  • 1. Data: 2015-04-01 22:25:50
    Temat: tani tester pojemności baterii litowo-jonowej
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Spotkał się ktoś z jakimś niedrogim testerem pojemności baterii
    litowo-jonowych? Coś, co pozwoli mi porównać dwie baterie 3,7V i podać że ta
    ma 2200mAh a tamta tylko 1600mAh?

    Oczywiście takiego luksusu jak dobranie pasującej wtyczki/gniazdka do
    konkretnego rodzaju baterii już nie oczekuję, jakoś sobie samemu to
    wydłubię... ;-)

    Pytam, bo wydawało mi się, że mój 5-letni iPhone4 nie trzyma wystarczająco
    długo na oryginalnej, 5-letniej baterii - kupiłem niby nową na eBay i nie
    widzę dużej różnicy po wymianie... Chciałbym przetestować bardziej
    wiarygodnie czy nowa chinska bateria ma tyle samo pojemności co oryginalna
    applowska po 5 latach eksploatacji :-))))

  • 2. Data: 2015-04-01 22:31:50
    Od: l...@g...com

    użytkownik Pszemol napisał:
    > Spotkał się ktoś z jakimś niedrogim testerem pojemności baterii
    > litowo-jonowych? Coś, co pozwoli mi porównać dwie baterie 3,7V i podać że ta

    http://circuit-labs.blogspot.com/2008/11/hyper-simpl
    e-battery-capacity-tester.html

  • 3. Data: 2015-04-01 22:42:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    <l...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > http://circuit-labs.blogspot.com/2008/11/hyper-simpl
    e-battery-capacity-tester.html

    Fajowy pomysł, naprawdę...

    Ale trochę ciężki do zastosowania w moim przypadku baterii litowo-jonowej
    które są na 3,7-4V... Nie wiem czy taki zegarek wytrzyma takie napięcie a
    poza tym wyładowana bateria litowo-jonowa ma zdaje się wciąż ponad 2V?

  • 4. Data: 2015-04-01 22:49:24
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2015-04-01 o 22:31, l...@g...com pisze:

    > http://circuit-labs.blogspot.com/2008/11/hyper-simpl
    e-battery-capacity-tester.html

    Analfabeta

  • 5. Data: 2015-04-01 23:17:07
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pszemol" napisał:
    Spotkał się ktoś z jakimś niedrogim testerem pojemności baterii
    litowo-jonowych? Coś, co pozwoli mi porównać dwie baterie 3,7V i podać że ta
    ma 2200mAh a tamta tylko 1600mAh?

    Ja mogę zaproponować to co posiadam:
    http://www.aliexpress.com/item/2014-LCD-Display-Mini
    -Digital-Voltmeter-USB-Voltage-Meter-Current-Meter-M
    obile-Power-Battery-Micro-USB/2040765401.html
    Wystarczy podłączyć rozładowany smartfon do ładowarki przez to urządzenie i
    zmierzyć ile bateria przyjęła energii.
    Miernik przydaje się też do testowania prądu ładowarek (sztuczne obciążenie
    1A/2A), sprawdzania poboru prądu urządzeń USB itp.

  • 6. Data: 2015-04-01 23:18:39
    Od: l...@g...com

    użytkownik Pszemol napisał:

    > Fajowy pomysł, naprawdę...

    Chciałeś tanio, masz tanio:)
    Zener twoim przyjacielem.

  • 7. Data: 2015-04-01 23:21:59
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

> [...]
    > które są na 3,7-4V... Nie wiem czy taki zegarek wytrzyma takie napięcie a
    > poza tym wyładowana bateria litowo-jonowa ma zdaje się wciąż ponad 2V?

    A może jakiś prosty komparator w połączeniu z czymś, co rozładuje baterię
    znanym prądem do określonego napięcia... I tenże komparator sterowałby
    zasilaniem nie nieszczącym zegarka... tak na szybko...?
    Ustawić napięcie progowe, jak zejdzie niżej - zegarek się zatrzyma,
    dodatkowo, kosztem pewnie drobnej komplikacji, mierzone ogniwo było by
    odłączane wtedy od układu, by nie zejść za bardzo...?
    Gdzieś mi się jeszcze chyba w szpargałach majaczy elektromechaniczny licznik
    godzin na silniku synchronicznym, układ podobny, tylko licznikiem, a nie
    zegarkiem sterujący. Pomyślałem, że może coś takiego?
    Ja pewnie zamiast kupować, po prostu zrobiłbym coś takiego, np. na kilku
    układach 7490, w układzie zliczającym po prostu miliamperogodziny, gdzie się
    zatrzyma, tyle jest pojemności. No, nie wiem... tak na szybko trudno mi coś
    lepszego wymyślić...

    --
    Numery telespamerów: 814605413

  • 8. Data: 2015-04-01 23:23:14
    Od: l...@g...com

    użytkownik JK napisał:

    > Analfabeta

    Zdanie kończymy kropkOM.

  • 9. Data: 2015-04-01 23:24:12
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "AS" <N...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Miernik przydaje się też do testowania prądu ładowarek (sztuczne
    > obciążenie 1A/2A), sprawdzania poboru prądu urządzeń USB itp.

    Super! To jest nawet lepsze niż sobie wymarzyłem bo nie ma kłopotu z
    podłączaniem się bezpośrednio do baterii przez nietypowe złączki... Ciekawe
    jak dokładne sa pomiary... Jaka odchyłkę w % masz przy dwu kolejnych
    pomiarach tej samej baterii?

    Czy tam to kupiłeś właśnie na AliExpress? Ile czekałeś na wysyłkę?

  • 10. Data: 2015-04-01 23:51:11
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

[...]

    Zamawiałem 3szt. (2 odsprzedałem) dokładnie u tego sprzedawcy bo w komplecie
    daje miernik + obciążenie. Przesyłka z Chin to około 3-4 tygodnie. Nie
    traktował bym tego jako miernik laboratoryjny, ale dość wygodny wskaźnik.
    Komórki nigdy nie rozładowywałem aż do jej wyłączenia się, więc pomiary
    ładowania robiłem od różnych poziomów rozładowania (przez mgłę pamiętam
    wynik 1600mAh na baterii 2100mAh przy niewyłączonej komórce). Kolega mierzył
    tani mini power bank z marketu i sporo mu brakowało do deklarowanej
    pojemności. Pojemność przy rozładowaniu (wtedy działa przetwornica) była
    dużo mniejsza niż przy ładowaniu (ładowanie chyba pasywne), ale obie
    wartości i tak były sporo mniejsze od podawanych przez producenta.