    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: wyświetlacz lcd, tablet po którym można pisać.
    Date: Wed, 30 Aug 2017 12:00:31 +0200

    >Pamiętam taką zabawkę z dzieciństwa... chyba jakieś dary z Ameryki:
    >tabliczka z warstwą kolorowego kartonu, potem warstwa grubej folii
    >przeźroczystej potem warstwa gęstego, czarnego oleju, i następna
    >wierzchnia warstwa folii przeźroczystej.
    >Cienko rozprowadzony równomiernie towot daje czarną pustą "tablicę".
    >Dziecko rysuje plastikowym trójkątem, ciut większym od piórka
    >do gitary i rozsuwa towot między dwiema warstwami folii odsłaniając
    >kolorową tekturkę spod spodu. Fajna zabawa i nie potrzeba baterii :-)

    Pamietam cos podobnego, tylko wrazenie mialem takie (bez rozbierania),
    ze to byla warstwa gumowatego kleju, nad nim kalka.
    Kalka normalnie dosc biala, ale po docisnieciu do kleju robil sie
    czarny slad.
    Przesuniecie jakies wstazki odrywalo kalke od kleju i obraz znika.

    >Są jeszcze takie zabawki w handlu czy już wszystko musi mieć
    >procesor? ;-)

    http://www.epinokio.pl/product-pol-135558-Magiczna-t
    abliczka-znikopis-dla-dzieci.html
    sadzac po cenie - wkrotce zniknie.

    Albo przejdzie na wyzszy poziom - w kolorze
    http://www.epinokio.pl/product-pol-234796-Znikopis-k
    olorowy-Szczesliwa-Siodemka.html

    ciekawe jak to zrobili ... ha - byc moze najprosciej - cwiarki ekranu
    maja rozne kolory, stałe :-)

    To jest ciekawe, bo jesli sie nie myle - rysik jest magnetyczny, na
    ekranie widac taki dosc duzy szesciokatny raster, a same rysunki jakby
    z magnetycznych opilkow
    (znacznie mniejszych niz ten raster)

    Ale w sklepach to jeszcze widuje "laptop edukacyjny dla dzieci" i
    "tablet edukacyjny dla dzieci" :-)

    Tak nawiasem mowiac - gdzies na poczatku lat 90-tych znajomy
    przyprowadzil dziecko do pracy, bo nie mial gdzie zostawic.
    "Tatusiu, ja bym chcial cos narysowac".
    "czekaj, zaraz ci cos znajde".

    No i widze jak odpala komputer, Painta, i ... masz tu synku, rysuj.

    J.