  • Data: 2009-01-17 18:52:39
    Temat: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: Radio Erewan <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 17 Jan 2009 19:06:11 +0100, Robert napisał(a):

    > a dlaczego uważasz, ze błysk jest krótszy od czasu wędrówki szczeliny?
    > błysnij sobie lampą studyjna na poruszajacy się obiekt, np własną, poruszona
    > reke,
    > to zobaczysz, jaki jest czas trwania błysku

    No, wydaje mi się, że wędrówka szczeliny nad materiałem światłoczułym
    zawiera się w przedziale <x-sync, 1/2 x-sync), dążąc od 1/2 xsync wraz ze
    wzrostem liczby w mianowniku ułamka czasu otwarcia migawki. (zamotane ;-)).
    Czyli dla Canona 5d - czas przelotu obu szczelin będzie dążyć do 1/400s,
    zaczynając od ~1/200. (choć moje doświadczenia wskazują, że 1/160 była by
    bardziej adekwatna dla C5D).

    Błysk trwa krócej. Kilka razy krócej.
    Nic to, idę pobłyskać w białą ścianę. Jak wraz ze spadkiem energii błysku
    będzie się pojawiać niedoświetlenie u góry, masz rację.

    Radosław "Radio Erewan" Przybył; http://www.fototv.pl1