  • Data: 2009-01-17 20:42:06
    Temat: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: dominik <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JA pisze:
    > Canon nie wyłącza.
    > Nie wyłącza HSS-a, ani na kablu (wiem bo mam), ani po obróceniu głowicy.

    Wiem - dało się to zauważyć na filmie np. W sonym, a wcześniej w
    minolcie obrócenie głowicy chociaż delikatnie na bok, już wyłącza HSS.
    Jedynie więc dwie pozycje są dozwolone - naprzód i druga z głowicą
    pochyloną w dół (zaraz przed obiektyw).
    Niestety nie da się wymusić w innych pozycjach tego trybu.

    > I to jest wytłumaczenie.

    HSS w praktyce naprawdę bardzo dobrze działa - nigdy nie wywinął mi
    figla o ile tylko mieściłem się w odległościach jakie podaje na
    wyświetlaczu. Zasięgu nie ma to wielkiego, ale po prostu działa.
    Zupełnie nie wiem jak jest w canonie, ale tu z całą pewnością po
    wywinięciu np głowicy w górę już zasięgu by mi z całą pewnością brakło.
    W takim wypadku więc lampa przełącza na TTL.

    Niestety musiałem teraz kombinować, żeby sobie HSS-em nie oświetlić
    sceny, ale rzeczywiście to o czym pisał RE działa w sonym. Zdziwiło mnie
    za to, że z kabelkiem nie działa - wydawało mi się, że to opcja dla
    świadomych ludzi i HSS tam można jak się koniecznie chce. Kabelka nie
    mam więc nie sprawdzę, ale szkoda trochę, że tak jest.

    --

    )\._.,--....,'``. fL Dominik Chmaj
    .b--. /; _.. \ _\ (`._ ,. gg:919564 skype:ninik_