (Ale i więcej
    > może traconej mocy odprowadzić). Po prostu przy 25A * 1.0V masz 25W
    > mocy strat i już, nie ma na to mocnych.

    A to dziwne, bo w przypadku diod Schottky skalowanie przebiega w
    odwrotną stronę - im większy prąd nominalny, tym niższy spadek napięcia
    przy określonym (stałym prądzie). Np. przy prądzie 200mA małe diodki
    BAT42 mają typowo VF=1V, natomiast większe SS24 już tylko VF=0,35V.
    Dlatego warto wsadzać diody dużo za duże gdy zależy na niskim spadku.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/