  • Data: 2009-01-17 20:54:37
    Temat: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 17 Jan 2009, dominik wrote:

    > Chyba raczej z tego samego powodu, z którego po przechyleniu głowicy na boki
    > HSS automatycznie się wyłącza - bo jest obliczany w oparciu o odległość do
    > obiektu.

    Czy przy HSS działa *wyłącznie* ów "yntelygentny TTL", oparty
    o odległość ostrzenia?
    Pytam, bo nie mialem okazji sprawdzić - lampę mam, ale mój aparat
    nie potrzebuje HSS :) (BTW: w innym miejscu ktoś pisał że "migawka
    hybrydowa też ma swoje zalety", do czego bym dodał "szczególnie
    jak elektroniczna jest zhybrydyzowana z centralną" :D).

    > Daje to 100% pewności poprawnie naświetlonego zdjęcia. Przy
    > odbiciach, przechyleniach itd - błysk takim nie będzie, można więc jedynie
    > pewnie zabronić userom stosować tego.

    Jakbym miał tak z kapelusza postawić tezę, to ja bym obstawił
    co innego - "skuteczną licznę przewodnią".
    Przecież przy HSS *efekt* doświetlenia odpowiada mniej wiecej
    błyskowi (przy normalnym czasie) lampki wbudowanej.
    Jak sobie 1. raz specyfikację obejrzałem, to się lekko
    zdziwiłem :)

    Tym się zwyczajnie, pomijając używanie jednocześnie jasnego
    szkła i wysokiego ISO, NIE DA błyskać "z odbicia"!
    Niby nie ma przeciwwskazań aby użyszkodnik z ISO 800
    i jasnym obiektywem sobie poużywał, ale po co użyszkodnik
    ma mieć świadomość, że ma taką słabą lampę? ;)

    > Tak czy inaczej ja sobie radziłem z lusterkiem

    No.
    Ale jak już ktoś pomyślał, żeby użyć lusterka, to widać
    u producenta uznali że pomyśli i o tym że ma tylko
    ułamek "skutecznej energii" i nie przylezie z rykiem
    że "mu nie działa i nie doświetla" :D

    Zauważ: sam piszesz co zrobiłeś.
    W takim układzie ten cały "yntelygentny pomiar odległości"
    można sobie... no mozna... wsadzić ;)
    A jednocześnie Ci *działało*.
    Czyli albo dawałeś "M & M", albo działał "normalny"
    TTL na drugi błysk. Albo dawałeś korektę +4EV :|

    pzdr, Gotfryd