  • 1. Data: 2015-04-02 11:57:12
    Temat: silnik BLDC
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Jest jakiś sposób, aby zasilić taki silnik z sieci?
    http://ekonapedy.com/bldch-5kw48v/
    Sposób w cenie sterownika do tego silnika.
    http://ekonapedy.com/sterowniki-sinusoidalne-bldc-si
    ne-wave-2/

    A może da się taniej?

    Robert

  • 2. Data: 2015-04-02 12:03:54
    Temat: Re: silnik BLDC
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    Thursday, April 2, 2015, 11:57:12 AM, you wrote:

    > Jest jakiś sposób, aby zasilić taki silnik z sieci?
    > http://ekonapedy.com/bldch-5kw48v/

    Zrobić zasilacz 3f/48V DC 5kW i użyć właściwego dla tego silnika
    sterownika. Tylko co z hamowaniem?

    > Sposób w cenie sterownika do tego silnika.
    > http://ekonapedy.com/sterowniki-sinusoidalne-bldc-si
    ne-wave-2/

    Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić...

    > A może da się taniej?

    Żartujesz?

    Dlaczego nie użyjesz po prostu silnika asynchronicznego
    przystosowanego do napięcia sieci i falownika?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-04-02 14:14:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "RoMan Mandziejewicz"
    > Dlaczego nie użyjesz po prostu silnika asynchronicznego
    > przystosowanego do napięcia sieci i falownika?

    Potrzebuję płaski silnik. A może są asynchroniczne ~3 kW i ~150 mm długości,
    średnica dowolna.

    Robert

  • 4. Data: 2015-04-02 17:55:27
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 02.04.2015 o 12:03, RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Zrobić zasilacz 3f/48V DC 5kW i użyć właściwego dla tego silnika
    > sterownika. Tylko co z hamowaniem?

    Da się go hamować - kwestia sterownika.
    Takie silniki są stosowane przecież w segwayopodobnych wynalazkach albo
    np. w gimbalach do kamer.

    --
    Mirek.

  • 5. Data: 2015-04-02 17:57:37
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    W dniu 02.04.2015 o 14:14, Robert Wańkowski pisze:

    > Potrzebuję płaski silnik. A może są asynchroniczne ~3 kW i ~150 mm
    > długości, średnica dowolna.

    Silnik tarczowy.

    --
    Mirek.

  • 6. Data: 2015-04-02 18:32:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mirek,

    > Da się go hamować - kwestia sterownika.

    Gdzie oddasz energię? W systemach bateryjnych oddajesz do akumulatora
    a tu co najwyżej sfajfczysz sterownik :(

    > Takie silniki są stosowane przecież w segwayopodobnych wynalazkach albo
    > np. w gimbalach do kamer.

    Nie takiej mocy. Z tego, co wiem, Moviebird używa komutatorowych.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2015-04-02 22:22:00
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Gdzie oddasz energię? W systemach bateryjnych oddajesz do akumulatora
    > a tu co najwyżej sfajfczysz sterownik :(

    Chyba dałoby radę - układ detekcji napięcia z przełącznikiem i rezystor
    hamujący.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 8. Data: 2015-04-02 23:25:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mario,

    > Chyba dałoby radę - układ detekcji napięcia z przełącznikiem i rezystor
    > hamujący.

    Marnowanie energii :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2015-04-02 23:41:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Dlaczego nie buduje się silników asynchronicznych krótkich, kosztem dużej
    średnicy.
    Skoro robią jamniki.
    Brak zapotrzebowania na taką konstrukcję? Czy może jakieś ograniczenia
    techniczne (fizyka)?

    Robert

  • 10. Data: 2015-04-03 01:17:59
    Od: Mario <m...@...pl>

    > Marnowanie energii :(

    Lepiej zmarnować energię niż sterownik :) Zakładam, że może nie być
    miejsca na jakiś hamulec cierny, który przecież też służy do marnowania
    energii.

    --
    pozdrawiam
    MD