  • Data: 2009-11-21 01:51:35
    Temat: Re: xenon zasilanie
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > Lampy samochodowe mają moc 35W sztuka. Jakby nie liczyć, to masz
    > przynajmniej 3A mocy ciągłej. Przy zapłonie bierze chwilowo trochę
    > więcej. Trafo 60W + prostownik + kondensator >=22mF powinny wystarczeć.
    > Ale uważać, coby napięcie luzem nie przekraczało 14-14.5V. No i na
    > paluchy uważać. 27kV przy zapłonie robi ała i może zapewnić
    > eksperymentatorowi nagrodę Darwina.

    E, nie przesadzajmy - ubić nie ubije o ile lecąc łbem w coś nie walnie.
    Bo lata się ślicznie. A potem dwa dni do tyłu chodzi i kolędy śpiewa...
    Ech, wspomnienia!

    A z tym transformatorem to raz jeszcze przypomnę - użycie trafo na
    12Vrms na wyjściu prostownika da około 17V - nie wiem co na to
    przetwornica. Może parę zwojów odwinąć?

    --
    Darek