  • 1. Data: 2010-05-11 16:24:46
    Temat: (cross)Lampa studyjna zasilana przetwornicą 12/220V
    Od: Karas <"faktornik"@vp.pl>

    Witam
    Czy ktoś z Kolegów używał konfiguracji jak w temacie?
    dostępne na allegro takie ustrojstwo np.
    http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1020243110. Podana moc i
    sinusoidalny przebieg wskazywałby że z powodzeniem powinno zasilić lampę
    co najmniej 600 Ws - może ktoś już ma jakieś doświadczenia ??
    Sprzedawca mówi że nie ma wiedzy w tym temacie ...
    --
    pozdrawiam, Karaś

  • 2. Data: 2010-05-11 16:36:09
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On May 11, 6:24 pm, Karas <"faktornik"@vp.pl> wrote:
    > Witam
    > Czy ktoś z Kolegów używał konfiguracji jak w temacie?

    > pozdrawiam, Karaś

    Bedziesz wyciagal akku z auta i tachal do studia?
    To jest chyba sprzet na kamping.

    StaM

  • 3. Data: 2010-05-11 16:37:33
    Od: Karas <"faktornik"@vp.pl>

    q...@g...com pisze:

    > Bedziesz wyciagal akku z auta i tachal do studia?
    > To jest chyba sprzet na kamping.
    >
    > StaM

    NIe ! Chce wyciągnąć lampy ze studia i zawieść autem na camping ;-)

    --
    pozdrawiam, Karaś

  • 4. Data: 2010-05-11 16:59:50
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On May 11, 6:37 pm, Karas <"faktornik"@vp.pl> wrote:

    > NIe ! Chce wyciągnąć lampy ze studia i zawieść autem na camping ;-)
    >
    > --
    > pozdrawiam, Karaś

    No to jak najbardziej. Mialem i uzywalem do celow campingowych
    w USA. i w razie braku pradu, ktorym nas straszyli przed rokiem 2000.
    Wygladalo jednak troszeczke inaczej, bo mialo swoja baterie tez,
    w razie braku pradu w samochoddzie.
    StaM

  • 5. Data: 2010-05-12 19:36:05
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    > sinusoidalny przebieg wskazywałby że z powodzeniem powinno zasilić
    > lampę

    Zasili wszystko co nie przekroczy podanej mocy max.
    Ale... pamiętaj, że NIE MOŻNA podłaczyć pod
    gniazdo zapalniczki (sorry pewnie wiesz o tym ale muszę napisać.)

    No i jak już targać takie cudo to bezpieczniej jednak mieć do tego
    oddzielny akumulator. Jak się zaświeci ostrzeżenie o rozładowaniu
    akumulatora to może być już trochę za późno...

    Pzdr
    KK

  • 6. Data: 2010-05-12 23:46:51
    Od: Karas <"faktornik"@vp.pl>

    KrzysztofK pisze:

    > Zasili wszystko co nie przekroczy podanej mocy max.

    Domyslam się ! tylko jak ustalić moc max w watach dla baterii
    kondensatorów - to jest krótkotrwały(chwilowy)ale jednak duży pobór mocy

    > oddzielny akumulator. Jak się zaświeci ostrzeżenie o rozładowaniu
    > akumulatora to może być już trochę za późno...

    tu sądze że alternator 850 Wat samochodu i włączony silnik załatwi
    sprawę, akumulator będzie praktycznie tylko w buforze.

    --
    pozdrawiam, Karaś

  • 7. Data: 2010-05-13 04:29:53
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl

    wrote:

    > Zasili wszystko co nie przekroczy podanej mocy max.
    > Ale... pamiętaj, że NIE MOŻNA podłaczyć pod
    > gniazdo zapalniczki (sorry pewnie wiesz o tym ale muszę napisać.)

    Cholerka - ja nie wiem, możesz dodać słówko o co chodzi? O to że nie
    działa przy zgaszonym silniku, czy może przekracza dopuszczalną moc
    (jakiś bezpiecznik? jakiej mocy?). A może jeszcze coś zupełnie innego?

    W gazetkach pojawiają się czasem te przetwornice z wtyczką
    zapalniczki i kiedyś trochę sobie nad nimi teoretyzowałem...

    pozdrawiam serdecznie

    Mariusz [mr.]

  • 8. Data: 2010-05-13 13:16:54
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "Karas" <"faktornik"@vp.pl> wrote in message

    Uzywam dosc czesto słabszej konfiguracji w celach kempingowych. Działa
    swietnie, przy czym jak juz koledzy wspomnieli - podłącz się bezposrednio do
    akumulatora i zostaw włączony silnik (lub parkuj na stromej skarpie :-) )

  • 9. Data: 2010-05-13 16:09:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2010, Mariusz [mr.] wrote:

> [...]
    >
    > Cholerka - ja nie wiem, możesz dodać słówko o co chodzi? O to że nie
    > działa przy zgaszonym silniku, czy może przekracza dopuszczalną moc

    O bezpiecznik to ja bym się nie martwił. Zawsze można dać czwórkę[1]
    Ale o grubość przewodów za tym bezpiecznikiem już tak :)
    I o to, na jaki prąd jest przewidziane samo gniazdo zapalniczki też.
    [1] znaczy śrubę M4 :P

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2010-05-13 17:45:18
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    > W gazetkach pojawiają się czasem te przetwornice z wtyczką
    > zapalniczki i kiedyś trochę sobie nad nimi teoretyzowałem...

    Wszystko jest OK!
    Do pewnej mocy można używać gniazda zapalniczki
    i instrukcje jasno to piszą. Generalnie powinno to być max 300W.

    Wszystko co powyżej jest zasilane z krokodylków
    podłaczanych bezpośrednio do akumulatora.

    No i tu dochodzimy do sedna problemu...

    Można mieć samochód cały czas na pierdzącym silniku
    ale nie zawsze jest to sensowne a nigdy miłe...

    Dlatego sugeruje oddzielny akumulator.
    Jest to tym lepsze, że np. nie wjedziesz w miejsce
    gdzie chcesz robić zdjęcia bo np. się nie da albo jest zakaz,
    który jest egzekwowany z cała mocą.

    Jest wtedy rozwiązanie tańsze
    tj. akku + przetwornica
    lub droższe (drogie)
    tj. przenośny power do lamp z któregoś uznanego systemu.
    np: http://www.pstryk.pl/details:8507/bowens+travel+pak
    ładuje do 1500Ws a ilość błysków przy 200Ws to 700.
    Ale fotografując poza studiem lepsze jest światło stałe.

    Zastanów się również nad takimi wynalazkami
    bo wbrew pozorom znacznie przyspieszają pracę
    w terenie a pamiętaj, że światło modelujące
    zabiera bardzo dużo mocy akumulatora.
    http://www.eltec.alpha.pl/produkt.php?id=1798
    Są do tego żarówki energooszczędne 200W
    dające światło odpowiadające żarówce 800W...
    Co światło stałe to światło stałe...

    Pzdr
    KK