  • Data: 2009-01-17 19:21:40
    Temat: Re: x-sync 1/8000 z lampą studyjną? To możliwe
    Od: Sawi <s...@l...atzc.op> szukaj wiadomości tego autora

    Radio Erewan pisze:
    > http://www.fotosite.pl/cdrom/index.php?title=Migawka
    _elektroniczna_vs_mechaniczna

    No tak myslalem, ze to masz na mysli, ale wiesz, ze znacznie uprosciles
    sprawe - mozna powiedziec, ze nawet sklamales ;) ?
    Migawke elektroniczna - a dokladniej hybrydowa (od zdaje sie
    1/60 czy 1/100 w strone krotszych czasow elektroniczna, a w dla
    dluzszych mechaniczna) - mialy D50/D70 (nie wiem jak teraz D40,
    D40x, D60), a od D80 wzwyz migawka jest mechaniczna.
    Stad w D50/D70 mozna bylo sobie wygenerowac piekne wylanie sloneczka,
    D80, ani D300 nie udalo mi sie jeszcze :)

    Wiec generalizowanie, ze Nikon tak ma to jakby z deka klamstwo ...
    Nizsze modele Nikona oraz D1(h i s tez) tak mialy (nie wiem czy maja
    nadal) - a zdaje sie, ze obilo mi sie o uszy, ze Canon 1D tez mial
    hybrydowa. Tak naprawde migawka hybrydowa ma tez swoje zalety....

    Zaznaczam, sam nie rozbieralem zadnego korpusu Nikona, opieram sie
    na:
    1) informacjach z sieci
    2) podatnosci na blooming Nikonow, ktore miale w reku

    Zatem nie reki bym sobie nie dal obciac za ta opinie :D

    --
    Pozdrawiam,
    Sawi