    From: "Tmek" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: xenon zasilanie
    Date: Fri, 20 Nov 2009 13:19:35 +0100

    Waldemar Krzok wrote:

    > Lampy samochodowe mają moc 35W sztuka. Jakby nie liczyć, to masz
    > przynajmniej 3A mocy ciągłej. Przy zapłonie bierze chwilowo trochę
    > więcej. Trafo 60W + prostownik + kondensator >=22mF powinny
    > wystarczeć. Ale uważać, coby napięcie luzem nie przekraczało
    > 14-14.5V. No i na paluchy uważać. 27kV przy zapłonie robi ała i może
    > zapewnić eksperymentatorowi nagrodę Darwina.

    A czy da sie zamiast trafo wsadzic transformator elektroniczny i pod niego
    dalej prostownik + kondensator i przetwornica?
    Taki zasilacz w ogole poleci z prostownikiem do niego podpietym?
    Elektoniczny ma ta zlalete ze jest maly, choc nie wiem co on daje na
    wyjsciu, bo zwykla zarwoka wymagajaca raczej nie jest.

    pozdro
    Tmek