  • 1. Data: 2010-05-12 05:07:01
    Temat: wystawa w Krakowie
    Od: "Osiak" <o...@i...pl>

    Wybiera sie ktos moze na wystawe?

    http://www.fotopolis.pl/index.php?g=407&skad=news

    bo zastanawiam sie czy nie pojechac do Krakowa specjalnie zeby ja zobaczyc
    Jak ktos pojdzie to niech cos napisze - czy warto

    pozdrowienia

    --
    Osiak

  • 2. Data: 2010-05-12 07:27:12
    Temat: Re: wystawa w Krakowie
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2010-05-12 07:07, Osiak wrote:
    > Wybiera sie ktos moze na wystawe?
    >
    > http://www.fotopolis.pl/index.php?g=407&skad=news
    >
    > bo zastanawiam sie czy nie pojechac do Krakowa specjalnie zeby ja
    > zobaczyc Jak ktos pojdzie to niech cos napisze - czy warto

    Ja się wybiorę, chociaż niekoniecznie na wernisaż. Z MFK bywa tak, że
    wystawy zapowiadają się świetnie, a na żywo jest kilka ciekawych kadrów,
    czasem też jest na odwrót - niepozorna wystawa pokazuje coś super.

    Jak będziesz w KRK to wybierz się na inne wystawy z okazji MFK. Nie ma co
    jechać na jedną tylko.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 3. Data: 2010-05-12 08:39:31
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On May 12, 6:07 am, "Osiak" <o...@i...pl> wrote:
    > Wybiera sie ktos moze na wystawe?
    >
    > http://www.fotopolis.pl/index.php?g=407&skad=news
    >
    > bo zastanawiam sie czy nie pojechac do Krakowa specjalnie zeby ja zobaczyc
    > Jak ktos pojdzie to niech cos napisze - czy warto

    Patrzac na same nazwiska, jesli interesujesz sie dokumentem i
    reportazem, to na bank warto! Warto przynajmniej zaryzykowac i
    sprawdzic ;)

    Mi sie niestety nie uda dotrzec, ale patrzac na sam program festiwalu,
    widze ze jest nieporownywalnie ciekawszy niz np londynski odpowiednik!
    Nie tylko dlatego, ze pokazuje brytyjskich klasykow (czego w Londynie
    brakuje!). W ogole jakby bardziej przemyslana impreza...

    P.

  • 4. Data: 2010-05-12 08:49:58
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > Nie tylko dlatego, ze pokazuje brytyjskich klasykow (czego w Londynie
    > brakuje!). W ogole jakby bardziej przemyslana impreza...

    Bo w londynie to co u nas jest zazwyczaj kilka lat wczesniej.. a patrząc na tą
    konkretna wystawę to kilkadziesiąt lat:) Tu się pokazuje coś co jest już
    pewne, a tam się pokazuje to co takie nie jest. Dlatego tam jest życie
    artystyczne, a tu jest tylko lans

    joł:)

  • 5. Data: 2010-05-12 11:15:49
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On May 12, 9:49 am, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > konkretna wystawę to kilkadziesiąt lat:) Tu się pokazuje coś co jest już
    > pewne, a tam się pokazuje to co takie nie jest. Dlatego tam jest życie

    Etam, Londyn to taka sama lanserka, jak nie wieksza ;) Tutejszy
    Photomonth to mnostwo bardzo slabych wystaw, glownie mlodych
    fotografow, klasykow na tej imprezie nie ma prawie wcale (nie tylko
    brytyjskich!), a naprawde mocnych projektow raptem kilka (na chyba ze
    100 wydarzen przez prawie 2 miesiace to malo).

    Malutka wystawa Parra jest w Londynie od jakiegos czasu (chwala za to,
    mimo ze to bardziej prezentacja jego albumow), poza tym nie pamietam
    zbyt wielu ciekawych wystaw brytyjskich fotografow w Londynie. Gwiazdy
    zza oceanu owszem (ostatnio Leibowitz czy Eggleston, taki sobie
    zreszta), pojedyncze ciekawe projekty owszem, kilka miedzynarodowych
    konkursow tez. Ale nie chwala sie za bardzo chociazby tymi nazwiskami,
    ktore beda w Krakowie. Mi tego brakuje, bo akurat wszystkie te
    krakowskie "gwiazdy" z UK bardzo lubie.

    Przy okazji - Amazon znow przecenil swietny album Ray-Jonesa:
    http://www.amazon.co.uk/Tony-Ray-Jones-Russell-Rober
    ts/dp/095428139X/,
    polecam.

    P.

  • 6. Data: 2010-05-12 17:58:03
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > konkursow tez. Ale nie chwala sie za bardzo chociazby tymi nazwiskami,
    > ktore beda w Krakowie. Mi tego brakuje, bo akurat wszystkie te

    No dobrze tylko to piąta woda po kisielu. Ja akurat lubię wystawy młodych
    fotografów. Mniej więcej daje mi to pogląd co się dzieje. Nawet jeśli widze
    jak naiwne to jest. Jeśli chcę zobaczyć Raya Jonesa idę do muzeum.
    Lans bierze się z obcowania z uznanymi gwiazdami, z pływania w tym sosiku, a
    nie z uczestniczenia we współczesnym ruchu twórczym. Lans to pojęcie odnoszące
    się do wtórności procesu doń prowadzącego.
    Nawet jeśli w londynie jest masa słabych wystaw są one świeże. Nie widzę w tym
    nic lansiarskiego, wręcz przeciwnie.

    marek

  • 7. Data: 2010-05-12 19:38:07
    Od: "Osiak" <o...@i...pl>

    Użytkownik "dominik" <u...@d...net.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > czasem też jest na odwrót - niepozorna wystawa pokazuje coś super.
    >
    > Jak będziesz w KRK to wybierz się na inne wystawy z okazji MFK. Nie ma co

    Wlasnie patrze na program i pewnie cos wybiore :-)

    dzieki

    --
    Osiak
    www.FotoPlenery.eu

  • 8. Data: 2010-05-12 19:46:03
    Od: "Osiak" <o...@i...pl>

    Uzytkownik "Profesor Nic" <p...@g...com> napisal w wiadomosci
    grup
    g2000yqe.googlegroups.com...

    > Patrzac na same nazwiska, jesli interesujesz sie dokumentem i
    > reportazem, to na bank warto! Warto przynajmniej zaryzykowac i
    > sprawdzic ;)

    Nazwiska znam i wiem ze warto. Moje pytanie raczej dotyczylo
    technicznej strony tej wystawy. Kiedys wybralem sie na wystawe
    rownie dobrego fotografa do Albertiny - a na miejsu okazalo sie
    ze jakos olali swoich gosci i powiesili tak ze ciezko bylo ogladac.
    Choc zwykle robione tam wystawy sa organizowane w sposob
    wzorcowy.
    Wole sie nie rozczarowac :-)

    pozdrowienia

    --
    Osiak
    www.FotoPlenery.eu

  • 9. Data: 2010-05-12 20:51:37
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On May 12, 6:58 pm, "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > fotografów. Mniej więcej daje mi to pogląd co się dzieje. Nawet jeśli widze

    Marku, wierz mi, w przypadku o ktorym pisalem, daloby Ci to co
    najwyzej poglad, ze nic albo zle sie dzieje. Ale nie winie za to tych
    mlodych, ambitnych i kreatywnych fotografow, tylko programistow
    londynskiego Photomonth, ktorzy raczej sie nie przemeczaja. Ja
    rozumiem, ze swiezosc i awangarda, ale odrobina (samo)krytyki jeszcze
    nikogo nie zabila. Jedynym plusem tych naprawde slabych wystaw,
    ktorych widzialem dziesiatki przez ostatnie kilka edycji, byla okazja
    do dowartosciowania wlasnej tworczosci, za co jestem wdzieczny i w tym
    roku zadebiutuje na tej imprezie ;)

    > Jeśli chcę zobaczyć Raya Jonesa idę do muzeum.

    No ale wlasnie nie jest tak latwo, nie ma za duzo okazji do zobaczenia
    ich prac na zywo i nad tym ubolewalem w moim poscie, porownujac
    krakowski miesiac z londynskim i zazdroszczac tego pierwszego. Staram
    sie juz nawet o nim nie czytac za duzo, bo mnie skreca ze nie moge tam
    zajrzec ;)

    Przyznaje, ze moze nie jestem obiektywny wobec tych znanych nazwisk,
    bo po prostu ich uwielbiam. Wiecej dowiedzialem sie o angolach z ich
    zdjec, niz mieszkajac w Londynie ladnych pare lat :)

    P.

  • 10. Data: 2010-05-13 04:22:28
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Osiak" <o...@i...pl> wrote:

> [...]
    > ze jakos olali swoich gosci i powiesili tak ze ciezko bylo ogladac.
    > Choc zwykle robione tam wystawy sa organizowane w sposob

    No to faktycznie musisz wysłać jakiegoś przedstawiciela, bo w
    Krakowie potrafią oszczędzać! ;-)

    Pamiętam jak jakieś 10 lat temu (zatem sporo się mogło poprawić)
    oglądałem tzw. kanon malarstwa narodowego, a tymczasem oświetlenie
    okazało się małe, biedne, żółte i jeszcze zawieszone tak, żeby odbijało
    się w obrazach w stronę patrzących (kąt padania równa się kątowi
    odbicia. :))

    pozdrawiam serdecznie

    Mariusz [mr.]