  • 31. Data: 2017-08-31 03:20:52
    Temat: Re: wyświetlacz lcd, tablet po którym można pisać.
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:59a6a2f7$0$643$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]

    Ja nożem zdrapuję wtedy cienką warstwę, w miarę nieźle się smaruje.

    > Teraz latem to płynie, a zimą za twarde. :-(

    Ale to za to trochę jak z dupą. Dupa ma pachnieć dupą, a masło masłem...
    Jakoś tak.
    A najfajniejsze masełko, jak się samemu ubije śmietankę. Taką z wiejskiego
    mleka, lub sklepową (śmietankę - słodka, raczej nie śmietamę - podkiśnięta,
    albo jakiś miks - po smaku sądząc - jogurtowaty), 30% wystarczy. W zamknięte
    naczynie i trzepać, jak kunia pod obrazek z gołą babą :)

    BTW. Świetne zsiadłe się robi - na litr łyżkę kefiru i łyżkę jogurtu,
    zmieszać. Można dodać trochę cukru, ale tylko w razie potrzeby (może popsuć
    smak, więc z wyczuciem), wystarczy tego, co w mleku i dodanych kefirze i
    jogurcie. W ciepłe miejsce, łyżka w tym stoi, przynajmniej u mnie stała.
    Mniam, ziemniaczki z masełkiem, zapić takim zsiadłym - poezja :)

    --
    Psy kochają przyjaciół i gryzą wrogów,
    (C) Zygmunt Freud.

  • 32. Data: 2017-08-31 03:32:46
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Ale mnie sie marzy maslo w aerozolu, nie trzeba overkill z drukarka :-)

    Masz na myśli coś takiego? :)
    http://www.kulturystyka.sklep.pl/PAM-Original-Olej-d
    o-beztluszczowego-smazenia-340g,p1140854099.html
    (Pomijam już osobliwość zestawienia nazwy z właściwością...)
    Kto pamięta takie cut-mniut-cóś, jak "Smażyk"? Ciekawe, jakim gazem to
    pędzili... :)
    Hmm... tutaj... pryskanie etanolem na rozgrzaną patelachę na gazie, to chyba
    takie najmądrzejsze, to nie jest...?
    Dobra, bo znów sie czepię, a muszę pospać trochę, by zrobić to później i
    mocniej... :P

  • 33. Data: 2017-08-31 10:15:45
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Za polowe tej ceny kupisz ryze papieru :)
    > A kredek ci moge dać za darmo, chyba ze 4 kilo mam na półce...
    >
    > Ja cie rozumiem ale nie rozumiem wogole gdzie wartosc dodana takiej elektroniki.
    > Nie zgrasz pieknego obrazka do fotoramki.

    nietrwałość to jedno. traktuj to narzędzie jako treningowe:) rysujesz
    nie wychodzi to ciach i od nowa bez błędów. Na papierze działa to to
    samo w przypadku małych dzieci. Poza tym weź ze sobą trochę kartek
    papieru spróbuj coś pomalowąć bez twardego podłoża. Musiałbyś mieć deskę
    biurową -> gabarytem wychodzi podobnie co ta tabliczka.
    W ogródku knajpianym gdzie masz niegładki stół nie pomalują sobie. W
    samochodzie nie pomalują itd.

    Ja tam widzę zastosowanie dla tego gadżetu.

    > A gryzmoły moje jeszcze gdzieś na strychu leżą.

    Do zachowania kwalifikuje się 5-10% - reszta to śmieci.

  • 34. Data: 2017-08-31 10:58:22
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 10:17:07 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

> [...]
    > biurową -> gabarytem wychodzi podobnie co ta tabliczka.
    > W ogródku knajpianym gdzie masz niegładki stół nie pomalują sobie. W

    http://selgros24.pl/Dla-firmy-i-biura/Akcesoria-i-wy
    posazenie-biurowe/Pozostale-akcesoria-biurowe/PANTA-
    PLAST-SP-Z-O-O-/PODKLADKA-Z-KLIPEM-DESKA-A4-MIX-KOLO
    ROW-pp38266.html
    6pln.

    W praktyce dziala tak samo jak ta tabliczka.

    > Ja tam widzę zastosowanie dla tego gadżetu.

    No uzywac sie da. Ale nadal mysle ze to to samo co papier z tabliczka z klipsem.

    > Do zachowania kwalifikuje się 5-10% - reszta to śmieci.

    Z tabliczki z ali nie zachowasz, No, fote mozna zrobic...

    Dla mnie ta tabliczka byla by hitem jakby dalo sie ja opedzac przez dowolny
    interfejs. czyli wyslac obrazek, zgrac go...
    Wtedy jestem 100% za.
    A jako gryzmołka - lepszy papier...

  • 35. Data: 2017-08-31 10:59:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2017-08-31 o 03:20, HF5BS pisze:
    [...]
> [...]
    > kefirze i jogurcie. W ciepłe miejsce, łyżka w tym stoi, przynajmniej u
    > mnie stała. Mniam, ziemniaczki z masełkiem, zapić takim zsiadłym -

    Tak nawiasem dodam, że koncerny produkujące jogurciki sterylizują swoje
    produkty po fermentacji i potem dodają bakterie inne, niż te prowadzące
    fermentację. Tak więc Twoim sposobem nie da się uzyskać produktu
    identycznego z kupnym. Kulturę fermentacyjną można kupić w
    wyspecjalizowanej firmie biotechnologicznej, ceny są siedmiocyfrowe.

    P.P.

  • 36. Data: 2017-08-31 12:03:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

> [...]
    > produkty po fermentacji i potem dodają bakterie inne, niż te prowadzące
    > fermentację. Tak więc Twoim sposobem nie da się uzyskać produktu

    Ale przecież tu nie chodziło o wytworzenie jogurciku identycznego z kupnym,
    tylko o zrobienie kwaśnego mleka. Te dodawane później bakterie mogą mieć
    uzdolnienia w tym kierunku.

    > Kulturę fermentacyjną można kupić w wyspecjalizowanej firmie
    > biotechnologicznej, ceny są siedmiocyfrowe.

    Ech, żeby to tak zwykłą kulturę dało się kupić z sklepie z kulturami!
    Niestety ona jest bezcenna, nawet siedem cyfr to mało.

    --
    Jarek

  • 37. Data: 2017-08-31 12:23:11
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    ROW-pp38266.html
    > 6pln.
    >
    > W praktyce dziala tak samo jak ta tabliczka.

    zgadza się. Tyle, że tabliczka ma nieograniczoną ilość kartek a klips ci
    złapie realnie 20.

    > No uzywac sie da. Ale nadal mysle ze to to samo co papier z tabliczka z klipsem.

    bo tak jest:) tylko różnice subtelne. Np na słońcu będzie ładnie świecił
    sam rysunek a nie tło rażąc w oczy.

    > Z tabliczki z ali nie zachowasz, No, fote mozna zrobic...

    dlatego mowilem, że jako narzędzie doćwiczeń albo gryzmolenia - nie
    arcydzieł

    > Dla mnie ta tabliczka byla by hitem jakby dalo sie ja opedzac przez dowolny
    interfejs. czyli wyslac obrazek, zgrac go...
    > Wtedy jestem 100% za.
    > A jako gryzmołka - lepszy papier...

    do mazania tabliczka, do dzieł papier:)
    co kto lubi

  • 38. Data: 2017-08-31 12:41:13
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:59a7cff9$0$15195$65785112@news.neostrada.pl...
    > Tak nawiasem dodam, że koncerny produkujące jogurciki sterylizują swoje
    > produkty po fermentacji i potem dodają bakterie inne, niż te prowadzące

    Przeca wiem! W każdym razie, jak to zrobiłem, efekt był bardzo dobry, choć
    "serek" się zrobił dość gęsty, twardawy, łyżka stała. Nie ma to jednak, jak
    zsiadłe z prawdziwego, wiejskiego ukiszenia. Na bodajże Hali Pisanej, w
    chacie góralskiej, taka knajpka była stylizowana, 35 lat temu około, piłem
    mleko, które do dziś pamiętam. Żaden z masowych produktów nawet się do niego
    nie zbliżył. Odpowiednio schłodzone, odpowiednio ukiszone, dla spróbowania
    jedno wziąłem... To jeszcze poleciały 3 kolejne wielkie kubasy, aż sobie
    zamarzyłem z ziemniaczkami zjeść :)) 10 zyla kosztowało, to pamiętam. WARTO
    BYŁOOO!!!
    Co do konkretów, wybieram do tego wyłącznie tzw. naturalne, bez dodatków
    smakowych.
    Kłopotów po spożyciu nie stwierdzono. Ani z tego mojego miksu, ani z tego
    góralskiego mleka sprzed lat.

  • 39. Data: 2017-08-31 13:08:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    HF5BS pisze:

    > Na bodajże Hali Pisanej, w chacie góralskiej, taka knajpka była
    > stylizowana, 35 lat temu około, piłem mleko, które do dziś pamiętam.

    Michał Bobak ze Zębu bacował na Pisanej jako ostatni. Poznałem
    go właśnie ze 35 lat temu, gdy lat maił może z dziewięćdziesiąt.
    Na hali była już wtedy tylko ta stylizowana chata. Bacówkę wysadzili
    w powietrzę na potrzeby realizacji jakiegoś filmu. Stary dom bacowej
    wnuczki był przez kilka lat wynajmowany mojej rodzinie jako tzw.
    mieszkanie służbowe. A baca fajny chop był, dobrze się z nim gadało.
    Wspomnieć też miło.

    Jarek

    --
    Mioł baca psy i niosł je sprzedać we worku na jarmak. A niosł tak, ze co kwila
    strząsoł tym workiem na plecak. I wte we worku robił się straśny harmider.

  • 40. Data: 2017-08-31 13:39:38
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

> [...]
    > Na hali była już wtedy tylko ta stylizowana chata. Bacówkę wysadzili
    > w powietrzę na potrzeby realizacji jakiegoś filmu. Stary dom bacowej

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Trójkąt_Bermudzki_(fil
    m)

    > wnuczki był przez kilka lat wynajmowany mojej rodzinie jako tzw.
    > mieszkanie służbowe. A baca fajny chop był, dobrze się z nim gadało.
    > Wspomnieć też miło.

    To mleczko za mną chodzi... Niestety, czasu na pogaduchy nie było, z grupą
    byłem, chyba jakiś obiad wszamali, nie pomnę i dalej w drogę, to było z
    Doliny Kościeliskiej na Ornak.
    Chyba 117 słupów, bo niedaleczko schroniska, był słup o takim numerze.
    Chyba znów tam wyskoczę i przejdę ten kawałek... Jeśli się da. Porobić
    chociaż zdjęcia.