  • 11. Data: 2015-04-02 12:51:18
    Temat: [OT] wzrok mi się pogarsza...
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    znaczy na tych padach jest już pasta? czy cyna jest na lutownicy, bo nie
    mogę rozczaić z tego filmu?

  • 12. Data: 2015-04-02 19:55:22
    Temat: Re: wzrok mi się pogarsza...
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    sundayman pisze:
    [..]
    > Ktoś się pochwali posiadywaniem ?

    W pracy mamy "mikroskopy" Veho, od biedy się nadaje, odbicia na cynie
    oślepiają, HDR chyba by się tu sprawdził.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 13. Data: 2015-04-02 19:59:15
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:
    [..]
    > Czy ja wiem, używam tego taniego mikroskopu z allegro, tak wygląda
    > lutowanie z nim ssop28:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=iJwTap4ayLE
    >

    > To, że się gdzie indziej patrzy kwestia koordynacji, natomiast nie mam
    > żadnego zauważalnego opóźnienia.

    Do takiego bydlaka mikroskop? Przesada.

  • 14. Data: 2015-04-02 20:41:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 02 Apr 2015 18:59:15 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Do takiego bydlaka mikroskop? Przesada.

    Pokaż jak lutujeez ssop28 bez mikroskopu :-)

    --
    Marek

  • 15. Data: 2015-04-02 20:45:46
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Największym problemem jest opóźnienie obrazu w stosunku do ruchu. Tego
    > nie skompensujesz. Nawet istnieje objaw chorobowy pod nazwą "simulator
    > sickness" http://en.wikipedia.org/wiki/Simulator_sickness

    ha, widzisz - nie pomyślałem o tym.
    Co prawda bardziej mi chodzi o inspekcję stricte, bo ew. poprawki mogę
    robić pod mikroskopem, bo niewiele ich jest, no ale faktycznie -
    opóźnienie może być irytujące.

    Znaczy - trzeba poszukać lepszej kamery, znaczy z dobrą dynamiką i
    przede wszystkim znacznie szybszą.

  • 16. Data: 2015-04-02 20:45:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 02 Apr 2015 20:41:47 +0200, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Pokaż jak lutujeez ssop28 bez mikroskopu :-)

    Chciałbym zauważyć, że.ssop28 to nie so28, który faktycznie na
    upartego można bez mikroskopu.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2015-04-02 20:51:16
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Znaczy - trzeba poszukać lepszej kamery, znaczy z dobrą dynamiką i
    > przede wszystkim znacznie szybszą.

    no to może taka kamerka

    http://www.ebay.com/itm/2-0MP-HD-Digital-Microscope-
    Camera-VGA-USB-AV-Video-Output-Industry-PCB-Lab-/151
    444998491?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2342d3495b

    co prawda tylko 2MP, ale na wyjściu VGA dla wszystkich rozdzielczości
    jest FPS 60.

  • 18. Data: 2015-04-02 21:03:05
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Marek pisze:

    > Pokaż jak lutujeez ssop28 bez mikroskopu :-)

    Daj coś do polutowania to Ci pokaże.

  • 19. Data: 2015-04-02 21:19:07
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 2 kwietnia 2015 10:59:26 UTC+2 użytkownik sundayman napisał:
> [...]
    rozwiązanie. Taniej, szybciej i pewniej. Z pewnością w Twojej okolicy jest firma
    zajmująca się naprawą laptopów. Zazwyczaj pracują tam młodzi chłopcy z dobrymi
    gałami. Za niewielkie pieniądze lutują mi prototypy. Jestem Baaardzo zadowolony z ich
    tempa i jakości.

    > O prototypy to nawet mniejsza. Raczej chodzi o to, że ja sam robię
    > montaż niewielkich serii (po kilkadziesiąt szt.).

    No to znaczy, że gały masz jeszcze całkiem niezłe. Nie tak sfandzolone jak moje.

    > No i mam panią do
    > pick&place :)

    Łołł... O szczegóły nie pytam, bo to NTG.

    > kolegę do montażu innych dupereli, ale inspekcję po
    > reflow robię sam.
    >
    > Nie mam zaufania do innych :)

    Błąd Kolego!! Dobra dokumentacja+drobne przeszkolenie, i naprawiacze laptopów zrobią
    to lepiej, szybciej i taniej niż jak to Ty kombinujesz. Też kiedyś podchodziłem do
    tematów jak ZosiaSamosia:) A to jest totalny błąd. W szczególnośći dlatego, że masz
    krótkie serie. Jak będziesz produkował pierdyljony/sryljony sztuk, to wtedy warto
    pomyśleć o własnym parku maszynowym.

  • 20. Data: 2015-04-02 23:09:23
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No to znaczy, że gały masz jeszcze całkiem niezłe. Nie tak sfandzolone jak moje.

    No nie chciałbym się licytować : -7/-8 dioptrii, astygmatyzm, a ostatnio
    oddzielenie ciała szklistego :)

    O latających mętach nie wspominam :)

    > Łołł... O szczegóły nie pytam, bo to NTG.

    No, to proste - przychodzi żona i układa. Obliczyłem jej wydajność około
    300 cph chyba :)

    > Błąd Kolego!! Dobra dokumentacja+drobne przeszkolenie, i naprawiacze laptopów
    zrobią to lepiej, szybciej i taniej niż jak to Ty kombinujesz. Też kiedyś
    podchodziłem do tematów jak ZosiaSamosia:) A to jest totalny błąd.

    Kiedy już dam do zewnętrznego montażu to oczywiście już nie będę tego
    robił. Ale to dam do firmy, która mi zrobi od A do Z, łącznie z myciem i
    polakierowaniem. Tyle, że przy 20-40 szt. to dość kłopotliwe może być,
    zwłaszcza jeśli chodzi o zaopatrzenie w elementy.

    Ale - tak chcę zrobić, tylko ciągle mi brak czasu na przygotowanie tego.